Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 september 2014

Av Malin wiper - 4 september 2014 18:00

  

Vi har ingen "Likörhörna" längre men ett "Galleri"  på väggen bakom soffan...  så man skall kanske kalla det för "Galleri Bakom" Eller "Galleri Bergström". Jag har alltid tyckt om att göra roliga grejer och fantasin sätts nu igång...     Pånera att folk ringer på dörren och man sätter ett glas champagne i deras händer och så får dom gå i gången bakom soffan och kolla tavlor till lite dämpad musik...   ...   då tror dom nog att det är dolda kameran...     

 

Konstnärerna på den sk "Galleriväggen"...   är Leif Palm, Sixten Wahlgren och Arthur Heed Min pappa och mamma kände Sixten Wahlgren och han hade atelje på vinden i samma hus som min pappa arbetade i och vi bodde i en tjänstebostad. Jag bodde själv där från det jag var 11 år till 19 år 


  

     

         

Klickbilder från "Likörhörnan" 2012


Vi har haft mycket roligt och myst i "Likörhörnan" i vår förra lägenhet.  

 


       

"Likörhörnan" 17 april 2013 på "Tjejkväll"                                         25 april 2013



Vi satt där och pratade och hade kul på mina "Tjejkvällar" som inte hann bli så många. Tror det var 4 st.


    

23 maj 2013 med Barbro i "Likörhörnan"...  . Barbro bodde här i Vaggeryd 3 år men flyttade i våras en bit utanför Nynäshamn och trivs ypperligt. Hon kommer därifrån ursprungligen och älskar havet. Vi har regelbunden telefonkontakt och även över facebook. 

 

Så passande Liquor store blues med Bruno Mars. Jag tycker han är en jättebra sångare och scenartist. Han har känsla 

 

 

#Galleri #Likörhörna #Tjejkväll #Bruno 


Av Malin wiper - 4 september 2014 11:30

  

I morgon fredag 5 september har dokumentären Tusen Bitar filmpremiär. Det är en film som handlar om Björn Afzelius, och han är en av mina största favoriter. Klicka här för att läsa en recension. För regin står Magnus Gertten och Stefan Berg. Dom står även för manus.  Producent är Lennart Ström 


 

   

 

Med Mikael Wiehe och Marianne Lindberg De Geer som ledsagare gör vi en resa in i Björn Afzelius liv. Klicka här för att läsa om Marianne Lindberg De Geers förhållande med Björn. En berättelse om en man med många motsättningar inom sig. En protestsångare, men också en sentimental balladsångare. En handfast politisk aktivist, men även en obotlig romantiker 

 

         

Marianne Lindberg De Geer är konstnär, darmatiker och  kulturskribent  

 

MovieZine har gett filmen 4 MZ i betyg av 5 möjliga. Klicka här för att komma in på en sida som handlar om Björn Afzelius. Han föddes i Huskvarna 1947, dog 1999 i Göteborg.  

  

  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Jag beundrar honom för att han inte rubbade på sina politiska åsikter utan är nån man har kunnat lita på. Även Mikael Wiehe är en sån person och dom båda har skrivit oförglömliga texter och framfört dom så otroligt bra. Jag kommer naturligtvis att se filmen. Kommer den att gå på vårt Folkets Hus Bio så ser jag den där och jag kommer helt klart att köpa filmen som blir en pärla i filmhyllan..    

 

Trailern till filmen. Klicka här för att höra låten "Tusen Bitar" i sin helhet

 

 

#Tusen #Björn #Dokumentären #Mikael #Marianne

Av Malin wiper - 4 september 2014 08:00

  

  

Var in till Selmas kläder en dag för att köpa mig ett nattlinne och då fotade jag lite höst- och vinternyheter. Här ser ni Ulrika som driver butiken och hon har på sig en jätteläcker klänning som kommer från ett nytt märke hon tagit in till butiken. Hon är så söt och passar så bra i klänningen, synd bara att jag lät henne stå mot ljuset för det blir inte optimalt då. Märket heter "Desigual", och är en häftigt och färgstark klädserie    

 

Klicka här för att komma in på deras facebook. Klicka här för att komma in på Framme.nu och läsa en artikel om selma som är jättebra. Scrolla ner en bit på sidan så ser ni hennes artikel         


  

  

Här ytterligare ett exempel på mönster och färg   


  

Eller varför inte läppar på klänningen och denna har en fin ärm med snygg kant         


  

Det känns lite kalejdoskop i denna modell



  

       

Ett par såna här jeans är jag sugen på själv för jag gillar både färgen och mönstret i dom. Det brukar finnas större storlekar där också och det tycker jag är toppen. Byxor är annars en pina att prova när man är överviktig, Jag lägger mycket av övervikten på låren också.


  

Dom har en del smycken också som kommer från olika märken.   

  

  

Snygga mjuka tröjor i mörkare turkos 


  

Läcker top i mönster man inte sett förut.


      

Det är en härlig blandning av kläder hos Selmas så det finns nåt för alla. En härlig blus passande både till vardags som till fest


  

  

Stilren tidlös blus med snygg halsdetalj 

 

Så snyggt, en sån skulle jag vilja ha 


  

Min man fick kämpa i går för att få ut stickan ur min fot...   men till slut lyckades det. Sen hade jag på lite jod och ett plåster så nu är jag botad...  . Febern har inte gått ner så jag tar det lite lugnt men inte gått upp heller så jag avvaktar. Min man tog ner 4 kartonger från vinden som han rensade ur och det blev bara 1 kvar. Vi har så mycket mindre grejer nu men vi vill ha bort ännu mer för det ger en frihetskänsla. Han hittade en stor kartong med tändare som jag fått men inte hunnit kolla på för vi flyttade i samma veva. Visar dom på bild vid annat tillfälle. Tändarskåpet är fullt så där får dom inte plats. Hoppas ni har en fin torsdag att se fram emot. Sköt om er 


    


#Selmas #Desigual #Ulrika

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards