Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 augusti 2014

Av Malin wiper - 7 augusti 2014 13:00

Det kom ett brev i brevlådan när min man var på arbetet och jag undrade verkligen vad han skickat efter. Jag väntade tills han kom hem för att få reda på vad det var i kuvertet. Jag klämde och skakade på brevet för jag var så nyfiken...  för man undrar ju vad han skickat efter från verktygsmakare...


  

Det var en jättefin precisionsvattenskuren pincett av rostfritt stål. Han hade hört mig klaga under flytten på att jag inte hittade min bästa pincett som jag köpte för några år sedan och den var rätt dyr men effektiv. Han fick ett meddelande på facebook om att man kunde få en sån här pincett om man gillade Lintos sida. Han tyckte den såg jättebra ut och ville överraska mig...  sån är han min man.  

 

Klicka här för att läsa mer om företaget som ligger i Småländska Hok och har 21 anställda.  klicka här för att komma in på Linto AB hemsida. Klicka här för att komma in på Lintos 


Klickbilder. Jag har nu testat den ovanliga pincetten genom att plocka mina ögonbryn och sånt kräver verkligen en bra pincett för att det skall funka och inte göra så ont. Jag kan säga som så att den är ännu bättre än den bra jag hade förut så jag är supernöjd. Jag tyckte först den såg för kraftig ut för att funka men vad jag misstog mig för den är så lätt att hålla i och är supereffektiv. Denna kommer jag att vara rädd om. 


Dom tillverkar saker i CNC-maskiner och såna har jag stått vid själv och har utbildning för datorstyrda svarvar och även manuella. Jag har även både verkstadsmekanisk utbildning med inriktning på slipning men sen bytte jag när jag gick på CNC-utbildning på AMU och då ville jag hellre bli svarvare så jag bytte.   

 

Hok åker vi ofta förbi och vi har ätit på den fina Golfrestaurangen i Hok och nu blev jag sugen på att åka dit och kolla in Linto AB 




#Linto #Verktygsmakare #Hok #Pincett

Av Malin wiper - 7 augusti 2014 08:00

  

Ännu en dag läggs till våra liv.  Jag hade en jobbig förkylning i höstas med hemsk hosta som satt i länge så jag hoppas det inte bryter ut helt nu när jag känner mig så kymig. Min man mår inte heller bra och har haft svårt med andningen i denna tryckande värme. Nu är det lite svalare tack och lov. Min son ringde från Enköping och sa att rök nu kommit in över både där och i Västerås från storbranden. Det känns obehagligt att dom inte får stopp på branden. 

   

Black. White. Yellow 

 

IKEA hade liknande lampor på 1980-talet och jag hade själv en i hallen men den gav jag bort vid en flytt. Bara tanken på hur många gånger jag flyttat i mitt liv är svindlande och jag börjar känna mig vilsen...    och stackars Mr T som blivit flyttgubbe sen han träffade mig... .  


  

Man möter många såna såna här ekipage utefter vägarna när man är ute och åker. Bild från när vi åkte iväg till mamma sist.

 

 

  

Även en liten folkabuss fick jag på linsen från vår bil. Jag har inte så mycket att skriva om just nu så det blir lite andefattigt. Klicka här för att läsa om folkabuss 

 

 

 

 

#Folkabuss #Ekipage #Förkylning 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards