Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 juni 2015

Huffy Bikes!

Av Malin wiper - 9 juni 2015 08:30



Denna fina Vintage cykel från 1970-talet stod nedanför Skafferiet i Barnarp (inlägg i går) och tillhör Sofi som är delägare i Cafét. Jag hajjade till när jag såg den för den hade så många annorlunda detaljer och Sofi själv älskar sin cykel än om den för lite väsen. Rosten gör bara att den ser mer intressant ut. Märket är Huffy Bikes    


  

Här ser ni vad jag menar, cykellyktan är annorlunda än man någonsin sett på en cykel. Avlångt och elegant konstruerat 

 

Klicka här för att komma in på en sida och läsa om en man som köpte precis en sån här cykel som heter Huffy Camaro. Sen rustade han upp den som ni kan se på bilderna 

 


  

Pakethållaren är också nåt extra med långa formade design. Glömde fråga om den gick att fälla ut eller om det fanns plats för förvaring inuti


Även en lite sliten orginalsadel stack upp som mjuk vadderad sak. Härligt att inget är utbytt på cykeln 

  

Även här en utsmyckning i samma lila färg och lite lång och snyggt formad


Här ser man cykelmärket



Här kommer lite discomusik med Sister Sledge We are family. Sister Sledge är en discogrupp bestående av dom fyra systrarna Debbie, Kim, Kathy och Joni. Gruppen bildades 1971 i North Philadelphia, USA. Skivdebuten skedde i skymundan samma år som bildandet och dom hade marginell framgång under mitten av 1970-talet. Under senare delen av 1970-talet var dom som mest populära och denna låt som jag satt in blev deras största hit 1979. Mot mitten av 1980-talet dalade populariteten, men syskonen har ändå fortsatt spela in material in på 1990-talet 

 

I går eftermiddag så började vi fixa lite på balkongen och bestämde oss för att göra oss av med lite saker som vi hade i huset som nu inte finns nån plats för. Min man fick göra grovjobbet eftersom jag inte kan göra lika mycket nu. Han har tvättat av saker och sopat därute och vi fällde upp parasollen vi köpte förra sommaren som inte användes då för vi var mitt uppe i flytten. Det kan vara skönt att sitta där och dricka morgonkaffet om det blir varmare.  

     

 

#Huffy #Cykel #Sofi #Vintage #Barnarp #Sledge #Disco

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards