Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 mars 2015

Magnisa Stuga, prisbelönat hus och ett bygge...

Av Malin wiper - 19 mars 2015 12:45

  

I tisdags när jag var in till samhället för att kolla runt och fika så gick jag förbi min mans arbete. Han jobbar på Magnisa Stuga, Museiföreningen och vilken fantastisk arbetsplats och huset är ju så snyggt också. Det är en levande museiförening som sjuder av liv och lust. Två somrar i rad har Magnisa Stuga haft sommarcafé "Magnisa Café", det blev väldigt populärt för dom andra fiken var stängda den tiden. Det var så njutbart att sitta där och njuta i den vackra blomstrande trädgården och njuta av kaffe och bröd. Hoppas det blir i sommar också.                                                                                             

 

Klicka här för att se vilket pris dom fick 2014. Klicka här för att se ett infoblad där min man finns på bild och även hans arbetskamrat Camilla.        

  

   

En minnesbild där jag sitter juli 2013 på Magnisa Café och dess veranda. 

 

En bild på mig från 2010 då jag njuter utomhus av en kopp kaffe...     


  

Förut hade dom en anslagstavla nu finns det två och man kan läsa lite historia över huset på den nya till vänster                                  


  

Här ser man den på nära håll och dom har satt ut 15 st såna här anslagstavlor runt om i samhället där man kan läsa om platserna där skylten finns. Jag skall åka runt och kolla upp vart dom står. Min man får guida, och han är en historieälskare av stora mått, så han har hamnat på rätt plats


  

Varje lördag har dom öppet hus mellan 11-12


  

Här står min man och tar emot påsen med en halv bagel. Jag åt en halva på Ritz och han fick den andra, det är inte av snålhet utan jag orkade bara en halv för dom är så mäktiga och massor av pålägg 


  

Huset från andra hållet    

Detta vackra trähus med torn har fått byggnadsvårdspris ett år och det förstår man så väl. Vilken fantastisk arkitektur och så välskött....


Kolla in på nära håll så lyriskt och vackert 


                        


  

Bygget nr 2 i centrum fortskrider och nu kan det arbetas lite inomhus också  

     



  



Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa om att Kyrktuppen i Skillingaryd har blivit stulen. Där finns en länk att klicka vidare på och läsa mer. Nu går skam på torra land som dom sa förr...

 

 


Det var frost i morse men sen kom solen och smälte allt och nu ser det fantastiskt ut. I går när jag tog min promenad och hamnade i centrum igen så kände jag för första gången hur mycket bättre jag kände mig nu efter operationen. Förkylningen gjorde att jag inte kunde känna nån skillnad men nu är det som om kroppen vaknat upp och jag fick lyckokänslor, det är helt underbart att slippa kvävningskänslorna och den förlamande trött och deppigheten jag hade av att sköldkörteln som var så stor att den störde struphuvudet. Jag är fortfarande lite tagen och även hes av förkylningen men den är på väg bort och jag hostar nästan ingenting nu. Det känns som allt släpper och jag bara njuter av att promenera och ta vara på livet. Jag har vetat i några år att nåt inte stämt i kroppen men varje gång jag sökt vård så har alla prover, blodtryck och annat varit så bra så det har tagit stopp där. Nu önskar jag er en härlig torsdag så här före helgen, helg igen!!!!...   

 

Avery Molek är en nu 8-årig trummis

Nu blev detta ett extra låååååååååångt inlägg. Hoppas ni inte somnar...    av utmattning...   



#Byggnadsvårdspris #Bygget #Magnisa #Anslagstavlor #Vaggerydstorget

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards