Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 juli 2015

Av Malin wiper - 28 juli 2015 19:15


  

I dag åkte vi in till Skillingaryd för jag hade en tid hos Michael Scher som är Kiropraktor på "Lusthuset". Det var mitt första besök där och här ser ni ingången. Jag var så nyfiken på hur det skulle gå men många jag pratat med hade bara gott att säga om Kiropraktorn som använder sig av mjuka metoder. Flera jag pratat med har varit dit för ländryggarna och fått jättebra hjälp.


  


  

Här ser ni Michael Scerer som skall undersöka mig och se vad som kan göras. Han var en trevlig person som även hade humor  



                          


Jag behövde inte ligga på britsen utan satt under hela behandlingen. Han sa att jag hade kotor mellan skulderbladen som var påverkade och lite andra låsningar i ryggen som måste behandlas. Sen tyckte han att det var alldeles för länge att gå med ländryggsbesvär i ca 4 månader för som han sa så kan det sätta sig i kroppen då och det är svårare att åtgärda. Kronisk värk i över tre månader kan även utlösa fibromyalgi


  

Han började med att undersöka kotor och låsningar, det var många ställen det gjorde ont på. Sen använde han sig av detta verktyg som är som en hammare med vibrationer. Han nöp i huden på problemställena och sen satt han dit verktyger som då avtriggade spänningen. En efter en ställe samma sak och när han sen nöp i ställena så gjorde det inte lika ont. Det är nån slags bindvävsmassage om jag inte minns fel. Han gjorde även en manipulation så en låsning knakade till och försvann. Jag skall dit på fredag igen för det kommer nog att ta ett antal gånger innan det släpper helt men jag kan säga som så att det var inte samma person som gick in som sen kom ut. Jag hade inte ont nånstans och kände mig så lättad och mycket gladare.                 

 

Min man och jag tog en promenad på 30 minuter och jag var helt besvärsfri. Mellan skulderbladen kändes det som en tyngd fallit av mig. Jag hoppas verkligen att jag kan bli helt bra från detta med ländryggen och på eftermiddagen och kvällen var jag nästan lika bra utom lite känningar i svanskotan, trodde inte jag skulle bli så här pass bra på bara en behandling 

 

 


  

Vi promenerade även lite på torget som såg fint och fräscht ut med många blomuppsättningar


    

Jonssons Konditori  som jag antar är semesterstängt precis som det i Vaggeryd

 

 

Gammalt hus med lite karaktär och historisk känsla 


Jag var även in på deras klädbutik men det får jag skriva om en annan dag för inläggen får inte bli för långa. Nyss fick vi ett skyfall som heter duga, en riktig urladdning. Hoppas ni får en fin kväll 

 

Andy Williams med Feelings. Andy Williams föddes 1927 i Wall Lake, Iowa, död 2012 i Branson, Missouri. Han var en amerikansk sångare och underhållningsartist, främst känd för TV-serien The Andy Williams show, som belönades med Emmy 1962, 1965 och 1966.


 

#Ländryggen #Michael #Chiropraktor #Lusthuset #Skillingaryd #Andy

   

Av Malin wiper - 28 juli 2015 11:15


  

Ett livstecken från mig. Jag har varit så ur from så att jag inte har fungerat så allt har varit alldeles för negativt. Vi åkte två dagar i helgen till Byarum för att jag skulle få några av mina promenader i annan miljö. Efter promenaden så stannade vi en stund och fikade på Byarums vackra Hembygdsgård

 

      

Eftersom det regnade till och från och vi ville inte sitta inne så vi satt här under deras partytält och det var jättemysigt. Senare på dan så hade dom musikunderhållning men jag ville inte sätta mig i bilen igen 


  

Min man tog en smörgås med ägg och ansjovis och jag tog en med ost. Som ni ser så är dom så fint dekorerade också. Det var jättegott så vi satt där en stund. Jag hade rätt ont när jag gick men sen släppte det lite och jag kunde sitta ett tag. Värst är att sitta i bilen men nu kan jag i alla fall åka några km igen. Dom som arbetar på Cafét är toppen allihopa så det är en bra stämning             


  

Dom har en fantastiskt fin scen som inte fanns för några år sedan. Det blir hembygdsfest i Byarum 1 augusti 10.00 då firar även föreningen 80-årsjubileum. Klicka här för att komma in och se programmet för den dan. Det finns även en bildlänk till sidan en bit under min presentationsbild


 

Hembygdsgården är så välskött och snygg, dessa fina blåa fönsterluckor gör sitt till också

 

 

                       


    

Det finns hur många sittplatser och grupper som helst så det är bara att välja. Hembygdsgården är känd och välbesökt


   

Alltid fina blommor på borden i form av vaser med vilda blommor eller blomkrukor


    

Framsidan av huset är lite mer idylliskt med ett stort träd där man kan sitta under 


            

Här ser man även den fina scenen  

 

I går eftermiddag började det släppa lite i ländryggen och jag hade inga bränningar fast jag inte tagit nån stark medicin utan hållit mig till dom jag redan haft sen länge. Jag blev så otroligt lycklig av att det inte molde hela tiden och i dag skall jag till en kiropraktor men det får jag skriva om senare. Jag kommer även att beställa tid för massage eftersom övriga ryggen tagit sån styrk att jag är spänd som en fjäder. Nu känns allt inte så hopplöst längre utan jag skall göra allt för att bli fri från detta. Sist jag var till läkaren så sa han att jag hade väldigt bra rörlighet och det känns upplyftande och med promenaderna så blir det bättre. Än så länge så känns det bäst att gå på asfalt där jag inte kan vricka till på nån kotte eller sten. 

 

Tack för att ni tittar in hos mig trots att jag inte är så aktiv nu. Här har vi lite regntungt och 14 grader varmt just nu. Önskar er en jättefin dag, sköt om er...   

 

Jag hade inne en låt med den franska sångerskan Francoise Hardy för ett tag sen. Här hör ni hennes son Thomas Dutronc. 

 

 

#Byarum #Hembygdsgård #Promenad #Smörgåsar #Jubileum #Ländryggen #Thomas

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards