Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 november 2014

Maskroskvinnans Award, och Yoy of books....

Av Malin wiper - 16 november 2014 13:13

  

Jag fick en award av min bloggvän Maskrosblomman för några dagar sen. Hon är både författare och journalist och skriver otroligt bra. Nu har hon kommit ut med bloggböcker plus en bok som heter "Omfamna livet". Jag tog emot awarden men kunde inte svara på hennes frågor som gällde just böcker. Sen jag fick min utbrändhet och nackskada så har jag svårare än någonsin att läsa böcker, det tog nästan ett år att komma igenom min sons bok och Kims. Jag kollar på film istället och ibland filmatiserade böcker. Jag har en bok jag skall försöka ta mig igenom för den har även massor av bilder. Om det går så skall jag försöka läsa Maskrosblommans bok. Hon har sån stor förståelse och empati eftersom hon själv har sina skador. Trots att jag har så svårt för att läsa böcker så har det inte varit så jämt eftersom jag fick högt betyg i skolan när jag skrev uppsatser och hade rätt bra betyg i svenska när man jämför med matte...   

 

Klicka här för att komma in på Maskrosblommans inlägg ang awarden. Tack snälla du för awarden och att jag får njuta av dina härliga och välskrivna inlägg...    

 

Roligt klipp ang böcker 

 

 

#Award #Maskrosblomman #Böcker

 
 
Anna-Karin

Anna-Karin

17 november 2014 07:26

Tack, Malin, för din blogg som jag gillar att kika in i. Här finns alltid något intressant att läsa eller fina bilder att titta på.

Författare kallar jag mig inte än. Även om jag nu kommer att ge ut min första bok "Omfamna livet". Det är klurigt med begreppet författare. En del menar att man ska ha gett ut två eller tre böcker innan man kan kalla sig författare. En del menar att man ska kunna försörja sig på skrivandet för att kalla sig författare. (Fast om det skulle vara så är där författarklassiker som inte skulle kunnat kalla sig författare eftersom de aldrig i hela sina liv kunde försörja sig på skrivandet trots att deras böcker idag tillhör klassikerna).

Där finns också de som menar att man föds till författare. Att det är en viss personlighet. Något som man kan utveckla till ett yrke. Ungefär som att vissa är musikaliska och andra inte. Här känner jag mig hemma i begreppet författare idag.

Jag har jobbat som journalist i många år. Fast nu har jag lämnat det yrket och är skribent. Det är stentuff konkurrens att jobba som journalist idag och också ett mycket stressigt arbete.

Min bok "Omfamna livet" som jag har på gång är skriven särskilt med tanke på oss som har svårt att läsa tjocka romaner och böcker av olika skäl. Det är en bok med korta, fristående texter om livets skiftningar. En tunn bok med ett djupt innehåll. :)

Kram/Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

17 november 2014 09:18

Jag tycker att du är en författare för du skriver så bra varje dag och har ordets gåva från grunden. Sånt kan man inte lära sig. Du är ju journalist i grunden så skribent känns som samma sak. Förstår att det är tuff konkurrens. Då kan jag nog läsa din bok om jag tar ett kapitel i taget. Det låter jättebra

Tack för din härliga kommentar

Ha en fin dag
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards