Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 mars 2015

Ritz Konditori, lite vårkänslor och blandade bilder

Av Malin wiper - 27 mars 2015 07:00


  

I förrgår efter att jag varit till frissan så gick vi in på Ritz Konditori för en fika och sen kom vi på att vi kunde ju ha tagit våfflor istället för smörgås men som sagt var så är mitt hjärnkontor lite ur funktion just nu...  jag får lämna in den på reparation, tror att en lödning gått... 

 

  

Nu hade dom satt ut lite mer utemöbler men det var rätt kallt och solen var inte framme just då. Jag har en känsla av att jag kommer att njuta av denna sommar för efter operationen så har jag inte samma svettningar i ansiktet som förut utan nu får jag sätta upp värmen och jag ligger med både täcke och filt i sängen. Sommaren har varit en pina i ett antal år nu eftersom svetten bara runnit i ansiktet och jag har även fått svettningar/värmekänningar på vintern trots kyla. När jag läser på nätet om sköldkörteln så kan man få svettningar och dom hade blivit värre med åren. Nu fryser jag iställe och det gjorde jag mycket förr. 


  

Alla goda ting är tre. Snygga sobra vaser smyckade med lite påskkänslor


  

Kolla in dessa gräddiga semlor...  Jag är ju norrlänning från början och växte upp i Sundsvall och då åt man alltid semlan i en djup tallrik med varm mjölk.


  

Princessbakelse med läckert och frestande på toppen


  

Vi tog varsitt dubbelbröd med en jättegod fyllning av kräft- och räkröra. Det är så härligt att jag nu kan sitta på barstolarna en längre stund och bara koppla av och njuta. Man får sig en tankeställare när man råkar ut för nåt, ofta tar man allt för givet. 


  

Vi åkte sen ut lite på småvägarna och träffade på detta ekipage som hade kabel baktill


  

På denna godsvagn står det "NoFun" när det gäller mig nu så är det tvärtom. Fast i förrgår fick jag en reaktion som liknade den jag hade för några veckor sen, kändes som en panikattack och det var nog för att alla spänningar släppte nu när jag fick ett positivt besked. Jag fick dock kontroll på det hela genom att fokusera på en sak som jag valde ut och sen lyssnade jag på lite avslappningsmusik. Efter ett tag lugnade kroppen ner sig och jag gick och la mig

  

Jill Johnson & tiyo


I går var det latmasken som gällde och jag såg en av dom nya Beckfilmerna på filmnet. Skriver om den så fort jag hinner. Min man var på "Grabbkväll" i går på City Skor och tog lite bilder. Han får vara gästbloggare i ett inlägg. Han var inte där så länge för han är så trött av att ha ätit penicillin i 8 dagar. Nu önskar jag er en fin fredag 


       

 

 

#Ritz #NoFun #Fönster #Dubbelbröd #Vaser #Jill #Titiyo

 
 
Cattis

Cattis

27 mars 2015 08:59

Jag äter alltid min semla med varm mjölk. :)
Så skönt att höra att du mår mycket bättre.
Hoppas det håller i sig.
Kram vännen.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

27 mars 2015 09:40

Vad kul att du också äter semlor med mjölk. Det är jättegott och ger nostalgi. Tack för omtanken. Jag hoppas också att det håller i sig och att man inte drabbas av nåt annat skit också. Man blir lite rädd när det kan komma så mycket elände efter varandra

Ha nu en fin helg
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards