Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 februari 2015

Av Malin wiper - 12 februari 2015 08:30

  

Jag tog en omväg ner till centrum i går men eftersom jag inte har så bra lokalsinne som min man så hade jag gått runt och kom tillbaka dit jag kom ifrån...  Fast det är ju bra för då får jag extra mycket motion. Nästa bygge fortsrider nu när höghuset är klart. På sidan kommer ytterligare ett hus där Coop Konsum legat och det blir först 3 våningar men skall tydligen gå att bygga på uppåt. Det händer mycket nu när det inte regnar och snöar.  


  

En närbild på byggarbetarna i full action


Tyvärr har det varit skadegörelse här i samhället. Här ser man två fönster hos Swedbank som förstörts och även ICA Supermarket har råkat ut för detta. En bit ifrån vårt hus sattes flera bilar i brand och ett närliggande hus var i farozonen. Sånt här händer när polisstationerna försvinner från dom mindre kommunerna. Det känns inget vidare tryggt och det blir dyrare för samhället att dra in på säkerheten 



  

Här går jag förbi vårt fina Folkets Hus med dess Centrum Biograf. Tyvärr missar jag många filmer på grund av att jag inte kan sitta så länge och före det så tröt orken. Jag får hyra eller köpa dom som verkar intressanta. Hoppas jag kan börja gå igen till hösten om inte före. Just nu kan jag ju inte sitta framför tv:n heller några längre stunder så jag får nog satsa på en ipad så man kan ligga och kolla på film. 


   

Jag gick en bit utefter järnvägen och många av vagnarna har fått sig en släng av "Graffitti"


  

Besökte även min man en stund på hans arbete i Magnisa Stuga hos Museiföreningen. Han trivs där som fisken i vattnet för hans stora intresse är histiora och även att snygga till gamla bilder och reparera datorer mm. Mitt liv består mest av promenader och träning just nu och jag måste komma på promenadställen varje dag så jag får lite omväxling. Man får sig en tankeställare och tar inte för givet längre att man skall vara självgående utan allt kan hända. Jag har ändå drabbats lindrigt motför många andra. Just nu känns det som stor lycka bara att kunna gå än om jag inte kan sitta nån längre tid så kan jag i alla fall ligga och gå. 


  

Kunde inte motstå en "Ståfika"...  på Ritz. Tur att det finns barbord där. En päronbakelse försökte fresta mig men tji fick den...       



Den här låten Holiday Road med Lindsey Buckingham var ett av soundtracken till filmen "Ett päron till farsa på semester". Lindsey Buckingham föddes 1949 i Palo Alto, Kalifornien och är en amerikansk gitarrist och sångare, mest känd som medlem i Fleetwood Mack. Han har också släppt fem soloalbum 


  

Jag har fått lite besvär med hälarna nu när jag promenerar så mycket men det har jag stretschövningar för sen jag hade hälseneinflammation för ett antal år sedan. Skall fråga på City skor om dom har nått bra inlägg till skorna för detta tillstånd. Nu önskar jag er alla en härlig torsdag så här före en helt ny oskriven helg, vart tog veckan vägen????. Nu skall jag gå ut och "fånga dagen" igen som det så fint heter...  


    


#Swedbank #Coop #Ritz #Magnisa #Päron #Ståfika #Lindsey

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards