Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 september 2014

Av Malin wiper - 16 september 2014 13:15



  

Vi såg denna bil på en stor bensinstation som vi åker förbi när vi åker på Riksettan mellan Vaggeryd och Jönköping. Han som äger bilen fraktar sin skogsmaskin på den. Macken heter Hyltena, där finns också en stugby och badplats

 

  

Det långa släpet

 

  

Den var övermålad med en vit färg som gick lite mot blått

 

En av min mans favoriter David Allan Coe med så passande Truck drivin man. Klicka här för att komma in på hans facebook

 

 

Klicka här för att komma in på Lempas Blogg där man får se mycket nostalgi vad gäller bilar och mycket annat. Klicka här för att komma in på en sida och se fler liknande lastbilar 


  

Här är han på väg att svänga ut från macken

 

   

Sen åkte vi förbi en kohage där denna ljuva scen utspelade sig    

   


  

Det är så vackert utefter dom mindre vägarna än om denna inte är den smalaste


  

En traktor med höbalar som jag önskat jag fått på närmare håll men jag knäppte för tidigt            

 

 

Klicka här för att komma in på Skillingaryd.nu och läsa om Kim Andersson som är ute och föreläser om sina upplevelser i vården. Det är han som skrivit boken "Felbehandlad ung man i sina bästa år". 

 

         



#Lastbil #Traktor #Kor #David #Kim #Skillingaryd

Av Malin wiper - 16 september 2014 07:45

    




Poletten gick ner  när jag såg Malou "Efter tio" på tv 4 där Helena Paparizou pratade om sin struma. Hon har visserligen för låg produktion och jag har helt normal hormonproduktion men sköldkörteln dör långsamt och då kan  man få symtom som: depression, dåligt minne, sömnproblem, hjärtklappning, heshet mm. Det  kan bryta ut om man haft sorg, traumatiska upplevelser och stress, det kan även vara arvsanlag och är man kvinna så är det på pappans sida av släkten. Det har nog hållit på länge för mig och jag har skyllt på utbrändhet men det var ju 10 år sedan jag blev utbränd och har bearbetat mycket av detta.  Jag kände ingen nästan allt Helena sa. 

 

Jag har långsamt blivit tröttare, kännt mig nedstämd och deprimerad till och från, haft sömnproblem så vissa dagar har jag inte orkat gå ut utan suttit i morgonrocken och sett på tv, film eller lagt in några inlägg, har även hjärtklappning till och från. Jag har fått lite torgskräck och har svårt att orka med att träffa vänner. Därför har min man och jag åkt ut i bilen och fikat eller ut på landet så jag ändå kan njuta lite. Jag tvingar mig ut så ofta jag kan. Jag hade velat prata med läkaren mer men det var så bråttomt så det jag hade skrivit upp fick jag inte sagt. Jag har ultraljudet kvar innan jag kan få nåt svar på biopsin och jag har fått kallelse men fick ett nytt papper att tiden flyttats fram lite.  I går hade jag tänkt göra så mycket men hade ingen kraft alls när jag vaknade så min man fick laga lunch när han kom hem för jag hade bara lyckats bädda och diska. Det är så många vi har lovat att träffa så jag får dåligt samvete också. Har inte varit nere på samhället på länge jag som gick in dit lite varje dag förut 

 

Klicka här för att läsa lite mer utförligt på facebook, där vissa haft det svårt att ställa in medicinen och haft åratal av besvär och dom klagar på att dom bagatelliserade på Malou men där hann dom inte ta upp allt förklarar dom.   

 

Hittade även ett klipp från Efter tio på Youtube 

   

    

Jag trodde jag hörde fel när Löfven uteslöt Vänsterpartiet och skall istället arbeta över blockgränserna med Centern och Folkpartiet, fy sjutton vad galet, då blir det ändå högerpolitik. Detta bådar inte gott och det dröjer nog inte länge tills nyval, så allt känns bara som en stort frågetecken???????. Det känns som dom förstör för sig för all framtid. Jämtin svarade inte på frågorna hon fick på nyheterna utan singrade sig som en orm....    

 

 

            

 


Jag är inte ute lika mycket på facebook utan försöker prioritera bloggen, så det blir bara sporadiska besök men det kanske ändrar sig så småningom när jag förhoppningsvis blir bättre. Jag lägger in lite förskrivna äldre inlägg i dag så jag kommer bara att besöka mina bloggvänners bloggar. Sköt om er och ha en så njutbar dag ni kan. 

 

#Struma #Malou #Helena #Löven #Blockgränserna

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards