Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 juli 2014

Av Malin wiper - 12 juli 2014 19:08

  

Malmborgs Lilla kommer att ha två veckors sommarstängt och det blir v 29-30. Med början nu på måndag 14 juli. Min man och jag önskar Victoria med persona en njutningsfull semester...   


  

  

Sist vi var dit satt vi ute och fikade och det kändes så kontinentalt, nästan som om man satt på ett Café utomlands. Det är så lagomt stort och det är en strid ström av folk som går förbi och på gatan dyker det upp en massa fina bilar så det känns så levande 



  

Vill man ha glass så har dom jättegod Grenna Glass    


Dom har alltid gott matbröd som man kan köpa med sig. Min favorit är "Ankarstock" 


  

Victoria som driver stället var där och när vi var klar med vår fika kom hon ut med en present till oss. En ask med jättefina chokladtryfflar...  Vi blev jätteglada 

 

 

 Ett av soundtracken till filmen Chocolat från 2000. Jag har haft med andra förut i inlägg  


  

Så här fina ser dom ut och smakade ljuvligt. Dom är så goda till en kopp kaffe så vi avnjöt dom på kvällen. 

 


I dag har vi varit till min mamma i Skene och kom hem rätt sent så jag skriver lite i morgon. Hoppas ni haft en njutningsfull dag...   

 

 

#Malmborgs #Chokladtryfflar #Victoria #Ankarstock #Grenna

Av Malin wiper - 12 juli 2014 14:00

  

Vi var till Jönköping en dag för att köpa en parasoll till balkongen och lite annat som fattades, då såg vi denna läckra Pontiac Bonneville från 1968 stå på en parkering utanför K-Rauta. Den var så häftig i sin rostiga glans och så såg många raggarbilar ut förr inte så välskötta som nu. Här ser man ingen rost men det var mest baktill och lite på andra ställen och jag antar den skall lackas så småningom men jag gillar att dessa bilar är lite olika 

 

Klicka här för att komma in på en sida och se en annan Pontiac Bonneville


  

Här ser man lite mer. Klicka här för att läsa om Pontiac Bonneville, olika årsmodeller  

 

 


  

Jag tycker detta ser så läckert ut och ännu snyggare i verkligheten. Solen var så skarp så jag fick hitta ett läge för att kunna fota. Klicka här för att komma in på en sida där man kan hitta reservdelar och tillbehör till denna modell  

  


  

Här far den iväg genom en rondell 


Wanda Jackson med "Let´s have a party". Klicka här för att komma in på hennes facebook. Wanda Jackson är en amerikansk sångerska som föddes 1937 i Maud, Oklahoma. Hennes far var countrysångare så hon drogs in i musiken i unga år. Hon fick lära sig både spela gitarr och piano, och fadern tog med henne på uppträdanden med dåtidens storheter inom countrymusiken. Hon vann lokala tävlingar och 1955 var det dags att börja turnera, och i och med detta stötte hon ihop med Elvis Presley. Genom hans inrådan började hon även sjunga rockabilly. Hon är nu 76 år gammal och still going strong. Jag tycker hon har en häftig röst.  

 

Klicka här för att komma in på Radio Nostalgi och läsa mer om henne



#Pontiac #Bounaville #Wanda 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards