Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 januari 2015

Linus Bilbärgning AB Jönköping och Maxibil center i Jönköping....

Av Malin wiper - 28 januari 2015 19:15


  

Vid 13.30-tiden i dag så var vi på väg till Borås sjukhus där min syster blivit inlagd. Vi åkte i denna rondell ut mot 2-1 vägen som går direkt till Borås och tar 2 timmar. Det regnade och blåste och var allmänt ruggigt ute men vägen var fri från både is och snö. Jag gillar inte alls dessa 2-1 vägar för händer det nåt så kan det vara kört och det finns ingen plats när det händer olyckor.   

  

Helt plötsligt i en backe upp där det inte fanns nåt omkörningsfält så la motorn av och vi hade sån tur att det fanns en liten avfart till en skogsväg annars vet jag inte hur det gått för oss. Vi fick in bilen dit och försökte ett antal gånger att starta men det gick inte. Vi bestämde oss då för att ringa assistanstjänst och en sån här gång är man så glad för att man är extra försäkrad. Vi hade med oss både mössa och handskar så det dröjde en stund innan vi började frysa igen. Sen dök dom upp och namnet på firman var "Linus Bilbärgning" och ut kom två killar som var jättetrevliga och duktiga så man kände sig trygg. Vi fick sen gå in i vår egen bil som var fastspänd på flaket och jag var lite rädd i början men ena killen lungnade mig och sa att det är som att åka berg o dalbana...   Det var lite högt men han körde så bra och lagomt fort.  

 


 


Vi blev bärgade till en bilfirma som heter  Maxibil Center och det gick väldigt smidigt allting

  

Min man försökte hjälpa till och det såg lite dråpligt ut. Hela situationen var lite komisk mitt i allvaret för vi hade velat komma fram till Borås så fort som möjligt men vi måste först se vad som felade bilen


      

Här skjuts bilen in i verkstan som var ett fräscht fint ställe. Vi kände oss lite snopna och man känner att man blivit förskonad från mycket för detta gick ju så bra 


    

Killen som tog hand om vår bil står till höger, vi fick vänta medans han undersökte vad som hänt med bilen. Han gick in i motorn och kollade allt och till slut kom han på felet. Det var säkringen till tändningen som gått, och vi som trodde vi skulle åka på en stor utgift igen så vi blev så lättade och höll på att säcka ihop. Till vår glädje så täckte vår försäkring allt så vi fick ingen utgift av detta så man måste haft en skyddsängel på axeln...    Vi trodde vi skulle få åka hem med tåg eller buss men sen satt vi i vår bil på väg hem och kände oss lite tagna av det oväntade äventyret.


    

Här ser ni den glada trevliga killen som fixade med vår bil och det gjorde han proffsigt. Tusen tack snälla du.... 

 

Alanis Morissette med Crazy. Hon är en kanadensisk flerfaldig grammybelönad sångare och skådespelare med ungerska och franska föräldrar. Hennes skivor har sålts i mer än 55 miljoner exemplar världen över och den hittills största succén är det tredje musikalbumet Jagged Little Pill som sålts i 33 miljoner exemplar 

 

Nu är jag så trött så jag sitter och slappar framför tv:n och orkar inte skriva nåt mer inlägg i dag. Vi gör ett nytt försöka att åka senast fredag. Ha nu en fin kväll och sköt om er.

 



#Assistanstjänst #Maxibil #Jönköping #Linus #Säkringen #Alanis

 
 
Maya

Maya

28 januari 2015 20:36

Oj så det kan gå! Men sån tur att Ni hade en såndär extraförsäkring!
Hur är det med Din syster? Och hur mår Ni?

Kramar från mej!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

28 januari 2015 20:42

Ja du man vet aldrig vad som händer. Vi var verkligen glada för att vi hade denna försäkring

kramar tillbaka

 
Ingen bild

Skrivmoster Signhild

28 januari 2015 21:05

Men så snopet ... samtidigt tur att ni var i närheten av en liten skogsväg som räddning. Skönt att det inte var en stor utgift utan löste sig bra. Hoppas ni kan åka som planerat och att din syster kryar på sig. Varm kram!

Malin wiper

29 januari 2015 06:45

Ja du man blir lite ställd. Vi hade verkligen tur i oturen, Jag hoppas också att syrran snart kryar på sig.

Ha en fin dag vännen
kramar

 
Annelie

Annelie

28 januari 2015 23:30

Fyyy för bilar,, de ska bara tutas och köras.
Men, som sagt var... gött att ni hade er extra försäkring.

Vi fick också anlita bärgare till vår förra bil,, då fick vi sitta i själva bärgarbilen och Freja (hunden vi hade) satt kvar i vår bil på flaket. Det såg riktigt roligt ut,, hon märkte ju att hon åkte, men VEM körde.. *fniss*

Hoppas att det inte är något allvarligt med din syster..

Ta hand om er vännen.. // Varma Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

29 januari 2015 06:47

Vi har inte haft så många problem med vår bil men nu är den äldre och felen börjar dyka upp. Ja men då vet ni hur det känns. Kul med hunden ;)

Jag hoppas syrran snart kryar på sig

Tack snälla du för omtanken

kramar

 
Ingen bild

SmålandsJenny

29 januari 2015 07:24

Dom bilbärgarna är bra, dom kom när en av våra gamla bilar la av på e4an, som tur va var det inget fel på bilen, den reagerade nog bara på att vi hade tankat 95 istället för 98.
Strulande bilar e jobbiga. Tur våran verkstad ligger på gångavstånd, får se om jag får hämta våran bil idag,eller om den blir färdig i eftermiddag när sambon slutat.

Malin wiper

29 januari 2015 07:31

Då har du också bra erfarenhet av dessa bilbärgare. Det gick väldigt fort att få på bilen också. Vad trist att ni varit med om liknande. Vår bil har varit den billigaste och bästa bilen, aldrig några fel förrens dom två sista åren då saker börjar lägga av på grund av ålder. Fast på bilverkstan sa dom att den ändå var i bra skick.

Toppen att ni har bilverkstan så nära, det har vi också här i Vaggeryd. Hoppas er bil blir klar i dag

Det är så roligt att du följer min blogg och kommer in med kommentar emellanåt. Det glädjer mig mycket. Var det ni som tutade på oss en dag då vi var till Jönköping? ;)

Ha nu en fin dag
Varm hälsning
Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

29 januari 2015 12:43

Ja dom e verkligen proffs.
Vi har alltid strul med bilar, fast bara fått bärga 2 gånger. Så bilverkstaden tjänar ju pengar på oss. Värst var en då 2-3 år gammal bil som typ var på verkstaden varannan vecka ett tag, tur att det gick på garantin! Men såldes fort med brakförlust.
Va sugen på en sådan som eran fast opelversionen men fick inte köpa för pappa.

Bilen blir klar i eftermiddag lät det som så packa in barnen i bärselen å vagn å traska ner å möta sambon sen å hoppas på det.

Ne,sambon tutar på sådana som kör fel så va nog någon annan.

Malin wiper

29 januari 2015 20:31

Vi märkte att dom kunde sin sak. Vi har också fått bärga 2 gånger. Ja du man får vara glad om man har garanti eller en extra försäkring för det kan verkligen bli dyrt annars. Vi är nöjda med suzuki men vi ser ju att det finns många opelversioner. Den är så hög och skön att sitta i men nu börjar vår får några år på nacken

Skönt att eran bil är klar nu. Då var det nån annan som kände igen oss

Ha en skön kväll

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards