Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 augusti 2014

Av Malin wiper - 16 augusti 2014 15:00

 


                                                                     


  

För ett tag sen var vi in och handlade lite i Jönköping och då passade vi på att äta på Åtta Glas som alltid håller kvalitet från inredning, servering och kockar.


  

Denna söta tjej var ny där men ändå väldigt proffsig. Hon hade arbetat på en annan restaurang förut så man märkte att hon kunde sin sak och var jättetrevlig. Klicka här för att se vad jag skrev sist vi var dit


 


  Deras salladsbuffé är så god så man kan äta sig mätt bara på den. Vitkålssalladens dressing är nåt alldeles extra och även pastasalladen som har en kall currydressing som verkligen är gjord med kärlek. Min man älskar deras olika oliver också. 


  

Vi tog fläskfilé med stekt potatis. Under filén var en gömma av ungsrostade rotsaker och till detta en supergod kantarellsås. Det var länge sen jag tog ett glas vin så min man fick köra hem


     


  

Deras inredning är annorlunda än på andra ställen och baren är nåt alldeles extra 

 

GlassDuo


  

Vi satt på nedre planet 

 

 

 

#Åtta #Salladsbuffé #Fläskfilé

Av Malin wiper - 16 augusti 2014 09:00

 


Det finns en bildkonstnär som bor här i Vaggeryd som heter Leif Palm . Han samarbetar med Museiföreningen och är en härlig fotograf  och skicklig konstnär som målar i olja. Nu har vi köpt denna fina tavla av honom, stor fotokonst. Han sitter och vaktar i gömslen i skogen och denna ekorre fick han i helt rätt sekund. Än så länge finns den bara i ett exemplar. Fotot är överfört på fin canvasduk och jag fick gåshud när min man kom hem med verket. Den är ännu finare i verkligheten än jag kan få fram på bilderna

 

 

 

 


Klicka här för att komma in på Leif Palms facebook. Det skulle vara kul att få intervjua honom och jag skall ta och skriva ner lite frågor. Klicka här för att se vad det stod om honom i Jönköpingsposten i maj i år

 

 


 


Här håller min man upp fotot för att vi skall se om det passar in där och det gjorde det perfekt och det kommer att synas väl. Det är en sån känsla i fotot och ekorren är oemotståndligt fin. Klicka här för att se ytterligare några alster på Skillingaryds fotoklubb


 


Han har ramat in den så snyggt och även signerat den åt oss. Han kallar den för "Mike Tyson"  


 


 



Vi försökte ändra om med våra tavlor men den passade bäst på denna plats för jag vill att det skall se estetiskt rätt ut ur min och min mans synvinkel



 



En närbild. Vi är så glada att vi fick möjlighet att köpa denna av honom. Nu har vi allt komplett i vår lägenhet.

 

 

 

 

   


På lite längre håll 

 



 

Klicka här för att se ytterligare ett roligt klipp med en ekorre 

 

 

 

#Leif #Fotokonst #Ekorre #Canvas



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards