Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 september 2014

Av Malin wiper - 1 september 2014 20:15


Härlig musik utanför City Skor. Dessa killar är riktiga musikanter. Tyvärr är ljudet på min kamera inte så bra, det är mycket bättre live

 



  

Här står min man och ler på Magnisa Stugans veranda 

 

  

Fd Ordföranden i Museiföreningen Evert Melin skyndar förbi.

Mimmi från fd Mimmis Magasin ser ni till vänster. Jag saknar henne och hennes fina butik.    

 

         



  

Det var sån åtgång på Ostkakorna med sylt hos Magnisa stuga så när vi kom dit andra gången så var dom slut. Då tog vi en korv var i ett stånd på torget. Dom var jättegoda


  

Här ser ni Alice Åström och en manlig representant för Vänsterpartiet. Alice Åström bor i Vaggeryd och har suttit i rikstan.    

 

Klicka här för att läsa om Alice Åström



 

Det fanns en hel del för barnen att roas sig med och denna bilbana var välbesökt och dom hade även hoppborg


En del valde att skjuta med luftgevär.


  

City Skor hade fullt med folk och det fanns massor av snygga skor till fyndpriser


   

Klickbilder


  

Det var full rulle överallt och folk ser alltid ut att trivas på denna dag.


  

Här går jag in mot torget och Ritz Konditori där det sjöd av liv och folk njöt av goda bakverk


  

Det gick även att köpa kaffebröd utanför Ritz och där stod en kille och en liten flicka som hjälpte till. Jag skulle ha varit tidigare till Ritz för att fota bakverk men underhållningen tog sån tid.


    

Klickbilder. Skulle ha tagit en bättre bild över hela torget men hade hjärnsläpp..  


  

Här ser ni Gunnel Johansson som är gift med Janne Johansson som är Styrelseordförande i vårt förra arbete på Uppåkra Mekaniska AB. Han är en av ägarna. Gunnel håller på med lite av varje och hon var där för att prata om sitt parti 


  

Här ser man lite mer hur mycket folk det var på Vaggerydsdagen, det var nästan svårt att ta sig fram. Intresset för denna dag fortsätter att stiga och det har blivit mycket större dom sista åren. 

 

Hootenanny Singers med Gabrielle 

 

 

#Vaggerydsdagen #Ritz #Skor #Gunnel #Janne #Evert #Hootenanny 

Av Malin wiper - 1 september 2014 14:00

 


  

Här ser ni Leif Palm som hade konstutställning på Magnisa Stuga, Vaggerydsdagen. Han är både bildkonstnär, målar också i olja och hade en av Sveriges största modelljärnvägar. Det visades en modelljärnvägsfilm som Lefi Palm har skapat. 

 

Klicka här för att komma in på Leif Palms facebook 

 

   

Här ser ni min man som skötte om tekniken gällande modelljärnvägsfilmen


  

Jag försökte själv komma fram för att prata med Leif Palm men det var så mycket folk som tänkte detsamma så jag och min man får åka hem till honom istället en dag  


  

Här kommer lite exempel på hans bildkonst från utställningen. Det fanns mycket mer men jag kan inte ta med allt. Man blir hänförd  


  

Hans foton är så otroligt vackra. Klicka här för att se vilken fantastisk tavla vi fick köpa av honom 16 augusti   


                   

Klickbilder

 

 

 


  

Här kommer några exempel på hans oljemålningar som också är fantastiska   


  

Jag är själv svag för tåg så jag njuter av att se dessa tavlor som är så otroligt skickligt utförda  


  

Man kan riktigt känna känslan i dessa tavlor

  

Här ser ni Camilla som också arbetar åt Hembygdsrådet men är stationerad på Magnisa Stuga. Hon är en driftig och mångkunnig tjej och dessutom jättego och trevlig.  


    

#Leif #Camilla #Canvas #Oljemålningar #Fotokonst      

Av Malin wiper - 1 september 2014 07:15

 


Här spelar Jan Allan Persson Ensemble musik från Musikkåren Götas 100-åriga notböcker. Det gör dom jättebra...  . Klicka här för komma in på en artikel ang Musikkåren Göta där min man också finns med på ett hörn. Klicka här för att läsa om Jan Allan Persson 


 En närbild av det synkade gänget som sätts ihop vid olika festliga tillfällen. 

 

  

  

 

  

Det var så mycket folk både i och utanför Museiföreningens vackra Magnisa Stuga. Dom som arbetade med serveringen och annat gjorde ett toppenjobb. Så roligt att det finns sånt intresse av historia, det bådar gott. Finns det nåt mer avslappnande och njutbart än att sitta i en sån fin trädgård, äta ostkaka med sylt och lyssna på härlig musik.  

 

Klicka här för att komma in på Museiföreningens hemsida 

 

 

  

Det pratades och umgicks överallt och glädjen stod högt i tak.


Jag måste dela upp inläggen och ta en aktivitet i sänder. Det blev lite för mycket för mig just nu. Nästa inlägg  får ni se lite från insidan av huset och vad som hände där. Ha en fin början på veckan och sköt om er...  

 

 

#Göta #Allan #Magnisa #Museiföreningen #Ensemble

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards