Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 mars 2015

miss Elsas damkläder, second hand....

Av Malin wiper - 14 mars 2015 13:30

   

                                                                                                                                        Dress form lamp




  

Där förut Torpa Tyger låg ligger nu miss Elsas damkläder Second hand i Jönköping. I går var det andra gången vi var dit och dom har kvalitetskläder och annat snyggt där och jag tycker det är en bra prissättning på sakerna. Hon säljer begagnade märkeskläder som är nästan som nya. 

 

Klicka här för att komma in på miss Elsas facebook. Öppettiderna är tisdag & torsdag 10-18, måndag, onsdag, fredag 10-15, lördag 10-14.  


  

Här ser ni tjejen som driver butiken men jag glömde ju fråga vad hon heter. Hon är en glad och trevlig tjej så stämningen därinne är jättebra. Hon har valt ut så bra saker från kläder, smycken, skor mm. Klicka här för att se vad Jönköpings Posten skrev om henne och butiken när hon slog upp portarna 2013. Där finns en bättre bild på henne än jag tog


  

Man kan även få tillskuret skumplast på beställning


  

En överblicksbild av den fina luftiga lokalen 

 



  

Det finns massor av snygga skärp i alla dess former


  

Jätteläckra skor i mocca som såg helt nya ut 


  

Om jag hade varit lika smal som förut så hade jag köpt denna snygga moccajacka inför våren  


  

En annan sida av lokalen 


  

Annorlunda kraftfullt hängsmycke


  

Önskar att jag kollat vilken storlek det var på dessa skor för jag känner för lite färg i vår


 

Det finns även massor av väskor


  

Sandaler i storlek 37 och det var synd för jag har 39 

 

   

Skira blusar i rosa/aprikos 

 

   

Jag köpte själv denna koftjacka som ser lite skräddad ut och det passar mig som har små axlar. Den är tyvärr en storlek för liten så den får hänga på "väntning"...  Märket är Ivanhoe by sweden som är ett kvalitetsmärke.  

 

Ett av themesongerna till filmen Young Ivanhoe från 1995 

 

 

 

#Elsas #Second #Ivanhoe 

 

 
 
Ingen bild

En Vän

14 mars 2015 15:36

ETT LITET MEDDELANDE FÖR ATT BELYSA MOBBNING OCH STÖTTA DE UTSATTA!
Våren 2011 sade en 61-årig kvinna upp sig från sitt jobb på www.prevent.se där hon arbetat i hela sitt liv för att Jessica Nilsson Frisk, en tjej född 1981 som ändå bara arbetade där i några år, tillsammans med sina kollegor hade hjälpt en utomstående, dömd kriminell narkoman att förtala och mobba kvinnans jämnårige son där på en oerhörd nivå bakom ryggen på henne under flera års tid. När detta framkom, ljög Jessica även och påstod sig ha blivit hotad av sonen. Den nya VD:n sen endast två år- Maria Schönefeld - och även Jessicas egen chef Mats Quist, hjälpte gruppen sprida förtalet ytterligare när det hela slutligen framkom. De ljög sen ända till slutet när facket kom in för att hjälpa kvinnan. VD:n försökte till och med lägga hela skulden på sonen för att ingen skulle få veta sanningen om mobbningen.
Den äldre kvinnan mådde så fruktansvärt av detta att hon först blev sjukskriven och sen sade upp sig. Hon hade då arbetat där i 41 års tid - ända sen hon var 19 år gammal, varit anställd längst av alla och hade bara fyra år kvar tills pensionen. Sonen var lätt förståndshandikappad, hade blivit mobbad hela sitt liv och mådde redan väldigt dåligt, det visste alla. Moderns jobb var det enda ställe där han inte hade upplevt att folk varit elaka mot honom och alltid hade känt sig trygg. Han hade hälsat på där ända sen han var liten.
Jessica själv stod helt utanför hela tiden. Var inte ens med på ett möte. Hon bad inte ens om ursäkt när kvinnan berättade hur fruktansvärt hon mått av hennes förtal och att det var det absolut värsta hon varit med om i hela sitt liv.
Den då 50-årige narkomanen, som tidigare arbetat där som vaktmästare och som andra anställda visste brukade droger även på arbetstid, vägrade den nya VD:n veta något om med motiveringen att hon varken träffat honom eller ens visste vem han var. Han fortsatte därför besöka jobbet drogpåverkad även långt efter att kvinnan sagt upp sig och var lika välkommen fortfarande. Han är dömd och finns med i Lexbase.se. Prevent jobbar just för att skapa en bättre arbetsmiljö, få ned olycksfall och motverka mobbning. Nu drivs det av en ledning som hjälper utomstående kriminella narkomaner att förtala de anställdas barn.
Till alla er som tar avstånd från mobbning och maktmissbruk mot de redan svaga och utsatta: Sprid detta vidare! Tack för ordet!

 
Oscar

Oscar

21 oktober 2021 16:05

Trevlig hemsida

http://https://www.samutbildning.nu

Malin wiper

21 oktober 2021 20:33

Kul att du tycker det. Skall kolla in din länk

Ha en fin kväll
Hälsning från Malin

 
Anna

Anna

21 oktober 2021 16:06

Ni har verkligen fina kläder :)

http://https://www.skyddsombudsutbildning.nu

Malin wiper

21 oktober 2021 20:36

Det är en kvalitets second hand som tydligen finns kvar fortfarande. Jag var ofta dit då jag bodde i Småland

Ha en fin kväll
Malin

 
Tina

Tina

15 december 2021 15:19

Coolt inlägg

http://https://www.skyddsombudsutbildning.nu

Malin wiper

15 december 2021 15:23

Kul att du tycker det.

Ha en fin dag
MVH
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards