Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 januari 2015

Vigselringarnas återkomst!

Av Malin wiper - 17 januari 2015 22:16


Min man och jag är så lyckliga nu för som jag skrev för ett tag sen så hade hans vigselringar åkt av fingret när vi var till min son i Enköping i jul. Polisen ringde för ett tag sen men dom hade inte fått in några. Sen har vi letat i bilen och alla väskor och påsar vi haft med oss utan resultat.  För en stund sen så gick min man upp på vinden för att hämta en frysväska som vi skall ha i morgon, den hade vi med till min son i julas.  

 

              

 


Ha kom sen ner från vinden och sträckte fram en knuten hand och sa: Vet du vad jag hittade på vinden, nej sa jag och sen öppnade han handen och ringarna låg där....  . Så nu vet vi hur det gått till, han packade upp maten ur frysväskan i jul och då måste ringarna ha glidit av. Vi är så fruktansvärt glada så jag vill bara gråta av lycka. Nu skall han ha dom runt halsen istället eftersom han har tappat dom förut. Vi kan ju bara ha dom på lillfingret för vi var ju 30 kg smalare när vi träffades. 

 

Jag vill tacka er ytterligare en gång för att ni mina nätvänner delade mitt då aktuella inlägg ang ringarna på facebook. Ni gjorde det utan att jag bad er och det är verkligen omtanke...  

 

 

#Ringar #Kylväska #Nätvänner

 
 
Ingen bild

-Nena-

17 januari 2015 22:40

Åh vilken lycka.
Så glad för er skull att den kommit tillrätta =)

Kram ♥

Malin wiper

18 januari 2015 08:22

Verkligen! Tack snälla du för din omtanke och dina ord. Du är en pärla

Ha en skön söndag
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

17 januari 2015 22:58

Men vilka underbara nyheter! Så glad för er skull!
Kram!

http://cdwoman.blogspot.se

Malin wiper

18 januari 2015 08:23

Ja du vi är i sjunde himlen ;) Tack för din omtanke fina Sanna

Ha en skön dag
kramar

 
Margit

Margit" title="http://blogg.se]Margit[/url]" target="_blank">blogg.se]Margit[/url]

17 januari 2015 23:17

VILKEN LYCKA!!!!!!!Kramar! ! <3

http://maritim. blogg.se

Malin wiper

18 januari 2015 08:23

Verkligen! Tack snälla Margit för din omtanke

Den värmer

Ha en fin dag
kramar

 
Ingen bild

karin Eklund

17 januari 2015 23:52

Så underbart att dem kom till rätta,kan tänka mig den lycka ni kände när ni fann dem 😊
Kram Karin.

Malin wiper

18 januari 2015 08:24

Det var verkligen underbart. Tack för din omtanke goa Karin

Ha en fin söndag
kramar

 
Ingen bild

Skrivmoster Signhild

18 januari 2015 07:56

Grattis till att ni hittade ringarna!! Jag tror jag blev lika glad som du!! "Det som inte är stulet kommer alltid tillbaka" sa min gamla mormor och det ligger nog något i det!

Här är huset fullt i helgen för vi firar Eriks 75-årsdag i förväg. Han fyller på onsdag. Mina syskon m. resp. från U-a och Sthlm kom hit i helgen! KUL!!

Malin wiper

19 januari 2015 19:57

Tack snälla du. Du är så omtänksam och precis så sas det när jag växte upp.

Stort Grattis till Erik som fyller år. Då har ni fullt upp och härlig fest. Krama om honom från oss. Vi återkommer så fort vi kan.

Sköt om er och ha det toppen i dag

Stor varm kram till er båda

 
Gilla

Gilla

18 januari 2015 11:42

En gång för många år sen tappade jag min vigselring i en kloak på gatan. Hjulet till min dotters barnvagn trillade av och jag tog av mig ringen för att kunna sätta på hjulet igen. Men den trillade alltså ner i kloaken. Jag kommer inte ihåg hur jag bar mig åt (det är mer än 50 nästan 60 år sen). Det kom ett par gubbar och rensade i avloppet och hittade min ring, så jag fick tillbaka den. Hurra!!!

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

18 januari 2015 21:02

Vilken historia som började så tråkigt med ringarna men sen tog en sån härlig vändning. Underbart när sånt händer och jag förstår att ni båda blev jättelyckliga. Det är ju så långsökt att hitta ringar i avlopp.

Hurra! säger jag också

Ha en skön kväll
kram

 
Anna-Karin

Anna-Karin

19 januari 2015 12:07

Så härligt att din man hittade ringarna! Grattis till er! :)

Kram
Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

19 januari 2015 12:14

Tack snälla du. Det var verkligen skönt

Ha en fin dag
kramar

 
Cattis

Cattis

19 januari 2015 16:22

Åh vad kul att få läsa att ni fått tillbaka ringarna. Hittat dem.
Kan tänka mig vilken sorg det måste ha varit utan dem.
Din man gör rätt i att ha dem runt halsen i stället för där är de mycket säkrare.
Och vem vet, kanske en dag kan han dem på ringfingret igen. :)
Kram vännen

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

19 januari 2015 16:33

Tack snälla Cattis för omtanken. Det blev sån glädje när vi hittade dom för man vill ju ha orginalringarna kvar. Han skall även skaffa en kraftigare halskedja. Vi kommer nog att kunna ha på oss ringarna på ringfingrarna igen till sommaren.

Ha en skön kväll vännen
kramar

 
Liten Uggla

Liten Uggla

19 januari 2015 16:26

Men åååhhhhhh vad roligt att höra!! Blir så glad för er skull :-) Ja, nu är det bäst att han har dem om halsen istället :-) Kraaaam på er! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 januari 2015 16:34

Tack för omtanken goa Pisan. Han är så rädd att tappa dom igen så det blir om halsen.

Ha en fin kväll
kramar från oss

 
Ingen bild

petra

19 januari 2015 17:07

Så roligt att ni hittat dom. Kram

Malin wiper

19 januari 2015 19:00

Ja du det var verkligen roligt. Nu har han dom i en kedja men skall köpa sig en kraftigare länk

Ha en skön kväll
kram

 
Maya

Maya

19 januari 2015 17:09

Ser att min kommentar inte alls kom med! Men helt underbart! Grattis till er!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

19 januari 2015 19:01

Kommentaren kom med

Tack snälla du
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards