Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 augusti 2014

Av Malin wiper - 19 augusti 2014 16:45



 



  

Här ser ni lite av deras julutbud men det finns hur mycket som helst och det kommer in mer närmare jul. Vi köpte julstjärnan som hänger som andra till höger, den kostar 19 kr och vi har sladd och lampa sen förut. Den skall vi ha i vardagsrummet för den passar till våra färger i rummet. Nu fick jag julkänslor och det är ju inte så långt till jul för tiden går med en rakets hastighet käns det som...

 

 

Klicka här för att komma in på del 1 gällande butiken Jul-Ljus Café i Hok


 

   

En tomte på en äldre varuvåg, dom är kreativa och hittar på olika vis att dekorera så det blir intressant. 

 

 

 

                                         

 

 


 

  


Robust adventsljusstake som antagligen är i keramik eller i gips   

 

 

      

Klickbilder 

 

  

Snygga julutsmyckningar i form av vinterkvinnor

 

   

I inre lokalen för julsaker så hade Anna satt en stor gammal släde som jag inte lyckades fota för den var så belyst så allt blev vitt men på sidorna sitter såna här fina orginallyktor som dom rustat upp lite. Nästa gång skall jag göra ett nytt försök för släden har hon åkt i själv när hon var barn 

 

   

Släden var pyntad med en massa fina saker såsom dessa ugglor i tyg och några av dom i tovat 

 

  

 

 

Det finns massor av adventsljusstakar i alla dess former

 

  


Det finns hur mycket som helst där så man kan vandra omkring länge och upptäcka mer för varje varv 

 

     

Robusta bokstäver "Advent"  

 


Christina Perri med låten Something about December. Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Jag har inte hört talas om henne förut men gillar denna fina låt. Klicka här för att komma in på hennes facebook

 

  

En fin och rolig karusell för 198 kr inför julen 

 

   

 

  

Jag glömde att kolla efter om dessa läckra grisar var spargrisar. 


 


I morgon tar jag en boggfri dag för att gå in på mina bloggvänners sidor och kommentera och läsa ikapp. Ha en skön dag kära bloggläsare och tack för att ni tittar in till mig...  

 

   

 

 

#Jul #Ljus #Grisar #Karusell #Advent #Hok

Av Malin wiper - 19 augusti 2014 08:30

  

Detta är en jättefin butik med Café som ligger idylliskt i Hok.  När man kommer in så blir man förvånad över att det är så stort och Anna som driver stället säger att dom skall bygga ut ytterligare. Detta blir tredje julen sen dom startade. 


            

Klickbilder. Här ser man lite av uteplatserna och ingången till huset

 

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att komma in på deras facebook 


  

  

De två kvinnorna som arbetade i butiken när vi kom dit var jättetrevliga. Glassen man köper där kommer från Mormor Magdas. Dom har även lite glutenfritt bröd om så önskas


     

Här ser ni Anna som driver stället, hon är också en jättetrevlig tjej som det var roligt att träffa. Hon är född i Långsele men flyttade till Hok 1994 när hon träffade sin man som bodde där. Hennes vision är "Jul året om" eftersom hon älskar julen. Nu har hon julsakerna på ett ställe och andra inredningssaker i andra lokaler. När det närmar sig julen så kommer alla lokalerna att digna av nya julsaker. Jag tycker hennes kocept är jättebra för jag har själv tänkt så att det skulle vara bra att förbereda sig mer inför julen. Det finns en övervåning också som Anna säger skall inredas och vara för uthyrningar där man kan boka och gäller även för bussresor. Hon tycker även att när man kommer till hennes butik så skall man få en helhetsupplevelse. Hon planerar även att starta tjejkvällar där man får ha önskemål  om mat. 


 

Här sitter min man och jag och förlustar oss med hembakt i form av "Slå ihop kaka" och "Toscakaka" och dom var båda supergoda. Dom kommer alltid att ha hembakt och det betyder mycket   


  

Det finns flera fikaplatser och här är en som har en jättefin soffa och på väggarna lite gamla fina saker


         

Klickbilder


  

Här ser ni jättefina burkar av alla de slag. 


  

Dessa burkar köpte vi  själva som är för bakpulver och vaniljsocker och har tätslutande lock med gummiring


  

När jag ser dessa små väskor så blir jag nostalgisk för min son hade en liten resväska som såg ut som den undre i form men i annat material och färg. Han hade sina leksaker där när han var ute på resa. Dessa kan man ju ha till lite av varje 


  

En hylla där det finns massor av segelbåtar som var jättefina i trä och plåt

 

   

Läckra och roliga tygugglor


  

Vi köpte denna rejäla tidningskorg som passade jättebra vid en av dom gula fotöljerna. Vi har en tidningskorg sen förut men den är svår att placera för den måste luta sig mot nåt men den kommer vi att hänga upp på en krok i badrummet så man kan sitta där i lugn och ro och läsa om det behövs...  


  

Sen köpte vi två grytunderlägg i nåt slags keramik och dom fanns i fler modeller och kostade bara 19 kr/st


  

Snyggt i ett av fönstren      


  

Vi köpte även dessa burkar för kaffe och te som också är tätslutande. Vi hade två i porslin förut men en tappade vi i golvet så vi hade bara en till kaffe och dom var så tunga, men dessa är lätthanterliga och dessutom snygga. Den lilla ser lite ut som en banks sparbössa såg ut förr,  det är svårt att få till den rätta färgen på bilden.

 

 

   

Fortsättning följer med del 2 då ni får se lite julsaker från deras julavdelning

 

 

Jag hade svårt att få till bilderna för min kamera räcker inte till längre för den har 3 år på nacken och det är svårt i mysbelysning än om blixten är igång. Kamerna har haft 9 liv för jag har tappat den på gatan många gånger och den har även fått vatten över sig, men vi är tvungna att köpa en ny skrivare med scanner först eftersom den slutat fungera. För den  har också rätt många år på nacken.  Ha en fin dag

 

               


#Jul #Hok #Burkar #Långsele

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards