Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 juni 2015

Frejas Bod, City Skor och rågbröd från Jonssons.....

Av Malin wiper - 29 juni 2015 14:00

  

Vi har besökt Freja Bod rätt mycket på sista tiden både för att lämna in saker och för att köpa. Dom har så fint utanför med blomlådor. Dom som arbetar där är alltid så vänliga så bara det gör att det är roligt att gå in där


  

Min man såg denna fantastiska gamla resväska som var så väl bevarad så den såg nästan ut som ny. Priset dom satt var 100 kr. Såna kan man göra möbler av. Klicka här för att se exempel på vad man kan göra. Klicka här för att se vad man mer kan göra med en resväska


  

  

Dom hade även en sån här gammal dunk för 60 kr. Klicka här för att se vad man ex kan göra med en sån dunk för att återanvända 


  

Vi träffade en kvinna som är engagerad i museiföreningen där min man arbetar och hon kom fram med denna hatt till min man. Han provade den men hatten var för liten...  Han skulle nog aldrig använda hatt. Kom ihåg när man växte upp så hade mång män liknande hattar och det börjar komma tillbaka nu men i ny tappning  

 

  

Helt plötsligt dök en gammal korsett upp men jag fotade bara strumpebanden. Jag var med innan det fanns strumpbyxor så jag har använt strumpeband under en kort tid som ung. Nu finns det ju att köpa ute men då i sexigare varianter. Så dom har fått en annan funktion nu. Klicka här för att komma in på en blogg där en tjej sytt om strumpebandshållare. Jag kom ihåg hur fri man kände sig när byxgördlarna försvann och strumpbyxorna kom. Nu är dom tillbaka igen för att vi kvinnor skall tränga ihop våra rumpor och höfter ...  . Karlar slipper sånt elände. 


Gillar denna bänk som står utanför och lyser upp i en härlig ovanlig färgkombination 


Gick förbi City Skor en dag och ni ser vad det står på skylten. Det var så kul att det stod en barncykel där som passade ypperligt in till skylten...   


  

Sist vi var på Jonssons Konditori så tog jag en sån här smörgås av rågbröd med ost och skinka och brödet var så gott så vi köpte med oss hem. Gillade smaken och frasigheten på brödet

 

 

Frejas Bod

 

Jerry Williams ft Anna Ternheim med Far from any road 

 

 

Jag har inte så mycket att skriva om, jag pysslar rätt mycket hemma nu för att få ordning. När man måste vila mellan varje moment på grund av ryggen så tar det tid. Önskar man kunde sitta på balkongen och fika lite oftare men det är för kallt. Blir det lite varmare så åker vi ut till en närbelägen strand och tar fika med oss. 

 

 

 

#Freja #City #Jonssons #Jerry #Anna


 
 
Annelie

Annelie

29 juni 2015 21:20

Hihi, jag vart lite full i skratt när jag såg barncykeln.. hjälmen är nästan lika stor som själva cykeln. Såg lite småroligt ut.

Jag tänkte faktiskt på dig häromdan, när jag köpte ett nytt matbröd på Willy:s,, det var färdigskivat med chiafrön och linfrön plus att det var något annat i också.
Väldigt gött, men jag kommer ju inte ihåg vilket märke det var.. :o((
Påsen har jag inte kvar eftersom jag fryser in 2 och 2 i påsar.
Jag kan kika nästa gång jag är där.
Vet ju att du också tycker det är roligt med nytt bröd.

Ha det såå mysigt.. // Varma Kramar Annelie

PS. När går din man på semester..?? DS.

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

30 juni 2015 08:12

Jag blev också full i skratt när jag såg cykeln men du uppmärksammade mig på hjälmen så jag fick mig ett gott skratt också

Tack för att du tänkte på mig när det gällde brödet. Bra om du kollar nästa gång för jag är intresserad

Ha det mysigt själv vännen
kramar

 
Mia

Mia

30 juni 2015 00:28


Jag är en kvinna, mamma, fru. Men egentligen är jag inte skapt till att vara ensamhet. Har mina hundar. Har min sysselsättning på kommuns psyktrin och är ofta ledig på helgerna och vissa vardagar. Mina intressen ligger mest i djur, natur, sjön, promenad, skärgård m.m Medmänsklighet och omtanke är det viktigaste i livet. Tänk om några av mina bästa framtida vänner finns här. /mia2@home.se
Jag har diagnoser: Asperger, Autism, Utvecklingstörning m.m
Snälla ni kom in och läs min blogg om mitt liv vetja!
Att vara annorlunda liv med diagnoser!
DELA OCH SPRID MIN BLOGG VIDARE!
DET SKULLE BETYDAR MYCKER FÖR MIG OM NI GJORDE DETTA FÖR MIN SKULL!
TACK I FÖR HAND!
miamiamia.bloggplatsen.se
mia2@home.se
Jag bloggar för att jag vill öka kunskapen och förståelsen om Psykisk Ohälsa i samhället. Om du bloggar helt eller delvis om Psykisk Ohälsa, följ mig så följer jag tillbaks! Jag har: Autismspektrumtillstånd, Autism, ADHD, kronisk depression. För samarbete kontakta mig på: / mia2@home.se
Jag och vill skriva lite om mina tankar i den stora världen och och leva ett annorlunda liv och vara annorlunda!
Hoppas på många läsare som vill följs och följa mig i både vått och torrt! Hoppas att ni dela och sprida min blogg vidare m.m
I både glädje och sorg, jag är en lipsill för det minsta lilla egentligen så får vi ser hur det går att blogga här. Har haft ett hård liv!
miamiamia.bloggplatsen.se









http://www.miamiamia.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards