Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 september 2014

Av Malin wiper - 2 september 2014 12:45

  

När vi åkte hem från Värnamo i går så tog vi en vacker väg som går över Fryele, Hemmershult, Hagshult. Torp, Starkeryd, Tofteryd, Ekhult, Fastorp, Boarp, Taglarp och sen Vaggeryd, Phu! det låter mycket. Nån gång skall jag gå ur bilen lite oftare och fota med lite mer känsla, för det dyker upp sevärdheter hela tiden


  

Man får se många traktorer och andra jordbruksredskap utefter vägarna, både gamla och nya. Jag får nog åka runt nån gång och bara fota såna.  


  

En gård hade massor av svarta  får på flera ställen och dom var så fina där dom stod och kollade in oss fårskallar...  


  

Black Sheep med Gin Wigmore. Häftig låt och snygg röst. Klicka här för att komma in på hennes facebook 

 

Gin Wigmore föddes 1986 och är från Nya Zeeland bosatt i Australien. Hennes debutalbum var Holy Smoke som hon spelade in tillsammans med kompbandet The Cardinals och producenten Mike Elizondo i Capitol Studios 2009. Albumet släpptes hösten 2009 och har sålt trippel Platinaskiva i hemlandet Nya Zeeland   


  

Dom hade gjort så vackert utanför en ladugård.


  

Här kan man säga att dom pyntat ut så vi bilister får njuta. Jag gillar inte motorvägar, bara när man har bråttom.         


  

Lite hipp som happ. Härligt lutande och känsla av tidens tand. Använder den till header så jag får lite tid på mig att hitta på nåt nytt



  

På närmre håll


  

Detta blev en liten synvilla


  

Vad annorlunda med rosa täcke på hästen 


I förmiddags var jag ute på en långpromenad och vädret var helt fantastiskt med sol och lite sval vind. Hoppas det är lika fint väder i hela landet.

 

 

#Fryele #Vaggeryd #Häst #Får #Höbalar #Fjäril #Lada #Katt #Tofteryd Boarp #Gin

Av Malin wiper - 2 september 2014 08:00

  

I går var jag på kirurgmottagningen på Värnamo Sjukhus efter att ha fått vänta över 3 månader. Mitt under vår flytt så upptäckte jag en knöl på halsen under huden ovanför nyckelbenet. Den var stor som ett ägg så jag gick till läkaren och han sa att det var en förstorad sköldkörtel. Han skickade en remiss och i går fick jag träffa överläkaren på kirurgen.

 

 

 



Efter att ha undersökt mig så sa han att det är struma så jag måste gå igenom en del undersökningar så det inte är nån tumör eller cysta i sköldkörteln. Han tog en biopsi genom att sticka in sprutor 4 gånger i knölen för att ta prov och det var inte så behagligt men det gick inte att ge bedövning. Efterråt svullnade halsen upp och blodkärl brast så jag blödde lite. Jag hade besvärligt hela dan sen med att svälja och svårt att titta uppåt och åt sidorna för det värkte på ett konstigt vis. Jag var ändå glad att detta blev gjort och kommer sen att kallas på ultraljud. 

 

 

 

           




Läkaren sa att sånt här växer så sakta så det kan ha hållit på i 20-30 år innan det visar sig. Hormonerna i sköldkörteln ligger helt normalt så jag har varken under eller överproduktion. Det hade varit bättre om det varit så för då hade dom bara kunnat ge medicin men nu blir det operation. Läkaren sa att det var rätt ovanligt med tumörer i sköldkörteln men har man tumör så opererar dom bort den och den har liten spridningsrisk. Det är inte många som dör i detta så jag hoppas det skall gå bra. Än om det inte är nån tumör eller cysta så sa läkaren att dom opererar ändå för sköldkörteln växer hela tiden och till slut får man svårt med andning och att svälja. Jag frågade läkaren om det var några förhållningsorder vad gällde att äta efter biopsin eller om man måste vila, då sa han: Du kan leva precis som vanligt, han såg lite road ut...  

 


Klicka här för att läsa om struma
 

 


Jag har varit rätt orolig över detta så jag är så lättad nu att jag genomgått den värsta undersökningen. Läkaren var jättebra, kunnig och trevlig, även dom andra jag träffade där. Jag har ett plåster på halsen men svullnaden håller på att gå ner nu. Jag är jättetacksam för att jag har en bra läkningsförmåga. När jag låg där på britsen så blev jag så sorgsen när jag tänker på alla som går igenom hemska behandlingar för cancer och annat, man får sig en tankeställare. När jag gick därifrån så var jag nästan lite hög och ville inte åka hem utan vi fikade och sen åkte vi på vackra småvägar och njöt av den färgstarka naturen. Jag tog lite bilder som kommer i ett annat inlägg

 

 

Nu skall jag ut och promenera flera gånger i veckan för att stärka kropp och själ så jag blir starkare tills operation. Det tar några veckor att få reda på proverna. Hoppas ni får en fin dag kära bloggläsare och tack för att ni tittar in till mig....   

 


Big Mama Thornton med Life goes on.  Big Mama Thornton föddes 1926 i Montgomery, Alabama och dog 1984 i Los Angeles, Kalifornien, var en amerikansk blues- och R&B-sångare och låtskrivare 

 


#Struma #Värnamo #Kirurgen #Thornton

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards