Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 maj 2015

Av Malin wiper - 9 maj 2015 15:18

 

Lånad bild från Skillingaryd.nu 

 

 Fordonsentusiasternas Dag  på Slätten i Skillingaryd går av stapeln lördag 16 maj. Jag har själv varit dit för några år sedan och fotat lastbilar och annat, det var jätteintressant så vi försöker att ta oss dit den dagen.

 

Klicka här för att komma in på Götaströms Fordonshistoriska Klubb 

 

 

             

           

Six days on the road med Dave Dudley 

 

 

 

#Entusiasternas #Götaströms #Skillingaryd #Dave

Av Malin wiper - 9 maj 2015 10:41

      

Jag är lite faschinerad av järnvägsvagnar som har målats med graffiti. Det blir som rullande konstverk så det känns som man går förbi ett galleri, det är bara bubblet i ett glas som fattas..  . Vi vaknade 10.15 i dag så vi måste ha varit trötta...  . Det är 14 grader varmt ute och solen skiner. Känns som man vill göra iordning balkongen i dag. Alla möbler finns där men blommor fattas. Jag hade inte ett enda inlägg klart och dan är som ett oskrivet blad än så länge. Vet inte vad som hänt i världen och känner mig nollställd...  . Så nu är det bara att ta tag i dagen och försöka fylla den med nåt. 

 

   

Här på  tändsticksområet  i Jönköping har Röda Korsets Second hand huserat i många år men nu finns den inte längre och det känns lite sorgligt och det gapar tomt. 

 

   

Så här såg det ut 11 maj 2014. 

 

 

   

Så här såg det ut 20 september 2014 och då hade dom börjat ha stängt vissa dagar men det var i alla fall saker i fönstren. Sen dröjde det inte länge förrens det blev helt tomt 

 

  

Det är så vackert på Tändsticksområdet men alldeles för tomt på folk så det behöver göras nåt men inte rivas och byggas hotell och höghus som en del vill. Sånt här är verkligen kultur och när det fanns teatrar i området så var det mycket mer levande. Nu är det mest firmor som huserar där om man räknar bort Radiomuseet, Tändsticksmuseet, två Cafén, Restaurang och nattklubb mm. Tyvärr så har det funnits många olika cafén och restauranger där som fått lägga ner. Om inget går får man väl göra lägenheter i vissa av husen så det lever upp lite. Klicka här för att läsa om en nyhet på tändsticksområdet        

 

   

När jag ser stålkonstruktionerna upptill så tänkar jag på "West side story" , en film jag såg som mycket ung. Sen har den satts upp som musical många gånger och även i Sverige. Klicka här för att komma in på dess hemsida. Klicka här för att komma in på en sida och läsa om när den satts upp på Operan i Stockholm 2011    

 

 

   

         

Lite bilder från 27 april 2013 över Tändsticksområdet. Sista bilden föreställer mig 2011 

 

      

2 juni 2012. Vi köpte detta runda bord på deras second hand till vår förra lägenhet men behöll det inte utan skaffade ett högt barbord istället för att få mer arbetsbänkar

  

   

Radiomuseet har vi varit på några gånger och det är verkligen intressant och spännande. Det tar lite tid att gå igenom för man fastnar gärna vid alla gamla apparater           

 

 

Det är öppet Tisdag-Fredag 10-17, Lördag 10-14     

 

     

Körsbärsträden är fantastiskt vackra. själv har jag suttit på en av dessa bänkar många gånger då min man fotat mig när vi varit dit och kollat runt. Kulturhuset ligger bakom grönskan 

 

 

                     


France Gall med Ella Elle L'a


 

 

#Tändsticksområdet #Röda #Radiomuseum #West  #Gall    

     

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards