Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 juni 2014

Av Malin wiper - 19 juni 2014 14:00



  

Häromdan så satt min man upp en spot i taket i köket som vi förut haft i datarummet/gästrummet. Köksskåpsdelen är så gammal och låg så den skall bytas ut till hösten och det finns ingen belysning så denna spotskena kommer att lysa upp så vi ser vad vi gör. Vi har även fått upp köksbordslampan på rätt ställe över bordet. Annars gapar det rätt tomt och måste upp lite pynt på väggarna. Vi har ju även en längre skena med spot på  som vi hade i förra hallen men den måste man borra 8 hål för att sätta upp men det känns lite överkurs just nu. 

 

   

Vi var tvugna att låna en borrhammare för taken är så hårda så en slagborren vi lånat klarade inte av det men på väggarna använder vi slagborren och det funkar jättebra. Här är min man i full action 

 

Elvis med A Little less Conversations 

 

 

   

Sen var det bara att sätta upp den, man kan vinkla den lite också. 


 

Inre halldelen mot badrummet börjar bli klar men vi måste även köpa mattor till hallgolvet. På badrumsdörren skulle jag vilja ha en skylt där det står "Biograf". Filmklappeklockan jag fick av min son i julklapp skall sättas upp under tavlan som föreställer min son men vi har inte hittat upphängningen än. Sen vi bodde i den andra lägenheten så har just hallen blivit viktig för mig så det är roligt att man kan göra nåt med denna också än om inte som den förra. Det blir inte så snyggt på bild när väggarna är så ljusa. Får vi tapetsera hela hallen så gör vi det så fort allt annat är klart


Jag har satt upp glas-väggklockan som ser ut som en Lp skiva, och en venedigmask på andra sidan toadörren. Klockan köpte jag på Wahlbergs Ur & Guld. Sen hade jag två fina stålgalgar jag köpt på Salong Hon & Han Frisör Interiör för nåt år sedan och jag har hängt tidningar över dom som man kan läsa antingen på toaletten eller sätta sig i nån av sittplatserna i hallen...   Jag har fått tag på en fin Retrotidning och söker nu en filmtidning till övre galgen. 

 

 

Jag vill ha det som ett extra rum där man kan slå sig ner och både läsa eller prata bort en stund med ett glas dricka av nåt slag (Lite knäppt), man får plats för 3 personer plus en på öltunnan... .  Jag kan inte fota allt än för det är halvfärdigt och sladdar skall dras över hela lägenheten för det finns bara en kontakt i varje rum. Vi har verkligen att göra lång tid framöver. Sån här snigelfart har vi nog aldrig haft förut.  

 

Vackert och sensuellt klipp med sniglar i närbild till operamusik. 

 

   

Så här sitter vi på kvällarna i vår halvfärdiga lägenhet. Min man i vardagsrummet mitt i röran och jag i sängen med ett sängdatorbord...  För nån dag sen så gick det inte att sitta i soffan för den var fulla av saker. Hoppas vi blir klar innan sommaren är över så vi kan nyttja vår stora balkong...  Det kommer att bli lite knivigt att möblera vardagsrummet eftersom min man måste ha en datorplats för sin stationära dator och då blir det trångt med både soffdel och matsalsbord men det går än om soffan kommer rätt nära rumsöppningen.


 

 

#Spot #Lampor #Venedigmask #Galgar #Elvis

 

Av Malin wiper - 19 juni 2014 08:00

 



Här i Vaggeryds Kommun så brukar det offentliga midsommarfirandet vara på Bäckalyckan. Klicka här för att se när vi var dit midsommarafton 2011 då det regnade rejält och det skall det tydligen göra i år också om inte vädergudarna har fel

 

 

     

Annielle Vaggerydsdagen 3 september 2013    

 

Klicka här för att komma in på IOGT-NTO:s hemsida och läsa mer. Klicka här för att se deras program för midsommarafton 2014. Det håller på från 14.00-17.30 och kl 17.00 spelar och sjunger den duktiga sångerskan Annielle som har en jättefin röst

 

Annielle & Mikael Kullen med låten Never Winter. Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Klicka här för att komma in på ett inlägg där hon sjöng med gruppen Cajon 2012. Klicka här för att höra låten hon slog igenom med 2010 

 

 

Vi kommer att åka till min mamma antingen midsommarafton eller midsommardagen. Det blir som en utflykt då vi skall ha med oss fikat själva och sätta oss nånstans med termos och smörgås vid nåt fint ställe, vi tar även med en god sallad som vi kan äta på hemvägen. Vi kommer ändå inte få klart vår lägenhet än på länge för vi vill helst fly undan och göra annat, det känns som att trampa vatten...    men tids nog...  . Ha en skön dag, dan före dan... 

 

 

   

 

 

#Bäckalyckan #NTO #Annielle

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards