Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 september 2014

Av Malin wiper - 25 september 2014 11:30


  

För ett tag sen när vi var till Jönköping så fikade vi på Konditori Drömtårtan. Det är ett gift trevligt par som driver stället och här ser ni mannen. Här håller han fram en bricka med cupcakes på min begäran


  

Så här fina ser dom ut på nära håll. Deras bakverk ser inte ut som andras utan dom har en egen stil       



  

Jag åt en fibertekaka med jättegod skinka och ost.  Jag fick bestämma själv vad jag ville ha för pålägg. Jag vet inte vad dom gör med sitt bröd men det är så otroligt smakrikt


  

Min man tog en kyckling/curry baguette som han sa var otroligt god. Brödet är inte segt som sånt brukar vara men ändå har den skorpan som behövs utan att man käken går ur led....   


  

Kolabakelser, mums!!!...  


  

Frestande arraksbitar


  

Fina hallongrottor på fint fat med glaskupa över, som jag lyfte på 

 

Lite nostalgi med Spencer Davis Group Gimme some Lovin'. Det är en brittisk musikgrupp som bildades 1963 i Birmingham, England av bröderna Muff Winwood (bas) och Steve Winwood (orgel/sång). Först gick det under namnet The Muff Woody Jazz Band, men när gitarristen Spencer Davis tillkom bytte man till Spencer Davis Group. Det var mest för att Davis tog hand om intervjuerna med media. I övrigt bestod gruppen av trummisen Pete York                                                                

 

 

Tillägg i dag torsdag: 

 

Nu är det krågel med modemet igen så hastigheten är under all kritik. Min man får fortsätta att undersöka och byta kanaler som han säger. Annars blir det till att ringa support igen. Vi har bott här i 4 månader nu och det har funkat perfekt tills för några dagar sen. Vi kanske måste få ett nytt modem. Det tar för lång tid att ta sig in här och skriva inlägg. 

 



#Drömtårtan #Hallongrottor #Cupcake #Arraksbitar #Kasettband #Winwood

Av Malin wiper - 25 september 2014 06:30

 

När vi var till Rudenstams Gårdsbutik i Huskvarna sist (flera veckor sen) så köpte vi dessa produkter från Karintorps. Deras starka tomatdressing, höga flaskan längst till vänster använder min man till att marinera kyckling i och det är hans egna påhitt och det visade sig vara jättegott. Annars har man den till dressing och istället för ketchup mm


  


Recept på marinad till en kycklingfilé: 


Skär kycklingen i tunna skivor, salta och peppra. lägg dom sen i en skål och lägg över 3 matskedar av tomatdressingen, rör sen om. Låt sen stå i kylskåpet i några timmar eller över natten. Ibland har det funkat efter bara 1-2 timmar om man har bråttomt 


  

Här ser ni kycklingen till höger där han även tillsatt grädde efter stekning så dom blir lite såsiga. Fast det går bra utan också, såsen kan man ha på sidan om som vi hade till vänster i form av en god kantarellsås vi fått av en fd granne.  



  

En traktor mellan äppelraderna 


  

När vi var dit så var det guidad visning av äppelfälten.  

 

Little green apples med Robbie Williams feat Kelly Clarkson


  

Vi köpte en förpackning med Rudenstams vita vinbär, svarta vinbär och äpplen. Den med vita vinbär är mousserande och jättegod som alkoholfri drink med massor av isbitar 

 

I dag på morgonen skall jag vara på Värnamo sjukhus för ett ultraljud på halsen i och med struman som jag drabbats av. Min man ändrade arbetstid i dag så han kunde följa med. Sen dröjer det några veckor innan jag får besked ang ultraljudet och biopsin. Då har jag väntat i över 4 månader sen jag fick remiss...  .  Hoppas ni har en fin torsdag att se fram emot mina härliga bloggläsare. Sköt om er och ha det så bra...    



#Rudenstams #Marinad #Katrintorps #Mousserande #Robbie #Clarkson #Äpplen

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards