Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 november 2014

Sandy Denny och lite tapetseringsbestyr......

Av Malin wiper - 17 november 2014 08:45


   

I går efter att min man bytt däck hos Owe så började han med hallen men det är inte så smalt i hallen som det ser ut på bild. Sen har vi en bredare fyrkantig hall. Vi har samma tapet som vi hade i gästrummet i förra lägenheten. Det går inte att ha en tapet med färg och för mycket mönster i den smalare delen för då kommer hallen att se trång ut och vi har ju saker som på väggarna som livar upp.    

 

  

Han skar till alla längder  och här har han fixat tre stycken. Nu är alla längder klara så han började tapesera

 

   

Klicka här för att se hur man kan tapetsera lampskärmar


  

Han passar här in tapeten mot hörnet för vi skall inte göra nåt i den fyrkantiga delen för där ser tapeten bra ut. Vi vill inte lägga ner lika mycket arbete här som i förra lägenheten för man vet aldrig hur länge vi blir kvar....       

   

Detta proppskåp är ju rena rama nostalgin...  Min man sa att han skall göra en rolig låda för att bygga in skåpet och sen bara kunna häkta av. 

 

   

Nu är hela denna vägg klar och på motsatta väg går bara åt några våder sen är det klart

 

Sandy Denny med Late November. Sandy Denny föddes 1947 i Wimbledon, London och dog redan 1978 i en ålder av endast 31 år gammal. Hon var en brittisk sångerska som var med i grupperna Strawbs, Fairport Convention och Fotheringay och hon gjorde flera soloskivor. Hon är även med på Led Zeppelins fjärde album (spår 3) där hon sjunger en duett med Robert Plant. Det finns en låt kallad "A tribut to Sandy Denny) som Philip Lynott sjungit in. Jag gillar hennes röst och tycker hon sjunger bra och inlevelsefullt. 

 

 

Sandy Denny hade missbruksproblem under en längre tid och hon tog kokain under sin graviditet. I slutet av mars 1978 var hon på semester med sina föräldrar och barn i Georgien i Cornwall. Då skadades hon när hon föll ner en trappa och slog huvudet i betongen. Efter olyckan led Denny av intensiv huvudvärk och en läkare ordinerade henne smärtstillande Distalgesic ett läkemedel kända för för att ha väldiga biverkningar när det blandas med alkohol. Den 17 april kollapsade Denny och föll i koma och 4 dagar senare avled hon på Atkinson Morley Hospital i Wimbledon. Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Klicka här för att komma in på en sida och läsa mer och se vilka skivor hon släppt. Vilket öde att dö så ung och ha såna beroenden. Hennes dotter heter Georgien Rose Lucas och hon är enda barnet till Sandy Denny och Trevor Lucas (död 1985 45 år gammal)

 


 

#Tapetsera #Lampa #Sandy

 
 
Annelie

Annelie

17 november 2014 10:19

Jättefin tapet ni sätter upp i hallen,, en sådan lite glansigare med svagt vitt mönster har vi i vårt kök.

Hihi, detta med resväskan över proppskåpet var ju en smart idé,, var ju jättesnyggt.
Är det en idé ni ska ta efter..??

Mmm.. glass är alltid gött både när man är frisk / förkyld, sommar / vinter.. :-P

Ha nu en urmysig dag denna måndag och ta hand om dig gumms.. // Varma med mulna kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

17 november 2014 10:23

Kul att ni har nåt liknande. Vi kommer att kolla efter en mindre resväska på second hand eller nåt annat att sätta över.

Ja du har så rätt om glass ;)

Ha en fin dag själv vännen

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards