Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 juli 2014

Av Malin wiper - 29 juli 2014 19:00

  

BLOGGPAUSEN är inte över men jag känner att jag kan lägga in nåt inlägg nån gång då och då men inte regelbundet. Detta inlägg skrev jag för ett tag sen men fick inte in det då så jag passar på nu, har bara lagt till lite. Jag känner bara för att ta det lugnt och mysa nu med min man. Vi åker ut planlöst när vi blir rastlösa. Min mamma fyllde 91 år för några dagar sen så vi var dit för att fira henne.  


Det som fick mig att inse att jag måste ta en paus var en händelse i Jönköping. Min man och jag åkte in bara för att njuta av en promenad genom stan och äta god Italiensk glass på Piren. När vi var på väg dit och skulle över ett övergångsställe så möttes vi av Lotta Hedlund med sällskap, sångerskan som separerat från Svenne Hedlund (Hep Stars) nylingen och hon hade med sig en fotograf och nån till. Jag blev så ställd 0ch uppe i varv så jag vände mig om och funderade på om jag skulle be att få ta en bild av dom och få hennes autograf, men jag fick sån beslutsamhetsångest så jag glömde att se mig för så det blev som en kortslutning i hjärnan.  Jag var så ofokuserad så jag såg inte att bommarna till järnvägsövergången till Piren gick ner men hörde som i en dimma att min man ropade och då befann jag mig mitt på spåret och fick panik så jag sprang mot bommarna som inte hade gått helt ner och jag försökte komma under men slog i huvudet lite. Jag blev alldeles kall och min man stod på andra sidan och såg bekymrad ut. Han sa sen att jag var så uppe i varv så jag måste lugna ner mig.  

 

  

Med varsin otroligt god glass vid ett bord med utsikt över vattnet så tog jag beslutet att vila från nätet för att ägna mig bara åt att få kropp och själ att fungera igen. Det var rena rama mindfulness att sitta där och kolla ut över vattnet. 

 

   

 

Helt plötsligt såg jag två killar komma simmandes i vattnet nedanför uteserveringen. Jag visade kameran och dom nickade tillåtande...  . Det såg jättehärligt ut


 

   

 

Jag tog en bild när vi var på väg mot piren och man ser järnvägsbommarna längre bort   

 


Nu önskar jag er alla en härlig fortsättning på veckan och hoppas ni mår bra och njuter än om värmen nu börjar bli påfrestande. Sköt om er kära läsare...  .  

 

Bengt Sändh med en klassiker som är rolig    

 

 

#Piren #Bommar #Italiensk #Sändh

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards