Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 september 2014

Av Malin wiper - 19 september 2014 08:30

  

Jag köpte en fotoram för 25 kr hos Sam Hjälp som är modell äldre men helt oanvänd. Man ser att den inte är öppnad baktill och ramen ser ut som präglad gulmetall. Märket är Jyden men jag kan inte hitta just denna på google. Det finns andra gamla ramar frå Jyden som säljs på Tradera och man kan få en för 44 kr men då är dom mer slitna och ser inte ut som denna. 


  

Ramen använde jag till detta foto som stig Andersson tog på oss vid Molidens nostalgimack. Jag blev så nöjd med bilden som han fick till så bra. Annars brukar jag inte vilja ha mig själv i blickfånget eftersom jag sällan blir bra på bild numera. Nu står den bredvid vår roliga griffeltala (ko tavla) som vi köpte på Leva Café & Hemma. Under tavlorna har vi en upphängning för saker som passar i en hall. Upphängningen är också köpt på second hand 



  

Så här ser det ut i sin helhet.


    

Vi köpte även en kakform som var helt ny för endast 30 kr. Vi har likadan sen förut men den kostade 170 kr och börjar bli lite sliten.

 

   

det sämsta rummet hos oss är badrummet, vi är van vid dubbelt så stort och att det finns fönster. Vi har livat upp det lite med ett nytt duschdraperi som vi köpt på Lagerhaus för 145 kr. Det piggar verkligen upp och vi skall sätta belysning på vårt badrumsskåp och fixa lite mer med små medel.

 

   

Vi har även köpt en sån här gummerad matta till badrummet som passar till draperiet i färgsättningen. Såna kan köpas på metervara och tål mer än dom vanliga badrumsmattorna och är sköna att sätta sina fötter på också, dom slår ifrån sig vattnet och är lätta att skölja av. Mattorna finns i flera mönster och färger. Priset är 89 kr/m och vi behövde drygt en meter. Denna köpte vi på Smålänningens marknad i Bredaryd. Vi skall en bit till framför toalettstolen som täcker resten av golvet 


  

Byrå med  spegel (Sam hjälp) och själva spegeln kostade endast 40 kr och här håller en snäll man upp den så jag fick fota 


  

Byrån endast 65 kr, den blev köpt ganska direkt men spegeln blev kvar


  

Hembakta bullar och kaffe, det kostar endast 40 kr på Sam Hjälp   


  

På en säng låg en elgitarr som tillsammans med en förstärkare kostade 500 kr     

 

 

 Dags dato:

 

 

Jag har inte så mycket att berätta så jag önskar er bara en fin och skön fredag i det vackra höstvädret... 

 

 

  


#Sam #Fotoram #El #Soffa #Bullar #Spegel #Carlos #Rob #Matta 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards