Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 februari 2015

Av Malin wiper - 8 februari 2015 16:00

  

Min man följer med mig på dom flesta promenaderna som jag måste göra för att hålla ländryggen i form och i dag är jag helt tablettfri och klarar mig ändå för värken har inte samma intensitet längre. Det var lite svår terräng just nu när det frusit på och blivit lite kallare så man fick tänka på vart man gick för att inte halka som en "bambi" på hal is. Gick förbi denna koja med uteplats på toppen...   

 

   

Utanför ett hus såg vi denna vintervita hund som tittade nyfiket på oss  

 

   

Nere vid Hjortsjön ligger dessa jättefina "funkis" liknande hus som jag inte själv skulle ha nåt emot att bo i

 

   

Undrar hur dom ser ut inuti.

 

   

Här nåt annat som fick oss att stanna till. Två stolar med granris format som tomtar med luvor och som skägg snö...  Kul när man stöter på sånt när man är ute och promenerar, det blir lite intressantare.

 

   

Vi går här förbi vårt Fenix kunskapscentrum

 

   

Sen ser vi vår välskötta Preem-mack som hägrar för en liten paus med en kopp kaffe. Jag sa till min man att jag bjuder dig på en fika, han hängde på så klart...   

 

Klicka här för att komma in på Preem facebook

 

   

Man slår sig ner med sitt fika i denna avdelning som dom gjort mysigt i.      


   

Vi delade på en grillad smörgås med ost och skinka som var jättegod. Vi behövde bara lite i magen innan vi fortsatt med promenaden. Även deras kaffe är av bra kvalitet och smak

 

   

Sen kom den här tuffa mannen som heter Anders Andersson och är mackägaren. Han gav oss en jättefin almanacka som Preem ger ut. Anders importerar även bilar av äldre modell som han fixar upp.  

 

Klicka här för att komma in på hans facebook 

 

   

Här ser ni honom med en av hans medarbetare Beatrice. Det är alltid en bra stämning därinne och det är en bra blandning av saker från mat till biltillbehör. Det kommer alltid in en strid ström av folk dit och man ser att macken är populär. 

 

   

Sen gick vi förbi linnarbäcken som ligger nedanför macken. Dit var jag och promenerade mycket förra sommaren.  

 

   

Dom har nu hängt runda lampliknande saker i en del träd och vi skall kolla sen när det blir mörkt om dom lyser. Ser lite ut som discokulor fast lite isiga

 

   

 Mitt liv består nu i att ligga, gå och göra övningar. Det tar tid att få till ett inlägg men jag får sån abstinens av att inte vara på nätet. Vi funderar på att köpa en specialstol som är hög och som en sadel så man får lite avlastning när man står en stund vid laptopen. Sittar mer än några minuter är omöjligt just nu. Jag har i alla fall klarat mig utan värktabletter i dag men det gör lite ont utom när jag är ute och promenerar. Ha nu en avslappnande och skön fortsättning på söndagen 

 

Häftigt, dansant och svängigt

  

 

 


 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa om vandalismen som skett här i samhället.

 

 

 #Preem #Linnarbäcken #Anders #Beatrice #Tomtar #Dörr #Hjortsjön #Biblioteket #Fenix #Vaggerydstorget

Av Malin wiper - 8 februari 2015 08:15

  

I går efter att vi fikat på Ritz så gick vi en promenad i centrum innan vi gick hem. Här ser ni ingången till Selma Kläder där dom just nu har rea 75% på många plagg och det är en härlig blandning så det finns nåt för alla. Min man får bearbeta mina bilder i fotoprogrammet så länge jag har det så här med ryggen, gör det själv annars, är upplärd av honom. Kan bara stå här i ca 10 minuter åt gången och sen är det träning och promenader som gäller.


  

Det hade kommit hem lite nytt från det färgstarka klädmärket  Desigual. Här en top inför vår och sommar   


  

Här visar  fina och serviceminded Hilda (häftigt namn) upp två nya plagg från desigual. Det är rätt mycket svart vita kläder och känns lite som op- modet på 1960-talet


  

Dom hade även fått in plånböcker från Desigual. Det skulle komma in väskor också lite senare

 

  

Jag kollade runt på denna ställning med jättefina kläder som var nedsatta med 70%


  

Jag köpte denna jumper som jag kollat på förut men då kostade den 400 kr, nu 120 kr och då kunde jag inte motstå                             


  

Denna färgstarka lila köpte jag också. Den kostade före 400 kr, nu 120 kr. Det gäller att passa på nu för det finns massor av snyggt

 

  

Jag köpte även detta nattlinne med fickor framtill som förut kostade 250 kr, nu 75 kr


  

En sån här färgstark top hade jag också  velat köpa men jag sparar pengar till sommarens äventyr  


  

Ytterligare en i samma färger men olika ränder


  

Jumper i lite stickat som såg jätteskön ut


Midjejacka som ser lite 60-tal ut i kvalitén             


Det var även 70% på dessa täckjackor som fanns i flera färger    

  

Massor av jeans som var kraftigt nedsatta i pris. Just nu är jag så svullen på magen efter att ha ätit värktabletter i en vecka så byxor vill jag inte prova..  


  

Gammal fin symaskin som inredningsdetalj  


Jag har fullt upp med min träning och promenaderna men hinner ändå få in nåt enstaka inlägg och jag ser att det går bra om jag inte gör allt på en gång och att stå och blogga går rätt bra. I går drog jag ner på värktabletterna för i dag måste jag vara helt utan om det skulle bli operation på onsdag, hoppas det går bra men jag vaknade med värk i höftena men det kan gå över efter morgonpromenaden förhoppningsvis. 3 dagar före op får man inte ta värkmedicin. Ha nu en skön söndag kära läsare.... 

 


Detta var det bidrag jag tyckte bäst om i första deltävlingen i medodifestivalen. Gillar kraften i hennes röst och scenframträdandet som var häftigt och proffsigt för att vara så ung. Molly Pettersson med I´ll be fine...Jag hittade inte liveframträdandet tyvärr. Fattar inte varför hon inte kom till final för dom som gjorde det tyckte jag inte om alls. Jag tyckte programledarna gjorde bra ifrån sig och det var första gången på flera år som jag inte kände mig uttråkad och måste zappa. Lite festligare och behagligare tyckte jag det var. 

 


#Selma #Jeans #Nattlinne #Desigual #Hilda #Molly

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards