Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 mars 2015

Jonssons Konditori, City skor och träff med Journalist....

Av Malin wiper - 2 mars 2015 07:31

  Konsumbygget i centrum


I går var det lite kris för jag mådde inte bra. Febern var förhöjd och jag hade jätteont i operationsstället. Bestämde mig då för att ta en vilodag och inte gå ut alls eftersom jag överansträngde mig lite i lördags. I dag på morgonen känner jag mig bättre och febern har gått ner. Jag låg i sängen och såg film på Netflix ett tag på laptopen. Gick upp och ner ur sängen så inte ryggen skulle ha samma läge hela tiden. I dag känner jag lust att gå ut en promenad igen och vara lite mer aktiv men jag skall ändå ta det lugnt.  Hoppas ni haft en fin helg mina kära läsare. I går snöade det rätt mycket men i dag är allt borta och det ser vindstilla ut. 

 

   

I lördags tog vi en fika på Jonssons Konditori. Min man tog en jitterbugg och jag en hallongrotta. Allt från bröd till kaffe var jättegott. Jag har ju svårt att sitta nån längre stund men Madelen la på två runda kuddar på stolen och det funkade jättebra. 

 

 

   

En skylt med härlig text som stod i fönstret

 

   

Efter det gick vi in på City Skor för jag behövde mer strumpor och hade tagit på mig för korta sockar som sen smög sig in under foten...  . Jag fick tag på lagomt tjocka som fanns i svart och vitt med lite lös resår. Man får tre par för endast 40 kr. Rebecka var där och hade ett fantastiskt halsband på sig som jag fotade men det blev inga bra bilder så jag gör ett nytt försök senare   

 

  

Kunde inte låta bli att fota lite nyheter inför vår och sommar. Bekväma sköna skor med läckert tigermönster 

 

  

Lite mer silver och flätat verkar också göra sitt intåg 

 

       

Lite väskor 

 

 

Väska med bokstäverna DJ 

 

  

Sen träffade vi Journalisten Jenny Almlöf som hade en läcker cykel, där det finns ett recept på sadeln. Hon och hennes man bor på samma gata som vi bodde för drygt 3 år sedan då vi hade eget hus. Det visade sig att hon skulle börja ha Yogakurser i april och då anmälde jag mig för jag har tänkt på detta länge. Jag som högvarvare behöver allt som kan lugna ner. Då är jag förhoppningsvis i form igen och det värsta har ebbat av efter op.

 

   

Här ser ni fina, glada och gulliga Jenny Almlöf. Hon har många strängar på sin lyra med både man två barn Yoga och karriär 

 

 

Det händer massor nere vid höghusbygget så konsumbygget är i full gång

 

    

Här ser man längst bort att det börjar komma upp betongblock. Nu önskar jag er en fin början på den nya fräscha veckan...  

 

 

#City #Jonssons #Konsumbygget #betongblock #Jenny

 
 
helga

helga

2 mars 2015 09:40

Det går nog lite upp och ned efter en operation. Bra att du känner efter och vilar när det behövs. Kramar till dig för ditt snabba tillfrisknande nu!

Ps. Jag älskar jitterbuggkakor. Ds

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 mars 2015 14:54

Ja det är nog naturligt men jag håller nog också på att bli förkyld för det känns så.

Tack för omtanken Helga

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards