Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 december 2014

Julafton med allt vad det innebär...

Av Malin wiper - 29 december 2014 10:00

  

På julafton åkte vi ner till stationen och hämtade min mans bror som bor i Västerås. Han åkte buss hem vid 22.00-tiden Stationsbyggnaden är en fin gammal byggnad

 

    


  

Här kommer min man med sin bror     


  

Julklapparna är samlade och vi delade ut dom rätt tidigt. Vi har nu firat jul ihop i 3 år och vi har satt en summa på 200 kr att köpa julklapp till varandra. Första året var vi hos oss i den förra lägenheten, men sen har vi varit hos min son. Vi känner oss rätt hemma i Enköping och Västerås efter dom åren min son bott där   


  

Här har min son fixat en cyberbrasa i tv:n och den sprakade så fint så man kunde nästan förnimma en värme

 

   

Jag fick inga bra bilder från det vi åt julmat och allt rymdes inte på bordet så vi fick ha ett extra bord bredvid. Min son har en liten lägenhet så det ryms inget stort bord och man kan inte fixa till nån stor matlagning i köket men ICA Maxi i Enköping är kända för sin delikatessdisk så vi köpte mycket av julmaten där, och den var helt suveränt god och av hög kvalitet. Huvudsaken är att man träffas och har kul. Jag och min man hade bakat och tagit med oss plus lite annat i matväg. Min svåger hade massor av ostar, vin och kex av olika sorter med sig


  

I år var det inte jag som var tomte utan min son Mr C


  

Han skall ju ut och segla till sommaren men har än inte köpt nån båt. Jag frågade vad han önskade sig och då sa han en båt, men inte vilken storlek den skulle ha. Denna fick han av mig och den köpte jag på Jul Ljus Butik & Café i Hok för nästan ett halvår sen.


     

Nu står båten som prydnad ovanpå hans  filmhylla. Sen fick han isgitarrer som man fyller med vatten och sätter in i frysen och har i glaset med drinken eller annna dryck

 

  

Min svåger fick bland annat en rund kudde som såg ut som en stubbe med små kulor i som är bra för nacken. Det var min man som skickat efter den på nätet. Jag visar inte upp alla julklappar utan ett axplock

 

  

Mr T fick bland annat ett spel med idiotkunskap. 


  

Sen drack vi lite glögg emellanåt. Detta var den vi hade med oss men min son hade många olika sorter och en som hade fikon och portvin var svingod

  

Lite från fikabordet


  

Jag fick ett par jättefina silverörhängen av min man som han köpt på Wahlbergs Ur & Guld i Vaggeryd 


    

Utav min mans bror fick vi båda hörlurar som man kunde fälla ihop och ta med på resa. Jag tog dom röda och min man ett par vita.


      

Av min son fick jag så passande en kudde i sushiform som var jätteläcker

 

Min man har gått till arbetet nu och jag sov ända till 09.00 och tar det lugnt i dag. Jag har så mycket bilder att göra iordning i fotoprogrammet. Här är det 8 grader kallt men i Enköping var det hela 14 grader. Solen skiner och det är snö på träden så i år blev det i alla fall en vinter över julen. Ha nu en fin dag kära läsare därute och ta det lugnt.

 

 

#Sushikudde #Hörlurar #Enköping #Svåger #Silverörhängen #Segelbåt #Snö   

 
 
Ingen bild

Lillemor

29 december 2014 10:47

Vilka fina bilder! Vad trevligt ni hade det! Din svåger verkar vara som gammkorna; När kvällen kommer ska de hem. 😄⛄️

Malin wiper

29 december 2014 11:29

Tack snälla du. Vi har haft det jättebra och kul.

Det har du rätt i Lillemor ;) så är det. Det är ett gammalt uttryck som jag också hört förut

Ha en fin fortsättning på julen kära du
kramar

 
Monica

Monica

29 december 2014 11:03

Vilken trevlig jul ni verkar ha haft och vilka fina julklappar, jättesnygga örhängen du fick, och sushikudden var ju bara för läcker, jag som älskar sushi skulle haft såna i soffan :D
Får önska er ett riktigt Gott Nytt År, själv ska jag jobba men håller inte det farligt alls då jag inte brukar fira nyår nåt speciellt :) Kram Kram

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 december 2014 11:31

Vi har verkligen haft det bra och fått fina julklappar. Örhängena var verkligen fina och lagomt hängande i längd. Kul att du också gillar sushi. Det är ju nyttig mat också.

Vi brukar inte heller fira nyår med fest utan ta det lugnt

God fortsättning och Gott Nytt År härliga Monica

kramar

 
helga

helga

29 december 2014 15:14

God fortsättning och snart Gott nytt åt. Vad mysigt ni verkar ha haft det på julen...

Kram kram!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 december 2014 16:06

God fortsättning till dig också och ett Gott Nytt År

Vi har haft det jättebra. Skall bloggvandra i morgon för nu har jag haft fullt upp med bilder att färdigställa

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards