Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 juli 2015

Av Malin wiper - 2 juli 2015 17:30

  

I onsdags då vi åkte en tur till Skillingaryd så åkte vi in på militärområdet där vi har ett museum numera. Miliseum som är ett Militärhistoriskt museum. Vi har inte varit in dit än men skall så göra. Klicka här för att läsa lite mer på Wikipedia   

 

 

Lite gamla fordon som står utanför på området. Det som har varit har varit men det mest optimala nu vore en värld utan krig men som det ser ut nu så är det bara en önskedröm 


Status Quo med In The Army Now


  

Sen såg jag denna gamla telefonkiosk som stod framför ett hus. Det känns så länge sen dessa fanns och var en del av samhället. Detta är en av dom sista modellerna. Klicka här för att läsa om telefonkioskernas historia. I år 2015 så kommer dom sista som finns kvar att tas bort 

 

  

Vi åkte även in på Grönelunds Fritidsområde som är jättefint och stort


  

Här står min man framför fritidsstugan


  

Lite mer av det idylliska området


  

Där finns dessutom ett jättefint utomhusgym. Jag skulle själv vilja utnyttja ett sånt men min kropp vill inte, men kanske framöver om jag tappar vikt och ryggen börjar ordna till sig. Man behöver ju inte ta i så mycket utan lagomt. Detta utomhusgym tycker jag ser fantastiskt ut. Sen jag gick in i väggen för 12 år sedan så tappade jag alla muskler i armarna och det syns verkligen nu. Fast tills bara nåt år sedan så kunde jag ändå dansa lite lagomt till enérgimusik hemma till egna rörelser och det gjorde susen.


#Miliseum #Skillingaryd #Grönelund #Utegym #Status

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards