Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 december 2014

Chicago, Earth wind and fire och lite bilder från gårdagens promenad...

Av Malin wiper - 6 december 2014 09:15

  

Jag tog mig en promenad ner till centrum i går för att posta ett brev och ett paket på vårt ICA Supermarket. Här ser man baksidan av huset vi bor i och under balkongerna så finns det garag

 

   

På marken låg ett ljusgrått badlakan i frotté som jag hängde över en buske istället. Kanske man skulle ha slängt det. Jag skall gå ut en dag och fota sånt man ser liggande lite överallt. 


 

 

   

Vår fina lilla brandstation   

 

  

Det finns så många snygga smidesgrindar att lägga blicken på när man promenerar. Denna andas lite 1950-1960-tal

 

  

En som har lite äldre stuk

 

   

Eller varför inte en röd som blivit så snyggt rostig med hjärtform i mitten 

 

   

Detta tycker jag var påhittigt och fantasifullt. Stol med blommande hink 

 

   

På andra sidan gatan från ICA har dom en sån här stålkonstruktion som dom alltid pyntar till storhelger. Det ser ut som en liten scen och jag tycker att nån musiker skall överraska oss nån sommar och spela några låtar där för skojs skull....                              

 

   

Höghusbygget börjar mer och mer se ut som ett färdigt hus. Det blev ändå snyggare än jag hade räknat med för balkongerna är det lite extra med så det blir inte så vitt och dessutom är dom inte inglasade så det ser inte ut som en "Finlandsfärja" ...   Det jag inte förstår är karmen nedtill på fönstren för sitter man på en stol och tittar ut så kommer den att skymma. Sen fattar jag inte varför alla nya hus måste vara svarta, vita eller grå. Jo det finns andra färger men då i såna tråkiga nyanser av plåsterfärg och fult lejongult.   

 

 

Denna måste väl vara nyttig som har så mycket frukt på toppen....  Jag nöjde mig med en sockerfri kaka som också var jättegod 

 

    

En tårta full med jordgubbar, mandelspån och choklad....  

 

Vi har sån otur nu för bilen gick inte igenom besiktningen och har nu gått 14.000 mil och då börjar allt att slitas ut. Det började förra året med att vi fick byta ut saker. Nu är det värre för vi har kontaktat verkstan och det kommer att gå på 5,600 kr, typiskt före jul då vi måste ha bilen. Det är ju bara det att man måste börja arbeta igen än om bara några timmar i veckan. Jag har ju mina skador men arbeta lite med nåt som funkar skulle nog gå. Får jag bara ordning på detta med sköldkörteln så kanske jag mår bättre.  Jag bävar för att alliansen skall komma tillbaka för det kommer då att bli ännu sämre.  I dag skall min man och jag först ta en promenad ner till centrum för några ärenden och sen skall vi tapetsera vår innerdörr och sen toalettdörren om vi ser att det passar. Jag skall försöka hinna baka  och frysa in lite inför julen. Vi börjar få lite ordning här nu och det känns bra.


    

 

 Chicago & Earth Wind & Fire  

 

Chicago är en musikgrupp som bildades 1967 och haft ett flertal hits under främst 1970-1980-talet. Jag lyssnade på dom sent 1970-tale och en bit in på 1980-talet. Dom spelar ungefär samma stil som Blood , Sweat and Tears och de blev ofta jämförda under 1960-1970-talet, det som förenade bandet är sättningen (blås och komp). Dom har även gjort framgångsrika rockballader. Dom är fortfarande aktiva.

  

   

Earth, Wind & Fire är ett amerikanskt R&B- och funkband som bildades i Chicago 1969. Grundaren och frontfiguren är Maurice White. Genom åren har gruppen vunnit 6 Grammy på 12 nomineringar. Sångaren Maurice White och The Ramsey Lewis Trio gick ihop på 1960-talet, bandet flyttade senare till Los Angeles där de tog nament Earth Wind & Fire. 1972 tillkom fler medlemmar. Ett av många kvalitetsmärken gruppen hade var den berömda blåssektionen The Phoenix Horns. Dom är också aktiva fortfarande 

 

 

#Stol #Grind #Höghusbygget #Stålkonstruktion #Ritz #Chicago #Earth

 
 
Annelie

Annelie

6 december 2014 11:41

Helt otroligt vad skräp det ligger ute i vår natur,, jag menar ett helt badlakan. Liksom vart kommer det ifrån..?? :-/

Fyyy vad tråkigt det är med bilar,, när de kostar en massa pengar.
En bil ska bara tutas och köras.. *om det vore så väl*

Ha nu en riktigt mysig helg.. // Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

7 december 2014 09:04

Ja du skulle jag fota allt så blev det många inlägg. Ibland är det verkligen sånt som man undrar hur folk har kunnat tappa. Det är verkligen tråkigt när bilar börjar krångla och kosta pengar.

Ha en härlig helg själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards