Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 januari 2015

Promenad i ett snörikt landskap!

Av Malin wiper - 24 januari 2015 08:00

  

Utanför ICA är det i full gång med att fixa nåt i vägbanan så halva vägen är avspärrad

 

I går tog jag det lugnt med bloggandet för man vill vara ute så mycket som möjligt nu och få lite ljus och solglimtar. Alla har nog lite D-vitaminbrist nu så det gäller att suga i sig.


  

Det var så otroligt vackert i går så jag blev gråtmild när jag var ute och promenerade till och från centrum. 

 


  

När jag gick på denna gångväg hem igen så brast det nästan för mig så vackert vitt och vindstilla var det. Jag kan inte få fram på bild ordentligt hur andlöst fint det var


  

Här gick jag förbi Frejas Bod second hand

 

    


Så här skall en vinter se ut och jag skulle kunna tänka mig ännu mer snö som det såg ut förr om åren


  

Träden blir som skulpturer


  

Jag smög mig fram mot ett staket och fick med två avlånga hängande fågelmat-holkar


  

Sen var jag då hemma igen. Detta är baksidan av huset vi bor i och vi bor  

 


Sofia Karlsson med Vinter i Gamla stan

 

 

Jag hoppas ni alla har en fin helg att se fram emot vad ni än skall hitta på. Jag hade fullt upp att göra i går och vill vara ute så mycket som möjligt. I helgen skall det vi inte fått gjort göras så man känner att man prickat av nåt på "Att göra" listan. Sköt om er och ha det så bra kära ni

 

 

 

 

 

#Fågelmat #Skulpturer #Vinter #Frejas #Gångväg #Sofia

 
 
Cattis

Cattis

24 januari 2015 09:40

Underbara vinterbilder.
Här ligger det bara lite vitt på marken och det ser grådassigt ut.
Vill ha lite mer snö så det blir så där fint som det är hos dig.

Ha en bra vinterdag vännen.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

24 januari 2015 18:08

Ja du det var vackert i går men i dag är det rått och blåser och allt det vita fina såg lite solkigt ut nu.

Ha en skön kväll
kramar

 
Liten Uggla

Liten Uggla

24 januari 2015 13:49

Vi har mest haft slask här hittills. Men idag har vi ett vintrigt Landvetter, det ligger massor med snö och det snöar rejält, och blåser - för det gör det ju alltid här. Har t o m fullt med snö inne på balkongen och det hör inte till vanligheterna. Det känns riktigt mysigt. Men jag skall ut i det sen, och åka med kollektivtrafiken, hoppas bussarna går som det ska och att de plogat på de stora vägarna. Skall på tjejmiddag ikväll, med 4 gymnasieklasskompisar, skall bli riktigt kul :-) Kram på er! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 januari 2015 18:10

Vi hade sånt väder också förut. Skönt att ni har lite finare nu. Kom ihåg att det nästan alltid blåste i Göteborg och dess omnejd. Vad roligt att du skall på tjejmiddag. Tänk att få träffa dom man gick i skola med.

Hoppas du får en jätterolig och trevlig kväll

kamar

 
Åke

Åke

24 januari 2015 19:14

Sofia Karlsson vilken härlig tjej :) Fint framförd till vacker sång :)

http://www.nacka144.se

Malin wiper

24 januari 2015 19:52

Kul att du också gillar henne. Hon har en härlig röst och sjunger så bra låtar

Ha en fin kväll
Varm hälsning

Malin

 
Annelie

Annelie

25 januari 2015 10:56

Wow, vilka fina vinterbilder du har tagit.
Vad mycket snö ni har,, o det är såå fint.
Här nere är det barmark, hade tydligen varit lite, lite snö när vi var hemma i Värmland under julveckan.
Idag har vi i alla fall strålande sol..

Sköt om dig gumman.. // Varm kram Annelie <3

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

25 januari 2015 12:30

Ja du det är vackert just nu men inte så fint som för 3 dagar sen. Skönt ändå att det inte är snö och halt hos dig när du har värk.

Vi har inte sol i dag men skulle behöva

Sköt om dig själv tjejen och ha det så bra Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards