Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 augusti 2014

Av Malin wiper - 11 augusti 2014 16:45

 



 

ackmoppeturne


Marie Bergman blev årets Cornelis-Stipendiat och det tycker jag hon är värd. Hon är en en mångsidig artist som utvecklats under åren och har en personlig röst. Från Family Four till att stå på egna ben. Klicka här för att läsa i Metro ang detta. Klicka här för att komma in på hennes facebook. Hon är en riktig musikant som åkt och åker runt på olika festivaler och har även uppträtt på Bern, Börsen och Riksteatern. Det skulle vara kul att se henne live och man vet aldrig.

 



Klicka här för att läsa motiveringen till att Marie Bergman blev årets Cornelis-Stipendiat. Klicka här för att komma in på Stiftelsen Cornelis Vreeswijks minne 

 

 

Cornelis



Jag hade velat ha en annan version med henne av denna låt men hittade ingen. Ingen kommer undan politiken, passande låt nu i valtider. Klicka här för att höra henne med låten "Dagar". Klicka här för att komma in på hennes hemsida 

 

  

Family Four till vänster Pierre Isacsson, Agnetha Munther. Marie Bergman och Berndt Öst  

 

Klicka här för att se ett klipp från 1971 då hon var med i Family Four och dom vann Melodifestivalen 

   

 

#Marie #Stipendiat #Cornelis #Family

Av Malin wiper - 11 augusti 2014 11:30

  

Nu är äntligen min extra förvaringsmöbel klar för jag har pyntat lite ovanpå men inte så mycket för jag vill ha så stilrent som möjligt. Jag måste upp på vinden för att hämta tyger som skall läggas i en av lådorna, jag har massor men får göra av med lite i sänder och inte köpa nåt nytt. Klicka här för att se vad jag skrev om denna förvaring som heter "Trofast" när jag köpt den.


  

Vi köpte denna flaska med ljushållare på en hantverksförsäljning i Bondstorp för nåt år sedan och den kommer från Mofas Hus i Skillingaryd, det står "Lillmärtas" på etiketten. Inuti hänger en lapp med ett visdomsord på. En havrekaksform på toppen med ett värmeljus. Vi har den på köksbordet men det såg lite för futtigt ut så jag har letat efter flaskor på second hand ett tag för att göra två egna som skall stå bredvid denna, man kan även använda sig av sånt man har hemma ex tomma olje och vinägerflaskor. 


  

Hittade för ett tag sen dessa för 5 kr/st på second hand och på den ena så står den "Vinegar"

 

Bottle Boys. Klicka här för att komma in på deras hemsida


Sen sökte jag havreformar på second hand men dom var slut överallt så jag var tvungen att köpa nya och hittade såna på Ekohallen för en billig penning. 


  

Så här blev dom tre flaskorna tillsammans färdiga. I en av dom hällde jag i lite röda och gröna pärlor plus ett gnistrande sivergrått halsband som ändå gått sönder. På toppen ett silverhjärta. På den andra hängde jag ett brosch utanpå flaskan som passade till textens färg 


  

På nära håll. Jag hade kunnat göra mer men tog det jag hade hemma 


   

Jag vilar mig från facebook tills jag är i bättre form för just nu vill jag bara dra mig undan och samla kraft. Kan ändå inte hålla mig från bloggen helt utan försöker komma ut lite senare på dagarna med nåt inlägg som är förskrivet eller färskt. Hoppas ni har det bra trots den höga luftfuktigheten. Dagens bottennapp är att folk åker till brandområdet och länsar husen som folk måst lämna...  Det är så lågt så man blir illa berörd....  Konstigt att dom inte kan stoppa detta genom att kommendera ut polis.

      


#Trofast #Förvaringsmöbel #Pyntat #Bottennapp #Lillmärtas #Havreformar #Flaska

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards