Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2014

Konsum Coop i Vaggeryd snart ett minne blott- och en fika på Ritz....

Av Malin wiper - 16 oktober 2014 08:00

Efter lunchen i går så åkte vi ner till samhället för jag var lite bättre i förkylningen och ville ut. Vi kollade upp byggarbetsplatsen i centrum där höghuset där förut Swebankhuset stod och det växer för varje dag. Denna veckan skall Konsum Coop rivas helt och dom har nu spärrat av. Jag skulle gärna vilja filma när dom river bygget men jag vet ju inte vilken dag det sker. Det kommer att stå ett trevåningshus där konsum finns nu och sen kommer Konsum Coop tillbaka 2015 

 

Klicka här för att se vad jag skrev sist ang detta bygge. 


  

En sista närbild. Denna förändring känns väldigt overklig för oss som bott här i över 14 år men sånt är livet och utvecklingen har sin gång än om inte jag är så förtjust. Jag saknar fortfarande bokhandeln och spelbutiken som fanns här när vi flyttade hit. Så även Mimmis Magasin som var en höjdarbutik. På 14 år kan mycket förändras i ett samhälle och man ser i storstan att förändringarnas vindar går fort. En restaurang eller en butik kan öppna men försvinna lika snabbt. 


  

Sen gick vi ner till Ritz Konditori för att ta en fika, vi har inte varit dit så ofta på sista tiden tyvärr. 


  

Min man tog en baguette med kycklingcurry som han tyckte var supergod. Jag orkade ingen smörgås så jag tog en sockerfri hallongrotta. Sen satt vi en stund i bardelen och kollade ut på folklivet som inte var så mycket på eftermiddagen. Jag är så glad att jag har en sån pärla till man som jag har, det är en stor trygghet och lycka. 



  

Det känns lite Halloween i luften när man kollar det enda bordet som nu står utomhus. Det känns i luften att vintern står i beredskap för att ta sig in. Vi var in till Cityskor också men det skriver jag om i nästa inlägg. Nåt mer orkade jag inte för jag var inte så bra som jag trodde men det var ändå skönt att komma ner till samhället en stund. Tänk att askkoppen "Kulan" finns fortfarande. Såna var populära på 1970-1980-talet och jag hade en sån hemma själv på bordet för då var det fler som rökte så det tillhörde att man hade askkopp. Den var väldigt bra för man stängde in lukten. Själv har jag aldrig rökt men tjuvrökte en cigarett med en kompis när jag var 15 år, blev så dålig så det gjorde jag aldrig om...     I dag skall jag på mammografi (Värnamo)så min började tidigare i dag för han vill följa med. Det är för jobbigt för mig att köra bil när jag får hostattacker. 

 

 

 

          


#Konsum #Ritz #Halloween #Pumpa #Kirsi

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards