Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 juni 2015

Jonssons Konditori, examenspyntat på torget och lite shopping.....

Av Malin wiper - 11 juni 2015 14:00

  

Wiper was here...  Jag hamnade på Jonssons Konditori i dag när jag var nere i centrum och det sjöd verkligen av liv. Jag visste inte att det var examen för många skolor i dag, det gjorde att det var full fart överallt. Jag satt ute i skuggan och bara myste med en god smörgås som jag fick nygjord med ost och skinka. I dag vaknade jag på rätt sida och känner mig lite piggare och då är det läge att passa på att njuta. Jag hade lite ärenden i centrum också.  

  

   

   

En bit bort stod denna fina vespa. Jag fick zooma rätt mycket så bilden är lite suddig  

 

Långt men häftigt klipp på massor av vespor och dess historia. När vi var till Italien på 1990-talet så var gatorna fulla av vespor och det var konstigt att det inte hände mer olyckor för det kördes fort och det var som ett myller av alla slags fordon och såg inte ut att vara sån ordning som här. Kändes som man var med på en filminspelning...  rätt kul faktiskt. Jag skulle själv vilja ha en vespa. Köpte en moped som såg lite ut som en vespa men den blev stulen innan jag hann åka första turen 

 

   

Jag ringde min man på hans jobb och frågade om han ville ha skinkdelen på min smörgås för det räcker med underdelen för mig. Det ville han och kom ut för att hämta den.

 

   

Här är han på väg tillbaka till sin fina arbetsplats i Magnisa Stuga              

 

   

På torget var det verkligen full rulle och folk såg ut att njuta.Dom hade satt ut extra bänkar och bord utanför Ritz Konditori dagen till ära


   

Jag var sen in på Salong Hon & Han Frisör Interiör för att köpa krukor i form av muggar, dom har tyngd så dom står stadigt antar att dom är i betong. Den stora skall jag ha på balkongen på ett avlastningsbord och den lilla skall jag ge till min son eftersom dom har  marint motiv med ankare, han är ju ute och seglar nu och har det toppen. Blomman köpte jag på Acleja blomsterhandel för endast 39 kr.  Den stora krukan är 14 cm hög och den mindre 11 cm.          


    

Jag har även köpt denna trädgårdsdam som fanns på  Frejas Bod  second hand för bara 20 kr. Den skall också stå på balkongen. Jag har väldigt svårt att bestämma saker just nu så jag tar en dag i sänder tills jag piggnar till lite mer.  Jag kommer också att njuta av värmen i sommar för första gången på flera år eftersom jag har svettats så fort det blivit det minsta varmt men nu efter min sköldkörteloperation så verkar det som termostaten i kroppen har förändrats. Den friska delen har tagit över helt och sköter sig bra...  . Vi vill så gärna bjuda hem våra vänner men det är så stökigt hemma och det tar lite tid när man inte kan göra allt på en gång men vi är på väg. I helgen skall balkongen vara så pass i ordning så man kan sitta där.                

 

 

Favorit i repris med The Beach Boys and Lorrie Morgan      


             

 

#Jonssons #Ritz #Torget #Examen #Magnisa #Acleja #Freja #Salong #Lorrie #Boys

 

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

11 juni 2015 15:09

Hoppas ni hade trevligt på skafferiet nu på eftermiddagen :). Såg att ni satt er ute.

Malin wiper

11 juni 2015 15:20

Var det du som hade mörkt hår och vita byxor. Du hade din son med dig?.

Jag var så rastlös så vi åkte iväg men fick göra ett uppehåll vid Molidens mack för ryggens skull.

Vi hade även ett ärende dit som jag skriver om senare.

Kul att du såg oss ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards