Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 augusti 2014

Av Malin wiper - 6 augusti 2014 12:00

 


   




Jag såg en bra dokumnetär på TV häromdagen, den handlade om sångaren Freddie Mercery och heter "The Great Pretender". Klicka här för att komma in på SVT play för att se dokumentären. Han var verkligen dom stora gesternas man och det var inget för honom att stå stilla på scenen utan han levde sig in i musiken. Man fick en känsla av att han var lite blyg privat och han porträtterades på ett fint och levande vis. Han dog 1991 endast 45 år gammal. Tänk att det redan gått 23 år sedan dess. Det kommer mig att tänka på att jag gifte mig med Mr T det året.  

 

 

 

Klicka här för att läsa om musikhändelser 1991

 

 

   

 

 

 

Klicka här för att komma in på hans hemsida. Klicka här för att komma in på IMDb och läsa en biografi över honom. Klicka här för att komma in på Queens facebook

 

 

 

Queen  

 

Klicka här för att se en dokumentär på Youtube om honom

 

 



 

Final score products

 

 

 

Det känns som jag håller på att bli förkyld och det vill jag inte nu när jag har roliga händelser framför mig. Börjar bli hes och har ont i halsen och febern är lite förhöjd. Har känt mig lite kymig i några dagar. Jag stannar hemma och kurerar mig i dag men hade tänkt gå ner till samhället dit jag inte varit på länge. När jag bodde närmare så gick jag in nästan varje dag. Vi har bilen på verkstan i dag för bakre hjullagren krånglar och vi köpte nya på nätet för det blir billigare om man har med sig dessa till bilmekanikern. Det kommer ändå att kosta över 1000 kr och det är typiskt när man har haft utgifter med flytt och annat. Vi behöver varje öre för att få en ny buffert för den vi hade börjar plana ut efter två flyttar på 2 år och andra händelser. Skönt att det börjat regna där skogsbranden härjar men det behövs mycket mer för att släcka.  Hoppas ni har det bra kära läsare och njuter av den långa sommaren. Snart är det helg igen och det känns som veckorna, timmarna och dagarna blir kortare för varje år.

 


 

 

 

#Freddy #Queen #Dokumentär #Pretender

Av Malin wiper - 6 augusti 2014 08:00

  

Grattis till min son som fyller år i dag. Jag hoppas du får en toppendag min kära son...   . Jag kan inte fatta att du nu är i samma ålder som jag var när jag träffade Mr T...   tiden går fort.  

 

 

Animated gifs 

 

   

 När jag höll på att rensa inför flytt så hittade jag denna silveramulett bland gamla smycken. Den har ca 35 år på nacken och är ett kärt minne från min sons uppväxt. Den kommer att ligga i minneslådan. 

 

   

Inuti ser man en bild av min son och mig, inte dom bästa bilderna men jag kom ihåg att jag klippte ut dom från foton. Amuletten behöver putsas upp med silverputs men den ser bättre ut på utsidan. Jag hade denna om halsen med en fin silverlänk i flera år. Den ger verkligen minnen och perspektiv. 

 

Andru Donalds med My place is here. Klicka här för att komma in på hans facebook. Klicka här för att läsa om honom. Sedan 1999 har Donalds varit en av de ledande sångarna i Enigma  

 

 

                             

 

 

     

 

   

 

 

#Födelsedag #Son #Amulett #Andru

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards