Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 augusti 2014

Av Malin wiper - 25 augusti 2014 13:30



  

Min son mejlade denna bild på ett bord som han tyckte passade mina mardrömmar...  Jag drömmer inte så många mardrömmar numera men konstiga drömmar och när jag berättar en del för honom så blir han förundrad över att jag kan drömma så konstigt. Jag har ett block och penna på mitt sängbord så jag kan skriva ner om jag hinner innan dom försvinner ur hjärnan.  


 

 

Klicka här för att läsa vad Stressforskningsinstitutet skriver om drömmar. En sak är ju klar att är man i en stressig situation så drömmer man mer. Jag kan inte låta bli att kolla på skräckfilm ibland och då kan jag räkna med att drömma otäckt...  . Klicka här för lite tips för att få bättre sömn. Jag fick lära mig en Yogaandning när jag blev utbränd och den hjälper ibland. Ligg ner och andas in luft så magen blir full, håll sen andan i 3 sekunder och andas sen ut genom munnen sakta. Upprepa detta 3 gånger. Då känner man sig lite dåsig och det går lättare att koppla av 

 

   

En drömbok som jag fick av min son för många år sedan. Den har jag använt mig mycket av 

 

 

   

Så här ser den ut inuti    

 


acken till filmen Sagan om Ringen. In Dreams, så vacker

 

Bilden på ringen kommer från  Brainy Betty   


 

   

Ett exempel. Boken börjar få gulnade blad.

 

   

Detta är ett Second handfynd på ett jättesnyggt bokmärke med Röd Korsets symbol. Köpte den för rätt många år sedan men kom inte ihåg vad den kostade. Klicka här för att se vad jag skrev 2010 ang detta bokmärke och lite till. 

 

 

I dag har jag i alla fall dammtorkat överallt och sen dammsög min man och jag torkade golven så det känns fräscht här. Min man fortsätter med sin datorplats i dag och snart ser den presentabel ut. Solen skiner men jag blir inne och gör allt jag inte kunnat förut. 

 

 

Vaggerydstorget och min blogg    

 

 

 

#Mardrömmar #Bord #Drömbok #Bokmärke #Hängande #Sagan

Av Malin wiper - 25 augusti 2014 08:15



  

Det är härligt att vandra omkring runt Vätterstranden och här ser man sidan på Sjön en restaurang som drivs av Tommy Myllymäki. Klicka här för att se vad jag skrev om Restaurang Sjön i november 2013


Klicka här för att läsa om Vätterstranden i Jönköping som är en flera kilometer lång sandstrand mitt i centrum. Det är ett svenskt Copacabana. Klicka här för att komma in på "badkartan" för att se vilket fint betyg badplatsen fått.  

 

Copacabana är en stadsdel i Rio de Janeiro i Brasilien, som är berömd för sin fyra kilometer långa strand. Min son har varit till Brasilien med sin pappa när han var 11 år gammal (1984) och det glömmer han aldrig. Jag kom ihåg att jag var orolig men han ringde mig flera gånger och det var både fantastiskt men han fick även se baksidor av paradiset. Klicka här för att läsa mer om Copacabana  


Här ser man hur nära dom höga husen är strandremsan. Det var på tapeten ett tag att förstöra hela idyllen med att bygga bostadsområden till dom rika för utsiktens skull, men då blev det tack och lov liv i luckan så dom var tvungna att backa. Det är redan sönderbyggt i Jönköping så man får vara rädda om såna här ställen.  




Här får jag sand i skorna...   men så härligt att bara gå där och blicka ut över sjön Vättern och bara vara...   Klicka här för att se fina bilder 


Varje sommar är det fullspikat med människor här som njuter och det finns även en stor gräsmatta ovanför gång- och cykelvägen där det brukar krylla av folk. 

  

Går man åt andra hållet från parkeringsplatsen så ser det ut så här


  

Jag sitter på en bänk nedanför Restaurangen Sjön


  

Ett vackert rosa hus skymtar fram mellan dom grova gamla trädstammarna som stått där i hundratals år


  

Eller varför inte slå sig ner här i en dunge medans man kollar på ungdomar som spelar "Beachvollyboll" som det brukas på denna gräsplätt   

 

       


      

Här är vi nu tillbaka till bilen för att åka hem 

 

 

Jag hoppas att trötthetens slöja snart försvinner så man får nåt gjort hemma och även känner lust och energi. Min man fick i alla fall lite gjort i helgen så snart har han fått till sin datorplats. Sköt om er och ha det så bra...   

 

 

 

 

 

 

 


#Vätterstranden #Sjön #Beachvollyboll #Myllimäki

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards