Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 maj 2015

Av Malin wiper - 11 maj 2015 14:00

   

En av bilderna från dagens promenad där jag började på strandpromenaden. Klarar inte att göra iordning  alla bilderna på en gång så nu blir det bara en. Har nyss gjort mina ryggövingar och sen legat en stund för att lugna ner ryggen. Sitter högst 15 minuter vid datorn så det blir inte mycket gjort.  Hade nästan glömt hur obehagligt detta kändes och min man får sköta disken tills jag blir bättre för det går inte att stå vid denna låga bänk med ländryggsbesvär. Jag är så arg på mig själv som ställer till detta igen men jag är besatt av nätet och att blogga är en hobby. Träffade våra vänner A-G och L-G när jag nästan var hemma igen, dom var också ute på promenad. Såg fram emot musikcafét på Malmborgs i går men att åka bil så långt var inte att tänka på. Det är svårt att bestämma saker numera som man förr kunde genomföra utan problem. 


Inlägget nedan är skrivet sen förut och jag hade inte tänkt sätta in det men jag har inget annat.


     

En minnesbild av mig när jag står mot en fondvägg i föräldrarnas lägenhet i ett område i Sundsvall som hette Kniphammaren och var ett nybyggt hyreshusområde. En sån tapet skulle gå hem även i dag. Istället för scout så var jag "Solstråle" i frälsningsarmen...  .  Det låg en bit från där vi bodde så jag fick åka buss dit en gång/vecka. Det gjorde att jag inte ville vara solstråle längre för jag blev retad för den runda  potthatten  som jag själv då tyckte var hemskt ful. Jag kom ihåg att jag tog av mig den i bussen ibland för det stirrades på mig och jag blev alldeles röd i ansiktet. Nu tycker jag den ser riktigt gullig och fin ut. Slipsen och tyget runt midjan var kycklinggula, klänningen och hatten tror jag var mörkt blå eller grå. Jag gick där för man fick sjunga och uppträda och dom satte upp stycken som man fick öva på.          



Klicka här för att läsa om denna verksamhet i wikipedia och där förekommer ordet solstrålar som sen bytte namn till annat.



Streetlight Manifesto med We Will Fall together. Streetlight Manifesto är ett amerikanskt ska-punkband från New Brunswick i New Jersey. Thomas Kalnoky är dess frontfigur 

 

 

Del av en selmer saxofon 

 

#Minnesbild #Streetlight #Solstråle #Strandpromenaden

Av Malin wiper - 11 maj 2015 08:22

  

Tyvärr har min rygg pajat igen men det är inte lika allvarligt som förra gången. Jag har börjat med övningarna igen och fått ta både Alvedon och Iprem 2 gånger/dag. Jag kan endast vara vid datorn korta stunder så jag har en klocka som ringer. Sen får jag flytta rynt datorn så jag står en stund och sitter senare. Det gör att jag inte kan vara ute på nätet lika mycket just nu utan måste få bort detta. Skall ut och promenera en stund medans tabletterna verkar. Hoppas ni haft en fin helg och får en vecka med bra händelser.

 

   

Jag hade en fråga i förra inlägget ang denna bild. Om ni såg nåt bekant i bilden från Torpa. Rebecka blev först med svaret som var  den blå bilen i bilden som är av samma märke som våran Suzuki. Som nr 2 Kom SmålandsJenny med samma svar. Bra jobbat tjejer...  . Rebecka har ett pris att vänta sig som jag kommer att överlämna personligen. Hon arbetar ju på City Skor, det blir en dag i denna veckan. Vill bara bli lite bättre i ryggen först så jag kan ta mig till centrum. Att åka bil är uteslutet i några dagar. 

 

   

Här ser ni vår bil längst fram och en annan likadan bakom oss. Bilden tog jag 11 maj 2011 då vi skulle in på Rosariets Café och sen kolla runt i trädgården på alla vackra rosor och andra växter. 

 

Nu skall jag ta några varv runt kvarteret och bara ägna mig åt att få ryggen i form igen. Detta är självförvållat så jag har ingen att skylla på...  . Jag kommer in lite då och då men kan inte besöka era bloggar just nu. Sköt om er och ha det så bra kära läsare. 

 

Duran Duran med Come Undan 

 

#Rebecka #Bil #Rygg #SmålandsJenny #Duran

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards