Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2014

Kvarg med vaniljsmak!

Av Malin wiper - 27 oktober 2014 08:45


Jag kanske gör er en björntjänst när jag tipsar om denna kvarg med vaniljsmak för den är beroendeframkallande. Den är så otroligt god så man vill helst ha två stycken på raken...  . Tack och lov så klarar min mage fortfarande inte av att äta för mycket av varken kvarg eller yoghurt så jag håller mig till en nån gång då och då. Fast jag börjar känna ett sug precis som efter choklad av denna kvarg.  

 

En sån burk som innehåller 150 g ger 400 kcal och har en sockerhalt av 16 %. Det är ju inte så mycket när man jämför med godis. Fetthalten är 7,5 %. Jag antar att man kan ha sånt i efterrätter och desserter men eftersom den är så ljuvligt god så är det nog många som sitter och äter med sked ur burken...   Den säljs hos ICA och kostar ca 14 kr. Jag har testat en laktosfri också men den är inte alls lika god och har en konsistens som smör och smakar inte lika mycket. 

 

   

Klicka här för att läsa om kvarg  

 

ute är det grått, disigt, blåsigt och lite regntungt, men enligt väderrapporten så skall vi få varmare och jag som vill ha snö. Jag har inte mycket att skriva om när jag inte är ute så mycket som vanligt. Fast efter lunch skall jag försöka ta mig till centrum och handla lite och kolla in lite. Hoppas ni haft en fin helg mina härliga läsare..och att den nya veckan skall bjuda på många bra upplevesler   

 

 

The Carpenters med Rainy Day And Mondays..Jag gillar verkligen denna låt trots att den är lite melankolisk. Hon sjunger så bra och hon och brodern är jättemusikaliska 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på syskonen Karen Carpenter och Richard Carpenter som bildade en popduo mellan åren 1969-1983. Karen Carpenter dog 1983 och blev endast 32 år gammal. Hon led av både anorexia och depression. Brodern Richard Carpenter lever fortfarande och är 68 år gammal.

 


#Kvarg #Vanilj #Carpenters 

 

 
 
Maya

Maya

27 oktober 2014 09:59

Jag älskar Kvarg med Citronsmak tillsammans med färska eller nytinade Hallon! Jag äter den laktosfria Kvargen från Valio Eila, supergod och 160 kcal (320 kcal per burk).

http://www.valio.se/produkter/laktosfria-matlagningsprodukter/valio-eilar-laktosfri-kvarg-citron

Ha en fin dag och vecka :)
Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

27 oktober 2014 10:30

Tack för tipset för jag har aldrig ätit det med citron. Då får jag kolla in Valios istället för den jag kollat på förut som är laktosfri. Det var verkligen mycket mindre kalorier. Det behöver jag ;)

kramar

 
Ingen bild

Skrivmoster Signhild

27 oktober 2014 11:11

Jag gillar Lindahls kvarg med blåbär, jordgubb eller vanilj. Även Coops går an ... :)

Kram!!

Malin wiper

27 oktober 2014 11:35

Tack för ytterligare tips

Ha en skön måndag
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards