Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 februari 2015

Av Malin wiper - 11 februari 2015 15:30

  

Vi köpte tre ramar på IKEA för ett tag sen som har rätt mått för vinyl LP skivor och två av dom satt vi i köket. En med Del Shannon och en med Clark Terrys Big Bad Band som jag köpte när jag bodde i Göteborg och sen kom bandet till konserthuset, då var jag och en kompis  dit och sprang omkring i pausen för att få autograferna av alla som var med i storbandet. Clark Terry själv har jag träffat två gånger utanför konserthuset och då fått prata lite med honom. Han var trevlig, skärpt och tillgänglig för oss fans.

 

 

Clark Terry

 

Klicka här för att komma i på Clark Terrys hemsida. Jag blev så glad när jag såg att han är i livet men trodde inte att han var så gammal som 94 år. Han såg då inte ut att vara över 56 år då jag träffade honom för han var så fräsch. Han har varit aktiv sen 1947 och är det fortfarande och det känns häftigt 

 

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg och se signerade foton som jag fick av Clark Terry när jag träffade honom. En autografvän (proffs) hjälpte mig en gång att skriva till Clark Terry och då fick jag ett brev tillbaka från honom rätt snabbt. Jag skall rama om dom signerade bilderna och hänga upp dom på passande plats. Klicka här för att läsa om Clark Terry 

 

Här ser ni Clark Terry på klubben Montmartre i Danmark. Jag har själv besökt den klubben på 1970-talet med min första man (sonens pappa) men då var det helt andra toner med psykedelisk musik och vi bodde i tält, det regnade enormt mycket, tältet var inte vattentätt så vi var rätt blöta. Vi åkte sen till Holland, först Amsterdam där vi bodde på hotell. Bilen vi åkte i var en Austin Healy Sprite som var gul med svarta fartränder. Vi såg ut som hippies och blev stoppad av tullen för dom var ute efter ett par som smugglade knark i sin bil men det var ju inte vi men dom blev ändå misstänksam på grund av bilen och att vi var hippies. Pinsamt till tusen när man på den tiden endast testat nåt glas vin   och det första gången med min sons pappa Mr A. Bilen var svår att leta i så dom hade ett helsike och hade tänkt montera ner hela bilen men till slut gav dom upp. 

 

       

Så här såg vi ut på ett ungefär när vi var på väg till Amsterdam med mellanlandning på Montmartre i Danmark (början av 1970-talet). Hittade inte bilden där vi står vid den gula bilen. På bilden är vi hemma hos mina föräldrar. 


  

Vi hittade inte alla vinylskivorna på vinden efter flytt så vi satt in en tillfällig, man kan ju byta ibland med Michael Jackson som jag köpte när den kom ut och man lyssnade på låten "Bad". Den hamnade på ena sidan väggen där vi har cd skivor. Det känns konstigt att Michael Jackson varit ur tiden sen 2009, hur fort går inte tiden


  

Jag var in till Acleja Blomsterhandel för att köpa två små blommor till små krukor och då passade jag på att fota lite.


  


       

På dom två första bilderna ser ni blommorna jag köpte till uppsättningen av fat och ljushållare


            

När jag var dit så plockades det fram nytt inför våren


  


  

Denna roliga glasburk från "Ernst" finns i olika storlekar


  

Jag kan sitta vid datorn 10 minuter sen måste jag gå omkring, ligga eller promenera ute. Nu har jag motionerat i 8 dagar och kan inte tänka mig att bli en soffpotatis igen. Jag har visserligen genom åren varit rätt rörlig med både cykling, promenader, enérgidans och lyft lite tyngder. Fast dom sista åren har det blivit till och från men jag känner ju att man blir mycket piggare och får mer gjort när man rör på sig och dessutom ser man piggare ut. Sköt om er kära bloggläsare och se upp i halkan.


#Vinyl #Ramar #Ernst #Acleja #Clark #Del #Ernst

Av Malin wiper - 11 februari 2015 07:45

  

Ett litet livstecken från mig. Såg katten tiger ute på äventyr från vårt köksfönster. Först satt katten på ett biltak och sen smög den sig ner. Jag har varit helt uppslukad av långa promenader flera gånger om dan och det har gjort att jag nu är lite bättre och kan få in ett inlägg än om det tagit tid. Kan sitta lite längre stunder nu med en kudde bakom ryggen. Jag har fått en ny övning av sjukgymnasten som skall göras 4 gånger/dag efter att jag utfört den första övningen och det har redan gett utdelning. Fast det känns konstigt att inte kunna åka ut med bilen för att sitta i ett bilsäte är ingen höjdare för denna skada. Sjukgymnasten sa att det kan ta upp till en månad innan en sån här skada läker. Jag klarar mig inte utan värkmedicin än och då kan jag inte opereras utan skall ringa till operationsplaneraren så fort jag blir medicinfri. Det är tyvärr omöjligt för mig just nu att bloggvandra men jag skall försöka svara på mejl och kommentarer. Att jag fick detta så olämpligt får mig att tänka på "Murphys lag"


  

Min man har fått både diskat, lagat mat och städat under denna tid men nu kan jag utföra lite sysslor. Här hans goda laxsoppa som han lagade till en dag


Sen hittade han på en egen sås till pasta penne. Han marinerade tunna kycklingskivor i Katrintorps tomatdressing stark i flera timmar och sen hackade han röd lök och gjorde en gräddig sås, pennen blandade han med morot och palsternacka. Det var jättegott, bra att ha en man som är bra på matlagning och även kan ta tag i allt annat när så behövs.      


 

Här kommer några bilder från strandpromenaden nere vid Hjortsjön. Det gick inte att gå hela utan jag gick in en bit och fotade. Det var för halt och för mycket snö 


    

Dom långa promenader varje dag gör att jag mår bättre och har även fått upp konditionen lite som var rätt usel före med allt stillasittande vid datorn. Nu måste jag strukturera upp dagarna och få balans för detta i ländryggen vill jag inte ha tillbaka. Jag vill även kunna fortsätta blogga men inte bli sittande i timmar.


  

Det var alldeles för ljust och soligt för mina ögon och mina gamla solglasögon som man sätter ovanpå sina egna passade inte till mina nya glasögon så jag gick in på aoptik och köpte ett par nya som var mycket snyggare, fjäderlätta och i en lilaaktig färg 


      

Dessutom passade dom  bättre på plastbågar i och med att dom tagit bort en grej vid näsan 

 

   

Vi fick en sån här kartong med våtservetter hos aoptik när vi köpte våra glasögon plus en spray. Det ligger små paket i som innehåller ett antal som är bra att ha med sig i väskan. Dom passar också till att rengöra datorskärmen och mobildisplayern. Dom är så bra så jag köpte ett paket för att ha när dom andra är slut.

      

Nu  önskar jag er en fin onsdag...  Vi ses snart igen 

 

Ett klipp jag fick av min son på en båt "Stortriss" Jag tror han hade en sån båt förut när han seglade från Sundsvall till Enköping där han nu bott i ca 7 år. Nu är han ute efter en segelbåt igen för nya äventyr i sommar 

   


#Polaroid #aoptik #Laxsoppa #Pasta #aoptik #Solglasögon #Stortriss

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards