Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 september 2014

Av Malin wiper - 14 september 2014 22:00

  

Jag hade inne denna tjusiga oxe i bloggen som en man köpte på Sam Hjälp när vi var dit för ett tag sen. Den kostade 125 kr. Nu fick jag en kommentar från Pea som talade om att han som skapat denna är en Italienare som heter Aldo Londi,  Pea talade om att den är värd 400-500 kr.  


Klicka här för att komma in på en sida för att se flera skapelser av Aldo Londi. Klicka här för att komma in på en retroblogg och läsa om honom. Klicka här för att läsa mer om Aldo Londi som föddes 1911 

 

  

Aldo Londi. Klicka här för att se vart jag hittade bilden

 

Så passande L´amore Blue med Vicky Leandros, till detta blå inlägg. Hon föddes 1949 på Korfu, Grekland och var en grekisk-tysk sångerska med en internationell karriär. Hon vann Eurovision Song Contest 1972 med Luxenburgs bidrag Aprés toi. Innan dess deltog hon i tävlingen 1967 med just denna låt L´amour est bleu.  

 

Jag hoppas jag får skriva ett rödare inlägg i morgon....  men man får en bitter smak i munnen när man ser att SD är tredje största partiet...    

 

 

#Aldo #Oxe #Pea #Vicki

Av Malin wiper - 14 september 2014 17:45


  

 

Kinetophone 

 

Feelgoodfilm med en behaglig humor och passande när man vill ha nåt lättsmält som ändå håller en viss klass. Skådespelarna gjorde bra ifrån sig och bäst var den lilla killen som spelade son till Toni Braxtons rollkaraktär. Han heter Nathaniel J.Potvin. Jag såg den gratis på Netflix. Sen har vi David Julian Hirsh som också gör bra ifrån sig 

  

   

Den handlar om en ortodox judisk kantor och låtskrivare som är bosatt i Brooklyn, New York. Han blir vittne till det meningslösa mordet på sin fru och tre barn. Efterråt blir han på gränsen till död av sorg så han lämnar allt han äger och ger sig planlöst iväg utan varken plånbok eller nycklar. Han hamnar så småningom i Brent, Alabama (befolkning 2500) där han blir omhändertagen av Nina (Toni Braxton), en ensamstående mamma och sångare i en liten gospelkör. Kören är finalist i en tälvling och skall tävla mot en annan finalistgrupp. Hennes farbror Moe (Mykelti Williamson) och deras musik och evangelium gör att han börjar ta sig tillbaka till samhället. Vill inte berätta mer.  

 

 

The Y:F 

 

Klicka här för att komma in på Toni Braxtons hemsida. Klicka här för att lyssna på hennes mest kända låt 

 

Jag ger filmen 3 starka filmrullar i betyg av 5 möjliga i betyg

 

  

       

 


#Twist #Toni 

Av Malin wiper - 14 september 2014 09:30



 

 

I går ringde en fd granne som bodde några hus bort från oss när vi hade eget hus för drygt 2 år sedan. Vi har fått kantareller av henne i många år nu och i går fick vi så här mycket...  helt otroligt för det måste vara 3-4 kg. Det är rena rama guldet och min man fixade till dom i går och sen fryser vi in och tar sen upp och gör en god sås när vi vill njuta extra mycket. Tack snälla Cerone du är guld värd själv.. 

 

   

Här står nu dom urvattnade kantarellerna som min man bearbetat för infrysning.

 

Nu får vi snart reda på vilket land man släpps in i blir det ett land där man inte kan bli sjuk eller arbetslös utan att oroa sig för ekonomin. Våra försäkringar har börjat kallas för bidrag med denna regering och vi blir straffade när vi blir sjuka, arbetslösa och pensionärer. Blir det ett insläpp för barn till en skola med för stora klasser, dålig arbetsmiljö mm. Blir vi insläppta till en oro för att bli äldre och hamna i vanvårt. Eller blir vi insläppta i ett mer humant land där man känner mer trygghet och vet att skyddsnäten fungerar. Fast blir det regeringsskifte så kommer det att ta tid att reparera all skada. Det ser rikt ut på ytan men under bubblar det av oro och uppgivenhet 

 

Nu har jag lite svårt att hålla mig härifrån för jag har vilat några dagar från bloggen nu och livsandarna börjar komma tillbaka. Vi behöver tid på oss för att landa efter det vi varit med om. Tack och lov så trivs vi i vår nya lägenhet och även området och hyresvärden är toppen så man känner sig trygg. Vi är inte helt utvilade men vi tar ett steg i taget. Vi håller på att göra oss i ordning nu för att gå till vallokalen. Ha en skön söndag kära bloggläsare och sköt om er

 

#Kantareller #Cerone #Valet  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards