Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 mars 2015

Strandpromenaden en lisa för återhämtning.....

Av Malin wiper - 10 mars 2015 09:00

  

Nu är min man också förkyld och hostar som en galning. Jag hör att många har drabbats av jobbiga virusar och ligger för ankar. Min nacke börjar påverkas av allt hostande så jag är lite yr och konstig. Jag gick i alla fall ut en tur ner till Strandpromenaden i går förmiddags för det var så soligt men det blev bara 20 minuter för sen var jag helt slut. I går var det soligt men rätt kallt ändå. I dag ser det grått och lite disigt ut. Vi får se om det blir nån promenad för nu skall jag duscha och har bytt till vattentätt omslag men det kan jag inte ha på hela tiden för det kliar och blir alldeles rött. Jag har köpt nytt på apoteket som är mer hudvänligt men det är inte vattentätt. Nu har det blivit mycket om min hälsa men det är det som är mitt liv just nu men jag ser fram emot att få en frisk period så man kan få lite återhämtning 

 

  

En spark i baken till tv 1 nyhetsmorgon: En panel på 3 personer pratade om selfiepinne och ondgjorde sig över att även en del äldre använde en sån för som dom sa man kan ju inte veta vart den varit före....    fy.... f.... sen skrattade dom så dom vek sig, man har verkligen inte lust att betala tv-licens längre.  

 

   

Ibland känner jag mig som en sjunkande båt och går ner mig i deppighet och har blivit väldigt gråtmild. Är ändå glad att jag får ur mig gråten och frustrationen för det känns bättre efterråt. Jag trodde väl aldrig att det skulle hända så mycket som det gjort sen vi flyttade från vårt hus, det är ju ändå bara drygt 3 år sedan. Tur säger jag bara att man inte vet nåt om framtiden men en sak lär jag mig mer och mer: lika bra att leva i nuet och inte tänka så mycket framåt. Utbrändheten för 12 år sedan har gjort att man inte är samma person som förut, då kunde jag tåla nästan hur mycket som helst och man bara kämpade vidare.  Jag kravlar mig ändå så sakta tillbaka och mår lite bättre i dag så jag försöker få in nåt inlägg då och så fort jag tillfrisknar mer så kommer jag ut på era bloggar än om det tar tid att beta av hela länklistan, jag vill ju veta hur ni mina bloggvänner har det. 

 

Nu önskar jag er en fin tisdag kära ni och sköt om er..   

 

Queen med Spread your wings and fly away 


#Strandpromenaden #Förkyld #Båt #Queen

 
 
Annelie

Annelie

10 mars 2015 09:53

Mmm.. visst är det jobbigt när man inte är sig likt..??
Jag saknar också mitt gamla jag..

Jag är också lättgråten nu, min läkare frågade mig per telefonen igår om jag ville ha en remiss till psyket, men jag sa nej. Visst, det finns vissa dagar som är pest och pina,, men alla dagarna är ju inte sådana.
Finns de som behöver den hjälpen bättre.
Å jag mår inte så dålig att jag inte kan hantera det,,, bara jag får gråta ut och vara själv en stund så går det bättre.

Duktig du är vännen, som ändå är ute och går en sväng.

Sköt nu om dig ordentligt och hälsa Krya på dig till mannan..

Varma och mulna kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

10 mars 2015 12:15

Ja du det är bara att gilla läget men man blir så less. Inte undra på att du också känner så som haft och har det så besvärligt med kroppen. Jag tar till avslappning i vanliga fall men det funkar inte när man får hostattacker. Det är bara bra att gråta när man känner så och inget jag kommer att skämmas för.

I dag kan jag nog inte gå ut men min man får åka ut med mig i bilen en stund så man får se lite människor och att det finns ett liv utanför.

Sköt om dig själv också vännen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards