Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 juli 2015

Av Malin wiper - 16 juli 2015 08:48

  

Hej mina kära bloggläsare nu lägger jag själv in ett inlägg men jag är inte i toppform så vägen känns lite lång. I dag har vi toppenväder men jag har varit inomhus i 3 dagar. Jag har inte mycket att skriva om men kände ändå att jag ville blogga lite. Det känns som jag inte riktigt rotat mig än i vårt nya boende och det beror nog på att vi egentligen inte ville flytta. Det är så fint i området och inget fel på lägenheten men ju äldre man blir ju svårare känns det som att flytta. Jag som har gillat att flytta förut, känts som ett nytt äventyr varje gång. Nu är man i ett läge där man vill rota sig lite men det ingår tydligen inte i min livslinje. I förra lägenheten trodde jag vi skulle bo resten av livet  men nu känns det som att detta inte heller är vår sista flytt.  Det är ändå  lite mer hemtamt nu när vi bott här i drygt ett år. Det är väl det att man blir så uttröttad och less och sen när detta med sköldkörteln kom under flyttningen och efter det en lång väntan på operation, sen dök ländryggseländet upp i två omgångar och några jobbiga förkylningar så är det nog inte undra på att man sitter här som en ballong som mist sin luft. Vi kvinnor har dessutom en förmåga att ha dåligt samvete för nästan allt som inte männen lägger ner nån tid på. Jag är själv inget undantag...   

 

  

I går fotade jag denna stora Polar husvagn som stod utanför vårt fönster. Häromdan hade vi en stor Hobby husbil utanför balkongen.  

 

   

I går ringde det på dörren man jag kunde inte visa mig för jag gick omkring och såg sunkig ut i en morgonrock. Min man öppnade och där stod min väninna A-G med en blomkruka med jättevackra rosor och ett fint kort...   

 

 

   

Ett litet minne från vårt egna hus som vi flyttade ifrån för snart 4 år. På denna sten har det förut stått ett solur men vi hade en stor blomkruka där istället med en prydnadstrana som dekoration. Det som vi saknar med huset är att man på sommaren kunde gå ner och sätt sig vid vattnet och njuta med fika och bara kolla på änder, svanar och andra fåglar.  Vi bodde där i ca 11 år.

 

 

   

Jag läste om att Åtta Glas i Jönköping hade stängt igen sin restaurang och det känns sorgligt. Den har funnits sen vi flyttade hit för 16 år sedan. Det var ett toppenställe med fantastiskt god mat till bra lunchpriser, härlig personal och snygg inredning. Det står att restaurangen upphör på grund av ombyggnation och då kanske den kommer tillbaka men i ny kostym. Klicka här för att se bilder från Jönköping förr i tiden från gamla smalfilmsrullar. Om man ändå kunde resa i tiden

 


Klicka här för att se när vi var dit sist. Klicka här för att se en annan gång vi var dit. 

 

       

Lite minnesbilder från 4 juli 2010. Dom hade musik och även en nattklubb på stället förut. Klicka här för att se ett klipp från 2011 då ett band spelade.   

 

                 

   

 

 

#Lägenhet #Husvagn #Rosor #Hus #Åtta

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards