Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 juli 2014

Av Malin wiper - 20 juli 2014 19:00

   

En bild som min son skickade över mejl. Blir Borgarna kvar så är detta vår nästa bostad...  . Man får ju trösta sig med att man trots liten yta då har två våningar och en utsiktsplats på våning 3...  Jag får då bo på första våningen, min man andra och sen möts vi på tredje våningen...  

 

   

 Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på compact living i vattenmiljö. Jag såg för ett tag sen en sience fictionfilm där dom bodde precis så här men större och mer runda former filmen heter Oblivion 

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade bilden på detta compact living, det runda köket 

 

Surrealistisk konst har jag sett men inte surrealistisk animation och det var intressant. Klicka här för att komma in på en sida och se mer surrealistisk animation 

 

 

#Surrealism #Compact

Av Malin wiper - 20 juli 2014 10:45

 


Vi åkte iväg i går till Rolstorpasjön som är en långsträckt badstrand där man både kan sitta i solen eller skuggan mellan tallarna bakom sandstranden. Det var mer folk där än man är van vid och det är så kul att dom gamla badstränderna får finnas kvar trots att dom inte har kiosk eller annan verksamhet. Dom sköts i alla fall om väldigt bra och det finns ju både toaletter och omklädningsrum. Man ser många kanoter och även ekor åka förbi eller in till stranden. 

 

 

Klicka här för att läsa vad Rolstorpasjön fått för betyg på Badkartan. Dom har flera stränder på olika platser där och en av dom är tydligen en nakenbadplats men där har vi aldrig hamnat...  . Klicka här för att läsa om Rolstorpasjön 

 

   

Jag kände på mig när jag åkte hemifrån att nåt saknades och det var muggar...   Vi som hade köpt så fina stapelbara muggar på second hand för ett tag sen. Som tur var så har termosen en kopp men min man kapade en ölburk som ni ser och använde...  

 

  

 

Det blev lite varmt att hålla  i ölburken  så han fick ta linda om en pappersnäsduk för att kunna få i sig kaffet...  . Vi har nu bestämt oss för att göra iordning en kasse med allt man behöver för att åka på utflykt och ha i bilen tills nästa gång eller också skriva en lista för minnet verkar svika. 

   

 

 

          

 

  

 

Min man och jag blev nog ett udda inslag i strandbilden för alla låg på sandstranden i badkläder och låga stolar...   Vi satt på höga stolar med bord bakom och såg ut som två kvarlevor från en svunnen tid... . Som två vita irrande spöken satt vi där och intog vårt kaffe med dopp....   

 

 

   

Jag ville inte fota folk som låg på stranden så det blev inte så mycket bilder. Vi åkte sen till en annan strand och åt upp resten av vår medhavda matsäck 

 

 

När jag var barn och ung så var det luftmadrasser som gällde både i vattnet och på stranden. Nu har barnen uppblåsbara delfiner, krokodiler mm i vattnet och dom är väldigt färggranna. Sen hade man badringar av innerdäck som pumpades upp.   

   

 

 

 

På väg från stranden till Sandsjön så såg vi denna busskur som ligger i Gamla Hjälmseryd. 

 

 

Old bus

 

   

lart vi måste gå in och kolla i den    

 

 

 

Min man fick provsitta. Det var rätt skräpigt därinne tyvärr

 

 

 

 

  

Här kom lite bilder som jag tog utefter vägen

 

 

 

 

 

 

  

 

I dag blir vi tvungna att stanna inne för att få min mans datorplats klar och sen få upp lite mer saker och rensat bort överflöd ur garderoberna. Vi klarar ändå inte att gå ut för vi har halvfasta på 5:2 metoden och då får vi inte frestas av nåt. Blir det tid över så tar vi en tur med bilen

 

 


Ha en skön solig och njutningsfull dag...   

 

 

 

#Rolstorparsjön #Busskur #Ölburk #Hjälmseryd

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards