Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 augusti 2014

Av Malin wiper - 27 augusti 2014 14:00

  

Efter att jag varit och klippt mig i går så var vi in på vårt Audio video. Min mans körkort går ut i oktober och där kan man bli fotad för körkort. 


     

Martin som driver butiken tog jättebra kort på min man

  

 Kolla in denna läckra Bluetooth högtalare med radio. Märket är TDK. Lite retrokänsla


  

Sen såg jag denna trådlösa telefon som såg ut som en modernare version av "Diabellen" från 1980-talet, har en själv som jag visat förut i bloggen. 

 

   

Jag har blivit så irriterad på dessa trådlösa vi haft i flera år och dom börjar krångla så jag vill inte ha flera såna  utan bara en som ser snygg och smäcker ut.


  


Så här ser den ut under luren. Märket är Philips Mira. Telefonen är väldigt stilren och passar in till våra svart/vita saker i hallen. Nu står den nya telefonen på laddning i 8 timmar. Klicka här för att komma in på en sida och se lite fler bilder på telefonen 


  

Min man tyckte också vi skulle köpa den. Visar den här bredvid vår gamla Diabelle som vi  har som inredningsdetalj, men den funkar jättebra om man vill använda den också. Den nya skall stå på andra sidan skoskåpet.  

 

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2012 då jag skrev om min Diabelle  

 


Bless the telephone med Kelis. Kelis föddes 1979 i Manhattan, New York, USA. Hon är en amerikansk sångerska som rör sig mellan genrer som Soul, hip-hop och pop. Kelis var gift med rapparen Nas mellan 2005-2009. Dom har sonen Knight ihop. Hon slog igenom 1999 med låten Caught Out There och hade år 2003 en hit med låten Milkshake. Hon gjorde turnén All Hearts Tour tillsammans med Robyn 2010 

 



Vaggerydsdagen infaller nu på lördag 30 augusti 10-15.00 Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa mer ang detta. Se även programmet under min presentationsbild. klicka på programbilden så kommer ni in dit. 

 



#Audio #Ritz #Diabelle #Philips #Kelis #Vaggerydsdagen

Av Malin wiper - 27 augusti 2014 08:30

  

I går var jag till frissan och blev jättenöjd med håret som nu är lagomt långt. Jag vill inte bli för korthårig för då trivs jag inte. Salong Hon & Han Frisör Interiör 


  

Denna gång tog Bellan hand om mig och hon var så fin i sin knut 

  

Sen kom min man och hämtade mig och innan vi åkte hem så tog vi varsin fika på Ritz Konditori som ligger vägg i vägg med friseringen 


  

Det var strålande sensommarväder så många satt ute och njöt


  

En gul/svart cykel stod och glänste utanför fiket och den så ut precis i färgerna som en taxibil från USA. New York


  

En fin liten sparkcykel stod i vår trappuppgång och då kan inte jag låta bli att fota. Klicka här för att se en stabilare sparkcykel som passar lite äldre. Klicka här för att se en billigare mer avskalad variant. Klicka här för att se en sparkcykel med flak 

 

 

Jag har detta och ytterligare ett inlägg på tidsinställning i dag för jag har lite att pyssla med som måste göras. Hoppas ni får en fin onsdag i sensommarsolen...    

    


Good Morning med Darcey Bussell Dances  

 

 

 

  

 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorgets "Anslagstavla". Vaggerydstorget växer, och jag själv har både glädje och nytta av sajten, som ett fönster mot samhället. Det sjuder av kreativitet och glädje där. Dessutom är sajten så bra uppbyggd, lätt att hitta i, intressanta reportage mm. Tack för att jag får vara med på bloggtips....  

 

 

 

#Salong #Interiör #Bella #Sandra #Sparkcykel #Ritz #Cykel #Köttbullssmörgås #Bussell

   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards