Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 juli 2014

Av Malin wiper - 13 juli 2014 12:04

Vi åkte iväg till min mamma i går och på vägen stötte vi på denna gamal fina knallgröna Citroen Dayne på andra sidan motorvägen. Det var rätt lite trafik i  så det var skönt att köra. Det var lagomt varmt också, blåste lite så det var verkligen skönt. Vi fick inte med oss nån matsäck så vi stannade i Borås och fikade men det skriver jag om senare. 


  

Här är vi på väg in i porten hos mamma. Det satt massor av både boende och personal ute i trädgården och det är så fint utanför med både bänkar och grönområden där man även kan sitta ostörda. Jag har gjort så många stavfel som jag håller på att rätta nu...    


  

Hur tänkte vi här?. Det var min man som bakade denna gång och det blev två morotskakor med topping att ta med till boende och personal. Ingen vidare bra kaka att ta med 13 mil i värmen...  . Vi fick helt enkelt frysa in dom över natten och sen hade vi en kylväska som var lite mer fyrkantig som dom gick ner bra i. När vi kom fram så skar min man upp dom i lagomt stora bitar och sen in i deras kylskåp tills dom skulle avnjutas. Vi var rätt pigga båda två i går så allt gick jättebra


  

Vi ville ta ut mamma men jag hittade ingen solhatt så vi gick omkring i samhället för att leta en öppen butik och hamnade till slut på Erikshjälpen Gruvan som är jättestort och välbesökt. Dom hade jättemycket bra saker och dom hade prissatt rätt också. Dom har även ett stort Café 


  

Här ser ni att vi fick tag på en solhatt åt mamma. Den var kanske lite mer "Safari" men med breda bretten och den satt jättebra på henne. Den kostade bara 30 kr.                      

  


Klickbilder. Här ser man den på nära håll och hon såg så tuff ut min lilla fina mamma. Tyvärr var hon jättetrött men piggnade till så småningom och var sitt glada jag igen. Då kramade hon om oss och log.


  

Vi gick ut ytterligare en gång med mamma och då "Gick jag igång" som Ernst skulle säga på dessa gamla fina balkonger med pelare. Se hur dom fått till en både liten och stor balkong på ett arkitektonsikt snyggt vis. Klicka här för att komma in på en sida och se fler gamla balkonger. Klicka här för att se ännu fler


  

Här lite oregelbundet men ack så snyggt

  

Två gungor i ett passande träd


  

Dom har en jättestor och fin glasad balkong där mamma bor och det blommar för fullt därinne. Kolla in vilka stora fina pelargoner

 

  

Innan vi åkte därifrån så satt vi med henne därute och myste medans vi försökte få så mycket kontakt vi kunde med henne. Vi blev väl mottagna som vanligt och pratade lite med personalen. Tyvärr drack dom kaffe så sent som 15.00 på sommaren så vi kunde inte stanna så länge. Syrran ringde och frågade om dom skulle sätta igång grillen men vi hade redan ätit så vi sa ja till kaffe istället, får skriva om det i ett annat inlägg 

 

             

 

I dag känner vi oss rätt pigga och det är så skönt att bara sitta inne och mysa och göra småsaker man inte hunnit med. Det har regnat för fullt här och det behövdes efter supervärmen. Det känns verkligen att luften är lättare att andas i och pollen och annat försvunnit. Ha nu en skön och behaglig dag mina kära läsare och sköt om er.

 

 

 

#Mamma #Solhatt #Erikshjälpen #Gungor #Pelargoner    



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards