Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 december 2014

City Skor, fika, gardinkappa och lite lördagsmys....

Av Malin wiper - 7 december 2014 09:00

  

Nu är gardinkappan klar till vardagsrumsfönstret. Köpte den för endast 40 kr på second hand och den verkar helt oanvänd. Det var tre långa tyglängder och jag fick skarva en gång på kappan och sen blev det över till en löpare på bordet.      


  

Hur tänkte vi här....    Jag hade en känsla av att det inte skulle funka med denna tapet på dörren. Ni skulle se vilken konstig känsla man får när man kommer från ett rum och ser dörren, man känner sig som man är inmurad i lägenheten...   ibland blir det bara så fel. Vi skall riva bort den och sätta nåt roligare så fort vi hittar nåt. Först tänkte vi att vi kunde ha kvar den och sätta nåt slags fönster med motiv i men jag och min man  får nästan ångest bara vi ser tapeten på denna dörr. Jag skall använda resten av rullen till nåt annat istället 


  

Sen gick vi mot Ritz för att äta en liten frukost för vi tog inget hemma för att mysa i centrum istället 


  

Vi tog deras julsmörgås som är nåt alldeles extra med en otroligt god senapsdressing med granatäpple-kärnor och en riktig julskinka som var jättegod på vörtbrödet

       

  

Sen tog vi en tur till City skor och där höll Rebecka på att pynta inför Julmarkanden.  


  

Ett gammalt hus möter ett nytt i dimman som sticker fram som ett vitt spöke

  

Efter det tog vi en tur till Wahlbergs Ur & Guld. Dom hade pyntat så fint också.  


  

I taket hängde en häftig lampa i plexiglad som David design tillverkat.

  

Dom har tagit hem en ny serie smycken som föll mig i smaken och märket är Ignell Jewllery. Allrahelst halsbandet och även en av ringarna som passar till halsbandet. Serien är inte så dyr som många andra men ändå jättesnygg                                     

 

 

   

I gårkväll ville vi mysa lite så jag dukade i köket, på vardagsrumsbordet hade min man en dator som skulle installeras om så där kunde vi inte sitta. Fast jag tycker det är mysigare i köket när vi bara är två. Vi har både tyg och tillskurna skumgummidynor till dessa stolar men har inte hunnit sy dom än för en flyttning och annat kom emellan. 

 

   

Vi drack lite vitt ekologiskt vin i går till maten och det hade vi fått av min mans fd arbetskamrat Jennie. Hon har gett oss vi förut också som varit ekologiska och dom har alltid hållit hög klass och så gjorde detta också. Det var som sammet mot gommen och lite porlande. Klicka här för att se vad jag skrev om det vinet i ett annat inlägg

 

 

 

 

I dag skall vi promenera ner till Julmaknaden i centrum men vi blir inte så länge där. Vi hann inte så mycket i går som vi tänkt så jag får baka på eftermiddagen. Hoppas ni har en fin söndag att se fram emot. 

 

 

 #City #Ritz #Wahlbergs #Vin #Gardinkappa #Tapet

 
 
Annelie

Annelie

7 december 2014 10:53

Mmm.. jag förstå er när det gäller tapeten. Den är både snygg och häftig, men jag förstår en känsla.

Ha en jättemysig dag.. // Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

7 december 2014 11:01

Den är ännu häftigare i verkligheten och har en yta som går att torka av men vi hajjar till varje gång vi går förbi ;) och i natt fick vi ha innerdörren öppen för bara vetskapen om dörren stängd kändes hemskt

Ha en jättemysig dag själv
kramar

 
Ingen bild

Skrivmoster Signhild

7 december 2014 11:18

Tapeten i sig är häftig men jag kände som du ... inmurade! Det är ingen skön känsla. Men den passar kanske till nåt annat.
Skönt att få undan sånt man tänkt göra - gardinkappan lyckades du bra med!
Vi trivs i köket och sitter ofta där. Bordet i vard.rummet är så stort så vi sitter på en kant om vi sitter där.
Idag är bordet ännu större för jag har dukat för "öppet hus" hos oss med adventsfika för de som vill komma! Har bjudit grannarna.
Även ni som läser om det på FB och finns i närheten - är välkomna!! Kram!

Malin wiper

7 december 2014 12:05

Precis så är det. Gardinkappan blev bra och man ser ingen skarv. Ni har ett fantastiskt kök så jag förstår att ni trivs. Vi har lite mer compakt living ;) och det verkar bli mindre för varje flytt ;)

Vad kul att ni bjuder in på adventsfika. Vi hade kommit om vi inte hade lovat att komma på Julmarknaden. Vi lär inte hinna träffas före jul. Vi får ta nya tag nästa år. Tråkigt att det blivit så här men det beror på omständigheterna.

Ha nu en fin adventsfika med grannar och annat. Så påhittigt och härligt

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards