Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 juli 2015

George Harrison och Dhani Harrison...

Av Malin wiper - 5 juli 2015 16:00

George Harrison med låten Got my mind seth on you. Han dog 2001 och det känns fortfarande konstigt. Han var medlem i The Beatles men gjorde sen solokarriär. Han var dessutom låtskrivare och producent. Nu är det bara två från The Beatles kvar. Han invaldes i Rock and Roll Hall of Fame år 1988 som medlem av The Beatles. George har en son heter Dhani Harrison 

 

Här hör ni Dhani Harrison & Friends med låten Let It down. Dhani Harrison föddes 1978 och är en engelsk multiinstrument musiker, sångare och låtskrivare som är enda barnet till George Harrison och Olivia Harrison. Olivia föddes i Trinida Arias och är en mexikansk brittisk författare, filmproducent och änka efter George.  Han är både lik sin pappa och mamma utseendemässigt. Dhani har även en fin ton på rösten och jag gillar låten

 

George och Olivia 

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på George Harrison med sin son Dhani i knät 

 

 

Microphone pillow 

 

Vi kom inte ut nåt i dag heller för det är alldeles för varmt och vi är för hungriga redan men vi kämpar på och åt vår sallad hemma på balkongen men jag  glömde fota för det fungerar inte i hjärnkontoret när det är så varmt. Min man har pratat med både sin läkare och diabetessköterska om denna metod (5:2) eftersom den kanske inte passar för alla diabetiker. Dom har sagt att det inte är nån fara för honom utan mer bekymmer med övervikten. Han har aldrig haft nån insulinkänning och har typ 2 diabetes. Det är bra att rådfråga sin läkare eller/och diabetessköterska/skötare. Förra gången vi började på detta så mådde vi mycket bättre båda två och fick mer enérgi så vi vet hur det funkar för oss. Sen att bara få bort sötsuget är en stor vinst 

 

 

#George #Beatles #Dhani #Diabetes

 
 
Annelie

Annelie

5 juli 2015 17:04

Min svärmor kör med detta 5:2, hon trivs jättebra med det och har gått ner fina kilon.
Undrar om det skulle fungera på mig som gjort min GBP-operation.
Tror inte det,, då det är så viktigt för mig att äta dessa 6 målen / dag.
Just nu kör jag ju Viktväktarna,,, men det går trögt med vikten.. . :-(
Jag tror ju iofs det beror en del på medicinerna jag äter, två av de har biverkningar viktuppgång. *suckar*
Går jag inte upp utan håller vikten får jag väl vara glad för det, även om jag vill ner cirka 11-12 kilo.

Får du inget hjälpmedel alls av ert landsting..??
Fruktansvärt dåligt i sådana fall.

Det första hjälpmedlet jag fick var en rullator, som jag ringde om som privatperson. Så, det var alltså ingen läkare som hade sagt det.
Var inga problem, de kom hem med en samma dag som jag ringde.
Sen har jag bara ringt och sagt vad jag vill ha för hjälpmedel, får allt. (Y)

Ha det bäst vännen och sköt om dig.. // Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

5 juli 2015 20:22

Vad roligt att det går så bra för din svärmor. Vi har nu klarat första dan. I morgon äter vi som vanligt men av erfarenhet vet jag att vi inte får i oss lika mycket då, toppen! ;)

Jag tror inte att du skall ge dig på detta utan fortsätt du med Viktväktarna. Medicin gör ju också att det kan påverka vikten

Jag gick upp 20 kg av lyckopiller när jag blev utbränd och har sen gått lite upp och ner men har inte gått ner till min normala vikt på 12 år så nu är det dags

Bra att ni har ett landsting som tillhandahåller hjälpmedel. Ibland behöver man ju bara låna. Jag behöver ytterligare en kudde som är lite ännu högre baktill och stabilare. Den jag köpte var bra men inte tillräckligt för bilen

Ha det bäst själv också
stor kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards