Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 november 2014

Smörgåstårta och ett gardinproblem....

Av Malin wiper - 26 november 2014 08:45

                                                

Min man satt med bredbandbolaget i telefon en hel timme för att felsöka. Jag fattar inte hur jag och många andra skulle ha klarat detta för man måste ju veta jättemycket och kunna bistå den man pratar med för att det skall fungera så jag är glad att min man kan så mycket ang datorer och har hängt med när det gäller felsökning och annat. Ang min laptop så är det Wi-Fin som är trasig så vi försökte kopplat den över kabel tills vi kan köpa en ny men tyvärr så funkade det inte ändå. På torsdag ringer bredbandsbolaget för att kolla om min mans dator fungerar bättre nu. Mitt i allt detta så har vi besiktigat bilen och dom upptäckte två fel, styrled och spindelled på båda sidor måste bytas. Typiskt att allt skall komma före ju då man har utgifter ändå så det räcker. Nu skall jag testa en taptop jag fått låna och se hur det går för jag kan inte skriva färdigt detta inlägg annars. Vi har ju haft problem med nätet förut sen vi fyttade hit så det är inget nytt. 

 

  

När vi åkte till mamma i måndags så stannade vi inte i Borås. Vi såg denna fina väggmålning när vi stod vid stoppljus ut från stan. 

 

  

Vi satt upp julgardinerna hos mamma men dom var för korta som synes. Min man åkte ut i samhället för att kolla efter färdigsydda jullängder medans jag satt med mamma. Vi hade en timme på oss innan mötet. Tyvärr fanns det inga färdiga längder med julmotiv och det tycker jag är konstigt.    

 

  

Sen samlades alla anhöriga i ett rum där vi fick ställa frågor till dom som har hand om olika saker. Det var riktigt roligt att vi anhöriga fick träffas. Efter det så gick vi alla upp till avdelningen där våra anhöriga fanns och blev bjudna på smörgåstårta och dricka. Så både dom boende och anhöriga satt ihop och njöt med levande ljus. Personalen hade ordnat så fint så det blev bra stämning och vi satt och pratade med dom bredvid oss. Mamma såg så pigg ut och en sak gjorde mig riktigt rörd och det var att när vi skulle gå därifrån så kramade jag om henne och då tog hon upp sin arm och klappade mig över ryggen och sa: Vad snäll du är, hade svårt för att hålla tillbaka gråten för nåt sånt har inte hänt på länge

 

   

Så här såg det ut på långborden personalen satt ihop och pyntat.     

 


Jag blev så stressad av dessa nätprobem så jag vet inte om jag orkar  bloggvandra i dag utan kommer in till er i morgon. Ha nu en fin dag och sköt om er...  

 

 

                                                

 

 

 

Jag blev så nostalgisk när jag hittade denna låt på Youtube. Jag har haft den LP:n för många år sedan. Esther Phillips fick en hit med denna låt som hon gjorde i discoversion. Esther Phillips föddes 1935 och dog redan 1984 endast 49 år gammal. Hon var en amerikansk sångare. Hon sjöng både pop, jazz, blues och soulmusik. Klicka här för att läsa en biografi över henne 

      

 

#Nätproblem #Mamma #Anhörigträff #Smörgåstårta #Esther

   

 
 
Ingen bild

Skrivmoster Signhild

26 november 2014 09:11

Inte är det roligt när datorn krånglar ... och att behöva köpa nytt så här före jul. Hoppas allt ordnar upp sig för dig.

Trevligt att de ordnat så fint för er anhöriga och de boende och att ni fick fika tillsammans. Jag förstår att du blev både rörd och glad av att din mamma visade en glimt av sig själv. Det betyder mycket.
Kram till dig!

Malin wiper

26 november 2014 10:24

Ja du det är ingen höjdare och vi får även utgifter på bilen. Synd att vi inte kunnat träffas än men nu har vi fullt upp att göra hela veckan.

Det var verkligen givande denna Anhörigträff. Det betydde jättemycket att mamma glimmade fram lite och jag hade inte långt från tårar

Ha en fin dag
kramar

 
Annelie

Annelie

26 november 2014 09:57

Naaaww,, förstår att det måste ha varit svårt att hålla tillbaks tårarna när din kära mamma sa dessa sanna orden.

Håller med dig,, mycket konstigt att det inte fanns färdiga jullängder.

Mysigt att de hade en sådan anhörigträff, kan nog vara gött att få "prata av" sig med människor som har föräldrar i samma sits som man har själv, det vill säga dementa.
Smörgåstårtorna såg riktigt smaskiga ut,, säger en som älskar smörgåstårta.. :-P

Fyyyy ja för dessa utgifter som kommer innan jul, det är ingen rolig julklapp man får precis.
Bil är ett dyrt kapitel i ens liv, men ändå så gött att ha.
Våran bil har vi kostat på mycket, men den är ju också gammal, 10 år bestämt och har gått 10.000 mil,, så det är bara att byta alla slitagegrejer, som vi snart har gjort.. :-/

Datorer är också ett tråkigt kapitel när det strular, hoppas att det rättar till sig på bästa möjliga sätt.

Sköt om dig vännen.. // Varma Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

26 november 2014 10:27

Ja du det var gripande. Här finns det jullängder i gardiner färdiga men inte där trots att det är tygriket

Det var verkligen givande träff och smörgåstårtan var ljuvligt god. Ja du extra utgifter brukar komma vid såna här tillfällen tyvärr men vi måste lösa bilfrågan först, vi har tack och lov en bil som är billig i drift och det har inte hänt nåt förrens dom två sista åren ang reparationer så vi har haft tur

Vår har gått 13000 mil nu och då händer sånt

Min dator får vi fixa till efter julen.

Ha en fin dag och sköt om dig själv vännen
kramar

 
Anna-Karin

Anna-Karin

26 november 2014 10:31

Vilken fin och varm stämning de ordnat för både de boende och er anhöriga, det gör gott i mig att läsa om det.

Min äldsta dotter bodde alldeles intill huset som där nu är en väggmålning på när hon pluggade i Borås. Det var roligt att få se den bilden här hos dig.

Trist när inte datorer funkar som de ska. Jag önskar att det snart ordnar sig för dig.

Kram/Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

26 november 2014 11:36

Ja du hon har det toppen där och det var så lyckat i måndags och det kom många anhöriga.

Vad kul att din dotter bodde alldeles intill det huset och att hon pluggat i Borås, gillar den staden

Ja du men nu har jag en annan men allt måste ju flyttas över vad gäller bilder mm. Min man har inte tid nu att byta wi-fi så jag får vänta

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards