Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 november 2014

Acleja Blomsterhandel Interflora Fresh...

Av Malin wiper - 12 november 2014 13:30

  

Jag var även in till Acleja Blomsterhandel i måndags för att köpa en bukett blommor som jag skulle dela upp i två små vaser. Det var byggnadsställningar där så jag frågade vad som komma skulle. Dom kommer att få ett tak och nu ser jag det på bilden. Allt som dom ställer ut då kommer att vara skyddat. 


Jag skall gå in och kolla på Wahlbergs Ur & Guld nån dag också, det är dom som äger huset och dom håller till på höger sida. Det har hänt lite där för den unga killen som driver stället har även öppnat en ny butik i Jönköping 


 

Häftig blomma som ser ut som ett konstverk


  

Det finns många sorters fina kraftfulla påsar med fint godis i som man kan ta med sig som present när man går bort. Det brukar vara rätt hög kvalitet på sånt godis. I dom flesta såna här påsar är det antingen kola eller choklad


  

En sån här ask med nåt gott i köpte jag för att ha hemma för kommande tillfällen. Det ser nästan ut som en flott vit läderask vid första anblicken. Det är hårt fint melerat papp


  

Ytterligare en påse i lite elegant svart och silver med firarmotiv. Jag kom att tänka på "Champagnefrukost" när jag såg påsen. Jag har testat en gång i livet och då med jordgubbar till i sällskap med min man, vi bodde då i Katrineholm. I Sverige serveras den mest på möhippor, studenten, valborgsmässoafton inom studentkulturen, efter bröllopet eller andra tillfällen. Jag tycker man kan fira bara på två man hand nån gång och riktigt mysa med nåt gott till. Frukosten skall då vara tidig på morgonen så det gäller att se till att man har ledigt dan efter...    . Jag har ju en yngre man som arbetar fortfarande. Jag skulle vilja arbeta några timmar i veckan men just nu går det inte. Förutom champagnen kan det vara gröt, smörgåstårta, scones, våfflor, jordgubbar, fruktsallade, croissanter, färskost med olika smaker, snittar på rostat bröd med rökt lax, gräddfil eller löjrom. Klicka här för att komma in på en sida som heter Champagne.se


  

Där snittblommorna finns så hittar man alltid motiv på fina uppsättningar                   


  


  

Dessa kaktusliknande växter glänste som guld och skarpt grönt från sina krukor

 

Det dök upp en gammal goding i huvudet när jag tänkte på guld. Silence Is Golden med The Tremeloes. Det är ett gammalt klipp så det är lite svajigt. Klicka här för att läsa om gruppen som nu har 50 år på nacken men i olika konstellationer   

 

   

Eller varför inte en blomma med en go nalle som present


  

Lite lyktor är aldrig fel och nu håller dom på att förbereda sig inför julen på Acleja. Jag fotade Christian och en av hans medarbetare men bilden blev suddig så jag får ta en ny bild vid senare tillfälle   

 

 

   


 

Klicka här för att läsa intressanta och varierande krönikor på Vaggerydstorget


#Acleja #Dekorationsäpplen #Firarmotiv #Uppsättningar #Ask

 
 
Annelie

Annelie

12 november 2014 14:12

Finns så mycket fint / mysigt att köpa idag istället för en blomma när man går bort första gången.
Men, tyvärr så har det försvunnit mer och mer,, folk är inte så numera, inte i vår generation i alla fall.. :-(
Tycker jag är synd.
Vad fina dessa guldgröna blommorna var..

Denna ugnen som du frågade om i min blogg,, jag kom inte ens ihåg vad vi köpte den så jag fick googla om den.
Vi har nog skickat efter den från TV-shop för många år sedan.

Kika på denna lilla filmsnutt så ska du se vad den är praktisk.

http://www.youtube.com/watch?v=CUJ6Iznc7mw

Ha det gött i höstvinden.. // Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

12 november 2014 14:53

Menar du att folk inte har med sig nåt eller att dom har blommor? Jag är ju en äldre generation och har ibland blommor med mig och ibland en vinflaska eller nåt annat. Visste inte att detta var ovanligt ;)

Ugnen såg verkligen bra ut och jag förstår att den är praktisk. Tack för filmen

kramar

 
Annelie

Annelie

12 november 2014 15:31

SV. Jag menar att folk inte har med sig varken en blomma eller något annat första gången de kommer. Vissa har det, men det finns de som inte har det också.
Jag är uppvuxen så, att man ska ha med sig något första gången plus att är vi bortbjudna så bjuder man tillbaks, händer också att folk kommer men sen att de inte är mer.

Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

12 november 2014 20:08

Då vet jag hur du menar ;) Jag är också uppfostrad så att man tar med sig nåt när man blir bortbjuden, eller kommer till folk första gången. Ja du det är olika sånt där

Tack för svaret snälla du
kramar

 
Hebbe

Hebbe

12 november 2014 18:24

Kväller..Ja Kurt är ganska vanligt,jag är bekant med några,alla är över 60 år..JJag körde ner till Uppsala i dag tog barnen till bandyträning på studenternas,blir här veckan ut..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

12 november 2014 20:09

Det kan ju bli så att folk börjar ta tillvara på ett sånt namn också framöver. Gamla namn kommer ju tillbaka

Härligt få köra ner barnbarnen till träningen

Ha en fin kväll
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards