Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 november 2014

Hasse Burman och fortsättning på hallbestyr...

Av Malin wiper - 7 november 2014 19:00

  

Min man fick rätt mycket gjort i hallen i går och hann även spackla i dom två hörnen och det blev jättebra. I dag efter arbetet fortsätter han och jag är hans hantlangare...  .  Allt skräp ligger nu i en kasse så det ser städat och fint ut på morgonen. 


  

Vi hittade två tapeter under övre lagret och denna är så snygg och tidlös så den hade jag kunnat tänka mig att ha i hallen. Det är lite 50-60-tal och det är ju  så tidlöst snyggt. Huset vi bor i byggdes 1955 och jag gillar såna hus att bo i med tjocka väggar och då var dom så stabilt byggda och man har inte hört talas om nåt fuskbygge på den tiden. Dessutom är inte hyrorna satt så skyhöga som i nybyggda hus.

 

  

Ett lager till bort då kom denna fram som inte heller var så dum. 

 

   

Det blev en hel kasse full med tapet och annat skräp i går.



Allt som fanns i hallen står nu bakom soffan i vardagsrummet så det känns som vi håller på att flytta igen....    Medans min man arbetade i hallen så städade jag i vårt stora skafferi och nu är det perfekt ordning och jag har fått rensat bort lite. Det verkar vara mitt liv i ett nötskal att flytta...   Vi har ju en ny tradition numera att flytta vartannat år....  . 

 

Vi flytt int...!  Det är Hasse Burman som sjunger. Klicka här för att höra ytterligare en låt han blev känd med 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på Hasse Burman

 

 

Hasse Burman föddes 1926 i Byske, Skellefteå och är en svensk underhållare, musiker (sångare, kontrabas, gitarr, banjo). Denna låt blev en kultlåt och hamnade på svensktoppen 1970. Under åren 1951-1957 var han engagerad av Putte Wickman för att från 1957 spela tillsammans med Charlie  Norman. Det samarbetet höll på i 13 år. Klicka här för att läsa en kort biografi över honom. Han är nu 88 år gammal.



#Tapetsering #Skafferi  #Burman

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards