Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 juli 2014

Av Malin wiper - 22 juli 2014 19:15

  


       

Lånat från sik i sommar Gränna

 

Den årliga Bluegrassfestivalen i Gränna infaller lördag 16 augusti. Hoppas min man och jag kan närvara en av dagarna i alla fall. Våra vänner ia och mr K kommer hit på torsdagen före med sin husbil. Då skall vi umgås på torsdagen sen träffas på festivalen. ia är själv musiker och har varit med i styrelsen för Torsåkers Blugrassfestival och det var där vi träffades första gången 2007. Vi lärde känna varandra på en musiksajt (spraydio) 2005. Hon sjunger i kör och har varit med i band där hon både sjungit och spelat kontrabas mm. 


Klicka här för att komma in på festivalens hemsida. Klicka här för att komma in på dess facebook. Klicka här för att komma in på Musik i sommar Gränna 

 

Här hör ni en av grupperna som är med i år och dom heter Alligator Gumbo. En grupp jag aldrig hört talas om. Dom spelar Cajunmusik från hjärtat och den utvecklades av de franska invandrarna i sydvästra Lousiana. Klicka här för att komma in på en sida och läsa mer

 

 

 

   

 

 

Klicka här för att komma in på gruppens hemsida. Klicka här för att komma in på deras hemsida

 

 

 

 

#Bluegrass #Gränna #Cajun #Alligator 

Av Malin wiper - 22 juli 2014 14:00

 

Detta är en Moulinex fresh express rivmaskin som vi fick av Barbro. Vi har nu testat den några gånger genom att riva morötter och mandel till en morotskaka och det funkade jättebra. Jättebra för oss som får ont i rygg och nacke när vi skall riva för hand. Apparaten används för att riva, strimla och skiva 


Klicka här för att komma in på en sida och läsa mer om apparaten, där den finns den även att köpa. Priset varierar kraftigt mellan 400-1000 kr  


 

Den oranga insatsen är för morötter och det finns sammanlagt 5 olika insatser. Den har tre hastigheter för mjuka och hårda ingredienser.  Passar till vitkål, gurka, squash, morötter, palsternacka, mandel, ost, choklad mm 


       

 På ett ställe fick den dåligt betyg när det gäller att riva choklad för den kladdade ihop sig

 


Coolest guy at the boat ramp. Häftigt klipp



#Moulinesx #Rivare #Rivjärn #Boat

Av Malin wiper - 22 juli 2014 08:00

  

I lördags åkte vi också till Sandsjöbanden som ligger mellan Vaggeryd och Hok. Det var mer folk än då vi varit där förut men det beror ju på att vi har en sommar helt plötsligt. 

 

Klicka här för att se vad jag skrev i april 2013 då vi sist var dit. Klicka här för att se vad jag skrev i augusti 2012   

 

 

Jag hittade både ett däck, en plastburk och några barnstrumpor som folk slängt. Tur att inte alla gör så för då hade det blivit en katastrof.

 

  

Vi vill ju inte sitta mitt uppe i smeten och då hamnade vi här en bit bort. Min man pekar på en hög med taktegel som nån dåre fraktat dit på en pall och lämpat av....   

 

  

Det ligger alltid en massa ekor och guppar vid stranden och det är ett härligt inslag i miljön 

 

    

 

 

#Sandsjöbadet #Bostad #Ekor #Segelflyg

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards